UPDATE! ANOSR acuză „incoerență inexplicabilă la Ministerul Educației”
Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România acuză „incoerență enexplicabilă la Ministerul Educației” și susține că, în urma încetării stării de alertă, „fiecare universitate trebuie să decidă, cu consultarea studenților, mecanismul optim de continuare a anului universitar 2021-2022, inclusiv în regim online sau hibrid”, se arată într-un comunicat de presă al acestora.
„Ministerul Educației a anunțat că a transmis o Notă universităților prin care anunță inaplicabilitatea prevederilor OUG 99/2021, trecerea la învățământ fizic pentru toate universitățile și “o scurtă perioadă de tranziție” la decizia universității. În același timp, anunță că universitățile au “obligația de a recupera activitățile didactice până la finalul semestrului II”, transmite ANOSR.
Având în vedere aceste circumstanțe, ANOSR remarcă următoarele aspecte:
- 1. OUG 99/2021 a fost promovată de Ministerul Educației având aceeași conducere precum cea prezentă. Să înțelegem că Ministerul a promovat o normă destinată anului universitar 2021-2022, inclusiv în afara stării de alertă, pentru ca acum să declare prevederea legală inaplicabilă (în baza unei note, deși conform Codului administrativ ministrul emite ordine și instrucțiuni, al cărei temei nu îl cunoaștem și care este oricum inferioară legii)?
- 2. Dacă situația este astfel cum o prezintă Ministerul Educației, de ce a așteptat până înainte cu două zile anterior încetării stării de alertă să anunțe că nu este aplicabilă o prevedere clară introdusă în legislație chiar de minister prin care universitățile pot desfășura activități didactice online și după ridicarea stării de alertă, în anul universitar 2021-2022?
- 3. Ministerul anunță “o perioadă de tranziție”, deși anunță simultan că nu există bază legală pentru învățământ online. Cum e cuantificată perioada rezonabilă de tranziție? Aceasta poate fi o zi, o săptămână, o lună etc.
- 4. Ministerul anunță “obligația de recuperare a activităților”. Nu înțelegem despre ce activități se face referire? Dacă există o perioadă de tranziție, înseamnă că orele online realizate în interiorul acesteia nu sunt recunoscute? În acest caz, Ministerul anunță, de fapt, vacanță forțată pe perioada de tranziție?
„Reacția ministerului este haotică și inexplicabilă în contextul actual. Studenții au nevoie de predictibilitate și faptul că se anunță de pe o zi pe alta schimbări din culpa ministerului (care a introdus prevederea din OUG 99/2021 pe care o consideră inaplicabilă acum și care a anunțat acest lucru doar cu două zile anterior ridicării stării de alertă) denotă o lipsă totală de respect față de studenți. Reamintind argumentele expuse ieri, considerăm că fiecare universitate trebuie să decidă, cu consultarea studenților, mecanismul optim de continuare a anului universitar 2021-2022, inclusiv în regim online sau hibrid. Solicităm Ministerului să susțină ce a susținut și promovat în 2021 și să mențină prevederile din OUG 99/2021 sau, dacă consideră necesar, să promoveze un nou act normativ cu acest conținut”, se mai arată în comunicatul ANOSR.
Știrea inițială: „Încetarea stării de alertă înseamnă, în educație, «revenirea totală la starea de dinainte de Legea 55» și «întoarcerea strictă la prevederile Legii educației nr 1/2011», adică «se anulează atât toate restricțiile, cât și toate facilitățile»”, a declarat pentru edupedu.ro ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.
K.Iohannis: „Am hotărât să nu mai prelungim starea de alertă, dincolo de 8 martie”
Potrivit acestuia, elevii nu mai sunt obligați să poarte măști la școală (masca se păstrează cu titlu de recomandare, alături de respectarea regulilor de igienă), iar facultățile și școlile nu mai pot organiza cursuri sau examene online.
[eadvert]
Oficialul a mai precizat că „școlarizarea fără certificarea calității de către ARACIS poate conduce la nerecunoașterea diplomelor românești”.
„Pentru viitor, va trebui să gândim modalitatea în care se realizează acreditarea, pentru a se putea organiza cursuri online. Dar asta va presupune cu siguranță evaluări ale resursei umane, ale infrastructurii fizice și IT, precum și alte proceduri”, a declarat Cîmpeanu pentru sursa citată.
Trimite articolul
XInspectoratul scolar doarme adanc. Habar nu are pe ce lume traieste. Ministrul educatiei declara in presa lucruri pe care inspectoratul scolar nu le cunoaste si despre care scolile habar nu au. O dezinformare completa egala cu incompetenta celor ce sunt angajati in aceste inspectorate. Vai si-amar. Invatamantul este praf la capitolul organizare si informare.
Doar proștii au purtat mască.
Noroc cu Putin ca a omorat virusu.
lemingsii is ocupati acum cu razboiu. nu au timp sa inteleaga ce sa intamplat. dupa ce se termina razboiul vine codoiul sau alta plandemie
În conformitate cu prevederile articolului II, punctul 3 din Ordonanța de Urgență a Guvernului României nr. 99/2021, instituțiile de învățământ superior pot desfășura activități didactice în format online atât pe perioada stării de alertă, cât și pe întreaga durată a anului universitar 2021-2022.
Astfel, în baza autonomiei universitare, fiecare instituție de învățământ superior își poate alege regimul de desfășurare a activităților didactice, pentru anul universitar 2021-2022 neexistând obligativitatea desfășurării în format fizic a procesului educațional după ridicarea stării de alertă, așa cum a afirmat astăzi Ministrul educației. Prevederea existentă la art. 40 din Legea 55/2020 este, astfel, o normă specială în vigoare aplicabilă în contextul actual.
Asa ca idee……..