Concursul de preparare tradiţională a porcului, între comunele din judeţ şi invitatele lor, va avea loc sâmbătă, 12 martie, în parcarea ERA Shopping Park Oradea, şi va fi completat (inclusiv duminică, 13 martie) de târgul de produse locale, alimentare şi non-alimentare, „FAIN DIN BIHOR”! Chiar dacă accesul la eveniment nu va fi restricţionat (din punct de vedere sanitar) în niciun fel, organizatorii îi roagă pe vizitatori să fie precauţi, pentru siguranţa noastră, a tuturor!!!
[eadvert]
În cadrul festivalului, va exista o zonă specială unde bihorenii vor putea contribui – alături de organizatori, Crucea Roşie Bihor şi Centrul de transfuzie sanguină Oradea – la sprijinirea victimelor războiului din Ucraina!
REGULAMENT
Pentru fiecare echipă înscrisă în concurs, organizatorii asigură: zonă de concurs (6X5 m); umbrele-pavilion (6X3 m); 1 masă, 2 laviţe, 2 paleţi; un porc de 100-110 kilograme; pâine (aprox. 15 kg.); acces la apă potabilă şi curent electric; butelii de aragaz (3-4); pubele, saci de gunoi; pahare, farfurii şi tacâmuri de unică folosinţă (aprox. 150); şerveţele.
Fiecare echipă participantă trebuie să îşi asigure: echipament adecvat de lucru: salopete, şorţuri, căşti de păr, mănuşi de unică folosinţă, măşti; ceaune şi suporturi pentru ceaune; instalaţii de gătit (aragaz, reşou, grătar, cuptor) pe gaz, curent sau lemne (fiert/ prăjit); prelungitoare; lemne; oale, cratiţe, ligheane, găleţi (fierbere organe, prăjire jumări, pregătire caltaboşi/ cârnaţi etc.); butuc pentru tăiat, cuţite, bardă, topor, fierăstrău; măcinător de carne, cârnăţar; orez, varză acră, legume (ceapă, usturoi etc) şi condimente; maţe; orice alt instrument sau material necesar.
Echipele pot fi formate din cel mult 6 (şase) persoane, căpitanul de echipă fiind numit dintre acestea!!!
Pentru concursul pălincilor, fiecare echipă trebuie să aibă asupra sa propriul produs (minimum 2X1 litru), neîndeplinirea acestei condiţii presupunând eliminarea imediată din competiţie!
Vizitatorii vor putea degusta produsele din concurs, pe baza unor tichete puse în vânzare de organizatori! O parte din suma încasată va fi utilizată pentru sprijinirea victimelor războiului din Ucraina!
JURIZARE
Juriul este unic şi va fi format din bucătari profesionişti, sub coordonarea Asociaţiei Naţionale a Bucătarilor şi Cofetarilor din Turism (A.N.B.C.T.) România, cărora li se pot adăuga reprezentanţii unor sponsori!
Toţi membrii juriului vor vizita toate standurile din concurs; ei vor nota inclusiv organizarea şi respectarea regulamentului!!!
Juriul va acorda acorda cel puţin 10 premii, după cum urmează:
· Cea mai bună pălincă
· Cei mai buni cârnaţi
· Cei mai buni caltaboşi
· Cel mai bun toroş
· Cel mai bun produs special
· Premiul de popularitate – cele mai multe tichete
· Premii speciale
· Marele premiu (I, II, III)
Atenţie! Toate echipele vor fi jurizate. Condiţia pentru a participa în competiţia pentru oricare dintre premii este, însă, acumularea a minimum 100 de tichete de la vizitatori!). La fel ca şi la ediţiile precedente, punctajul maxim pentru numărul de tichete de masă adunate de la public se va obţine pentru 150 DE TICHETE! Cei care vor aduna mai mult de 150 de tichete vor intra în competiţie (şi) pentru Premiul de popularitate!
În cadrul concursului pentru Marele premiu, nota finală pentru fiecare echipă va fi constituită din media notelor acordate de juriu (50%) şi numărul de tichete de masă
adunate de la public (50%). Ca strategie de „marketing”, echipele pot „angaja” lăutari, pentru a creşte numărul clienţilor, respectiv a numărului de tichete adunate de la vizitatori!!!
PROGRAM
SÂMBĂTĂ – 12 martie
08.00-08.30 Degustare pălincă – CONCURS
10.00-18.00 TÂRG DE PRODUSE LOCALE
10.00-10.30 Deschidere festivă
11.30-12.30 Degustare toroş – CONCURS
12.30-13.30 Degustare cârnaţi şi caltaboşi – CONCURS
13.30-14.30 Degustare preparate locale speciale – CONCURS
14.30-16.00 Demonstraţii de artă culinară – PREZENTARE
18.00-18.30 Festivitate de premiere –
DUMINICĂ – 13 martie
09.00-18.00 TÂRG DE PRODUSE LOCALE
Festivalul-concurs „D’ALE PORCULUI” este organizat de Asociaţia Culturală D’ART Oradea (deţinătoarea mărcii înregistrate), cu spijinul Asociaţiei Comunelor din România (ACoR) – Filiala Judeţeană Bihor, sub patronajul Asociaţiei Naţionale a Bucătarilor şi Cofetarilor din Turism (ANBCT) România.
Mulţumim susţinătorilor tradiţiilor bihorene:
· Instituţia Prefectului – Judeţul Bihor; Consiliul Judeţean Bihor; Primăria Municipiului Oradea; DSP Bihor; DSVSA Bihor; ISU, IJJ şi IPJ Bihor
· ERA Shopping Park Oradea, ManagEvent, Asociaţia Firmelor Bihorene, A.R.D.T. Oradea
· Nutrientul/ Nutripork, Star Stone, Panebo Gaz, TEC (Tableware Excellence Centre), Vital Produs (Pită Lugaş), EuroPlast, Abatorul Tavi Bogdan
· Komfort Wood, Zetea de Transilvania, Phenalex, Complex President Băile Felix, Hotel Continental Forum Oradea, Familia Darabont, Inox Line Distribution, Recmotor, Radu’s Pub&Grill, Virtual Craft, OK Clean, Kogayon Studio, DOL Guard, Whiz Caffee
Citiți principiile noastre de moderare aici!