[eadvert]
Monica Baba are un apartament cu două camere, situat pe Bulevardul Dacia. Timp de mai bine de una an, locuința a fost goală, iar contorul electric nu a înregistrat consum în această perioadă. Mai ales că proprietara a avut grijă să suspende, temporar, contractul.
La începutul acestei luni, femeia a primit prin email, o factură de „corecție“ în valoare de 1175 de lei, perioada de calculare fiind între 04.08.2020 și 14.10.2022.
„M-am trezit cu o factură de peste 1000 de lei, pe care trebuie să o plătesc în termen de 10 zile, pentru un apartament care nu este locuit. Am fost și la Electrica să văd care este situația“.
Începând de anul trecut, Monica și-a găsit chiriaș pentru apartament. Femeia care s-a mutat acolo a sunat-o, la un moment dat, să o anunțe că furnizorul de energie electrică schimbă ceasul.
„M-a sunat doamna să mă întrebe dacă eu am cerut să fie ceasul schimbat pentru că o echipă de la Electrica îl schimbă. M-am mirat că pe mine nu m-a anunțat nimeni, având în vedere că acel contract este pe numele meu. După ce au montat ceasul cel nou, au venit lunar să îl verifice. După asta, primesc factura de recalculare, foarte interesant“, declară supărată proprietara apartamentului.
Mai mult, în această lună când chiriașa a mers să plătească factura, banii au fost scăzuți dintr-o factură de pe o altă adresă, acolo unde Monica stă în prezent, nu de pe Bulevardul Dacia, unde stă femeia în chirie.
„Doamna s-a dus și a plătit mai mult cu 100 de lei iar plata mi-a intrat mie la casă, deși femeia s-a prezentat la ghișeu cu factura, ei au înregistrat-o pe adresa Isac Emil“.
Dacă s-a emis factura, plătești!
De asemenea, aceasta menționează că a depus o contestația sediul Electrica, prin care cere explicații de ce are această sumă de plată, dar nu a primit niciun răspuns.
„Perioada de recalculare este 04.08.2020-14.10.2022, ceea ce nu pare deloc ok. Această recalculare cuprinde o perioadă de aproximativ una an, 2021-2022, când apartamentul respectiv a fost gol și contorul nu a înregistrat niciun consum pentru că, la cererea mea, contractul a fost suspendat temporar. În această situație, mă întreb: la ce anume s-a făcut recalcularea?“, ne-a declarat aceasta, care adaugă faptul că, deși a depus o contestație, știe că nu se va rezolva prea ușor.
„Eu am depus contestație pentru această factură dar știu, din date anterioare, că răspunsul este: Dacă s-a facturat, trebuie plătit și apoi se va regulariza!, răspuns pe care eu nu am să îl accept, pentru că e o situație absurdă“.
Orădeanca este hotărâtă să nu se lase așa ușor și spune că nu are de gând să plătească factura până ce nu va fi lămurită de ce are această sumă de achitat.
„Până nu se vor rezolva problemele și nu mă vor lămuri cei de la Electrică de ce am suma asta de plată, nu am cum să plătesc. Am apelat și la un avocat care mi-a dat dreptate și care face demersuri pentru a afla un răspuns. Nu am primit nimic de la ei până acum. Verbal mi-au spus că este o corecție a ceasului vechi“.
Pe lângă avocat, Monica a făcut reclamație și la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Bihor care confirmă că în data de 17 octombrie 2023 a fost înregistrată o reclamație și care spune că aceasta este în curs de soluționare, termenul fiind de 30 de zile, plus prelungire de 15 de zile, în funcție de răspunsul primit de la București.
Vedem la fața locului
Printr-o solicitare scrisă, Jurnal bihorean a cerut un punct de vedere atât din partea sucursalei, cât și de la Distribuția de Energie Electrică România (DEER). Doar cei din urmă ne-au oferit un răspuns:
„În acest moment, doamna MB are depusă o sesizare înregistrată în cadrul societății noastre, prin care reclamă index eronat. În urma acestei sesizări, DEER, prin Sucursala Oradea, va efectua o citire a aparatului de măsurare amplasat la locul de consum menționat, urmând a se lua măsurile care se impun, în funcție de situația identificată în teren“, au transmis reprezentanții DEER.
Trimite articolul
XSe complica lucrurile simple, anume trebuie vazut index de demontare contor vechi si index la zi contor nou,in functie de asta se face plata reala ,recalcul pe doi ani este o aberatie ,care trebuie reclamatnla ANRE!
Electrica, hoti ordinari !
La compania de apă am pățit și eu la fel ,au schimbat contorul și la factura următoare au băgat tot consumul de pe contorul vechi ,tot cam 1200 lei și mi-a zis la informații că au fost pierderi și să dezgropam conductă în pământ să vedem pe unde se pierde și trebuie platit…i-am zis că nu se poate să coincidă pierderea cu consumul de pe contorul vechi…sunt angajați fără număr la companiile astea ,toți neamuri și nepregatiți și vă dați seama ce salarii au si fura un biet om care abia trăiește de pe o zi pe alta.
Cu electrica am patit si eu ceva asemanator.
Hoti fara scrupule.
Dar cu asa un director….nu se mira nimeni.
Cine il cunoaste…stie ce spun.
Foarte bine, sa plateasca, cat timp isi permite sa tina un apartament gol, inseamna ca a furat destul .
-
Moderator de ce mai lasati comentarile jignitore a acestui individ ?
-
y, pune degetul pe rană! Ne-am săturat de comentariile lui Alexandru Ciucle un individ inteligent, care doar se joacă și se distrează dând impresia că e naiv (m-am abținut) și impertinent. Dacă vrea are și reacții cu conținut, nu doar astfel de perle, însă de pe un alt nume.
-
-
Dikk tee
-
Un comentariu cu totul aiurea.Nu are absolut nicio legatura cu furatul. Locatarii care au stat acolo au lasat apartamentul devastat, efectiv nelocuibil, cu mobila rupta , patul si butelia a fost furata, usile scoase,peretii patati si mazgaliti cu culori. Din contra a trebuit sa strang bani un an de zile, ca sa aduc apartamentul intr-o stare decenta. Va rog sa nu va mai grabiti cu presupuneri rautacioase
-
si nu crezi ca e posibil sa fi dat si citire mai mici la electrica sa te lase si aici in paguba?!
-
perioada 2021-2022 aparatamentul a fost gol….poate sa fie ianuarie 2021- decembrie 2022 ceea ce inseamna 22 luni sau decembrie 2021-ianuarie 2022 ceea ce inseamna 2 luni…..o citire periodica a contorului si confruntarea cu o factura nu e asa greu pentru a se evita asemenea situatii.
-
Și mie mi s-a schimbat contorul fără să știu, în apartament nelocuit 2 luni, indexul era de 128 kwh. Timișoara
E plina Oradea de Buzatu :))
Sandu,tu nu realizezi cât ești de ridicol!nu ai familie,servici etc?comentezi aiureli pe gratis.
Și mama q plătit 2700 de lei
problema e ca oamenii sunt prea prosti si ii bate matematica.. si eu am avut de plata 1500 lei cand mi s`a schimbat contorul vechi in cel digital, pentru ca inainte nu trimisesem indexul si s`a adunat o diferenta de KW consumati, si pt ca depaseam 255kw nu m`am incadrat la pretul plafonat/KW a trebuit sa platesc mai mult decat daca trimiteam indexul lunar si m`as fi incadrat la pretul plafonat.
AM INTELES SI AM PLATIT, nu am sunat la stiri si OPC si avocati ca doar contorul e la mine in casa si am vazut indexul cat scrie acolo si corespunde cu ce e pe factura si nu a consumat nimeni curent in locul meu, nu inteleg asa greu e de inteles cum functioneaza un contor de electricitate si cat trebuie platit pt cat consuma?