[eadvert]
O orădeancă s-a trezit cu o factură de 9.600 de lei de la Electrica, pentru o perioadă de facturare de 40 de zile. Mirela Poiana susține că este taxată cu această sumă pentru un consum de 1484 kWh și spune că în zadar a cerut explicații companiei, că de fiecare dată când merge acolo angajații Electrica îi spun că totul pare în regulă și, prin urmare, ar trebui să plătească.
Problemele femeii cu facturile de la Electrica au început în noiembrie 2021, când compania i-a schimbat contorul.
„După ce mi-au schimbat contorul nu am mai primit factură timp de un an, până în noiembrie 2022”, a explicat aceasta.
Spune că a fost de nenumărate ori la sediul companiei să întrebe de facturi, nimeni nu i-a dat un răspun concret.
„În noiembrie 2022 am primit o factură de 9.600 de lei. Am zis ca asta e, e pe un an, nu comentăm. Am plătit factura. La câteva zile am primit o nouă factură, după ce au venit la citire, în valoare de 210 lei. Am plătit-o și pe aia”, a povestit Mirela Poiana.
Orădeanca povestește că lunar trimite indexul pentru facturare. Cu toate astea, pe 21 martie 2023, a primit o nouă factură, în valoare de 9.600 de lei, pentru perioada de facturare 23.12.2022 – 05.02.2023, cu un consum de 1484 consum kWh, înscris în document.
Pe 27 martie a primit încă o factură, pentru perioada de facturare 06.02.2023 – 05.03.2023, cu un consum de 625 de kWh, totalul de plată fiind 1.625 de lei.
„Am cerut recalculare, am și număr de înregistrare, iar după o lună am primit răspuns că facturile respective au fost verificate și sunt ok. Duminică, în 30 aprilie, a primit un email că voi fi debranșată”, spune orădeanca.
Mirela Poiana și-a instalat și aplicația companiei pe telefonul mobil, pentru a putea transmite indexul mai ușor și pentru a putea vedea exact care a fost consumul și facturile. Interesant este că deși indexul transmis de ea și cel înscris pe factură este unul, cel care îi apare în aplicație este dublu. Astfel, dacă pe ultima factură indexul nou este de 8393, în aplicație îii arată un index de 16.786.
Marți femeia a mers din nou la Electrica, fără niciun rezultat. „În fiecare zi, când ies de la lucru, asta fac, mă duc la Electrica să văd ce se întâmplă. Pe angajații de acolo nu prea îi interesează. Am sunat si la OPC. Mi-au spus să fac o sesizare la Electrica și dacă nu îmi convine rezultatul în 30 de zile să merg din nou la ei cu o reclamație. Eu trebuie să mă cer de la lucru pentru a merge de fiecare dată să fac reclamați, pentru că toți au program până la ora 3”, spune nemulțumită sursa citată.
Jurnal bihorean a solictat un punct de vedere din partea Electrica, în măsura în care îl vom primi, îl vom publica.
Trei familii, un contor
Mirela Poiana spune că în aceeași casă locuiesc trei familii, ea și frații ei. Pentru electricitate au un singur contor, la comun. Înainte să fie schimbat contorul, consumul maxim făcut de cele trei familii a fost de 500 kWh.
„Nu ne încălzim cu curent, iar apa o avem de la oraș. Avem doar electrocasnice obișnuite, frigiger, mașină de spălat, cafetieră, nimic ieșit din comun. Am și înlocuit majoritatea electronicelor cu unele mai noi, pentru un consum mai redus. Nu e posibil să avem consumul atât de mare”, ne-a declarat Mirela Poiana.
Trimite articolul
XNu inteleg cum de are dansa un pret de 6.46 lei / kwh .
a venit sezonul tepelor la electricafurnizare!!!! sa vedeti la firme ce prapad fac!!! astia de la metrologie freaca menta si daca recxlami ceva tot la electrica trimit aparatul la verificat asa ca tot vinovat iesi!
Ce? Unde e factura?
A facut cineva infarct?
Halucinant abuzul facut de electrica.
Halucinanta debandada la nivel inalt si bataia de joc fata de consumatori.
Eu zic sa fie multumita ca nu e mai mult.
Sa plateasca. Pai atat a consumat, e culmea. Platesti, doar nu vine PSD sa plateasca
Unde scrie că pentru 1484 kw 9600 Ron?
Scrie că a avut 7535 kw consum care e aprox 9600 Ron la 1.3 lei per kw