„Această campanie se adresează în principal persoanelor implicate într-o formă legală de munca Oradea. Vrem să conştientizăm populaţia asupra consumului de alcool. În acest sens vor fi împărţiţi fluturaşi şi chestionare”, a precizat comisarul Gheorghe Cheregi, şeful Centrului Judeţean de Prevenire şi Consiliere Antidrog.
Sub sloganul „Pune cărţile pe masă”, campania îşi propune schimbarea atitudinii bihorenilor faţă de consumul de alcool.
Alcoolismul – o boală
Programul vizează instituţiile publice şi agenţii economici din domeniul construcţiilor, industriei uşoare, industria constructoare de maşini şi componente electronice şi va include teste adresate atât bărbaţilor cât şi femeilor. Testul va fi completat anonim. Conform directorului adjunct al AJOFM Bihor, Daciana Nica, agenţii economici s-au arătat receptivi la propunere şi vor distribui testele şi pliantele în rândul angajaţilor.
Gheorghe Cheregi este de părere că o problemă a sistemului sanitar românesc este faptul că alcoolismul nu este recunoscut ca fiind o boală. „Vom face demersurile necesare pentru faptul că la Neuropsihiatrie nu există o secţie specială pentru aceşti oameni, care au nevoie de un tratament aparte”, a punctat acesta.
Conform acestuia, în judeţul Bihor, în cursul anului trecut erau înregistrate 660 de persoane dependente de alcool. Costurile unui tratament pentru persoanele dependente de alcool este de 300 lei pe persoană. Rata de recuperare este însă destul de mică, şi anume 15-20%.
Simona Albinaru
Citiți principiile noastre de moderare aici!