Cu un număr record de locații și scene, 8 locații și pe 4 scene, una din ele fiind chiar râul Crișului Repede, festivalul a înregistrat și un număr record de participanți precum și spectacole și activități în premieră.
Concertele din Piața Unirii, muzica jazz de pe strada Libertății, ritmurile electronice din Piața Ferdinand, artiștii stradali, spectacolul fabulos de pe apă, show-ul de drone, standurile cu bunătăți și o roată-carusel înaltă de 30m, i-au scos pe orădeni din case în cele 3 de zile de eveniment, și i-au atras pe turiștii din regiune și din străinătate în Oradea.
„Festivalul s-a desfășurat pe parcursul a trei zile, în 11-13 octombrie, marcând și celebrând ziua orașului Oradea din data de 12 octombrie. Cele 8 locații și 4 scene au adunat în cele trei zile de festival zeci de spectacole și activități, sute de artiști și tinere talente, și un total de peste 105.000 de vizitatori atât din Oradea, cât și alte orașe din țară și din străinătate. Din datele obținute putem spune că am avut cu precădere participanți din Cluj, Timișoara, Ploiești și Constanța”, au transmis cei de la Visit Oradea.
Am avut parte de o ediție record și din punct de vedere al ofertei comerciale, întrucât anul acesta nu mai puțin de 97 de comercianți au participat la festival: food trucks cu mâncare caldă, baruri, cafea de specialitate, atracții și utilaje de agrement, precum și standuri cu bunătăți locale. Acestora li s-a adăugat piața volantă cu 50 de standuri, în Parcul 1 Decembrie. Numărul mare de înscrieri pentru comercianți ne-a permis să extindem aria evenimentului, fiind, cu toate acestea, nevoie de o singură licitație pentru a putea amplasa toți comercianții.
Ediția 2024 Oradea Festifall a avut ecou și în mediul online, conturile de social media ale festivalului înregistrând un reach de peste 1 milion (Facebook, Instagram și Tik Tok), 600.000 de vizualizări pe Instagram și cu un record absolut de vizualizări ale unui singur videoclip pe contul Tik Tok @visit_oradea, de peste 330.000.
Evenimentele organizate în parteneriat cu Filarmonica de Stat Oradea și Teatrul Regina Maria au fost sold out. De asemenea, obiectivele administrate de către Oradea Heritage au primit, doar în data de 12 octombrie, peste 2100 de vizitatori (Casa Darvas La-Roche – 932; Sinagoga Neologă Sion – 429; Sinagoga Ortodoxă Aachvas Rheim – 132; Templul Francmasoneriei – 27; Turnul Primăriei – 409).
„Un alt record înregistrat anul acesta este numărul mare de voluntari care ni s-au alăturat: 113. Le mulțumim pe această cale pentru seriozitatea și devotamentul cu care au contribuit la buna desfășurare a evenimentului”, a mai transmis municipalitatea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!