La prima ședință ordinară de la preluarea mandatelor, consilierii județenei bihoreni au asistat la depunerea jurământului de investire în calitate de consilier județean de către Vesselényi István, din partea UDMR, al cărui mandat a fost validat de Tribunalul Bihor. Pe ordinea de zi au fost prevăzute proiecte de hotărâri pentru rectificarea bugetului județean pentru anul 2024, noile taxe percepute de CJ în 2025, rectificarea bugetului la Aeroport, asocieri, parteneriate, primiri de terenuri în domeniul public al județului, cedări de imobile.
Însă cele mai importante proiecte au vizat declanșarea procedurilor de expropriere pentru realizarea, în parteneriat cu CNAIR, a patru noi pasaje rutiere, la ieșirile din Oradea spre Arad, Cluj-Napoca și Satu Mare, respectiv a 4 pasaje pietonale. Cele patru pasaje (supraterane sau subterane) pentru traficul auto sunt prevăzute să se realizeze după cum urmează: pasaj denivelat pe DN79 la intersecție cu drumuri colectoare în zona Aeroport, pasaje se vor construi la ieșirea din Oradea înspre Arad. Primul va fi subteran și va trece pe sub sensul giratoriu de pe Centura Oradea, iar al doilea pasaj va fi suprateran, la intersecția cu intrările spre centrele comerciale Era Shopping Center. Un alt pasaj suprateran va fi situat deasupra sensului giratoriu actual, la ieșirea din Oradea spre Oșorhei, în zona Cartierului Tineretului. Cel de-al patrulea pasaj va fi construit la ieșirea din Oradea spre Biharia, la intersecția cu drumul expres din zona comercială.
Pasajele pietonale, care vor fi supraterane sau subterane, vor fi amplasate la ieșirea din Nufărul, lângă Oradea Arena, în zona străzii Apateului și în zona străzii Czaran Gyula. Potrivit președintelui CJ, la solicitarea Ministerului Transporturilor, procedura de expropiere va fi realizată de către Consiliul Județean Bihor, care poate derula procedura mai rapid comparativ cu cea urmată de minister. Anul viitor vor fi realizate licitațiile pentru desemnarea constructorilor. Consiliul Județean Bihor va achita 50 la sută din valoarea totală a exproprierilor, iar Ministerul Transporturilor va suporta cealaltă jumătate. În aceleași condiții se vor derula și expropierile pentru lărgirea la patru benzi a porțiunii de drum de la ieșirea din Episcopia Bihor până la centura comunei Biharia.
Valoarea cumulată a sumelor necesare pentru exproprierile aferente investițiilor menționate se ridică la peste 4 milioane de lei. Tot prin votul consilierilor județeni a fost aprobată cofinanțarea cu 50 la sută a reabilitării drumului dintre Vârciorog și Călățea, iar la următoarea ședință se va aproba o cofinanțare a porțiunii din drumul spre Aștileu. Cele două comune vor suporta câte 25 la sută din valoarea proiectului. Tot prin vot s-a aprobat alocarea sumei de 1 milion de lei de la bugetul județului pentru extinderea rețelei de gaz în comuna Lăzăreni, după modelul sprijinului acordat deja mai multor comune din județ, pentru proiecte similare.
Pasaje peste girațiile din jurul Oradiei și acces pietonal spre mall-urile de pe DN 79
CJ Bihor: a fost semnat contractul pentru lărgirea drumului spre Biharia
Trimite articolul
XBolojan vrea in senat sa poata modifica legile exproprierii, sa fie obligati sa doneze terenul sau casa, fara a mai plati primaria, pentru eficienta. Asta e trebuie sa ne sacrificam pentru dezvoltare, pe banii de exproprieri se pot face mai multe pasaje
Sa traversezi tot orasul de la un capat in altul sub 30 minute e cu adevarat o realizare. La Cluj-Napoca sau Timisoara iti ia atat sa treci de primul sens giratoriu si 2 semafoare. Sustin astfel de initiative.
-
Taci ma cu minciuna umblu mult in Timisoara , Cluj doar la ore de varf e problema. Am traversat ambele orase in 20 min. Daca esti prost si nu stii sa circuli da
Da…
Decat sa mearga tram trenul ala mirific prin pasajul existent acum (la selgros) si apoi sa o ia spre calea ferata spre felix (cu posibila statie la kaufland, alt avantaj) mai bine il bagam pe strada aia ingusta, Morii, unde radem evident toti copacii, expropriem tot ce misca si le stricam la aia linistea, si mai facem inca un pasaj pe sub centura. Clar. Asa e mai “eficient”, sau, mai nou, “util și rațional”.
Nu se mai satura astia.
Asta in conditiile in care marea si super dezvoltata metrolpola Oradea mai are zeci de strazi fara canalizare si fara asfalt !!!
mi-as dori un pasaj si in rogerius stefan cel mare ca sunt prea multe semafoare si era sa ma cac pe mine de la mancarea din restaurantele de lux din oradea, pana se facea semaforul verde tot din 20 m in 20 m semafoare
Foarte bună treaba. Dar pasajul de pe Mestesugarilor cand se va face? Se formează cozi kilometrice, mai ales de când la sensul giratoriu de la Tiger Amira ați lăsat centura într-o singura banda de circulație din cauza pasajului suprateran, care by the way, nu preia nici 30% din trafic. Noul DEx16 e mirific, mai ales ca nu are bretele de urcare și coborâre cu Strase Bujac, unde sa adus trafic cu noua centura a Santandrei ului. Stam la cozi kilometrice sa ieșim în centura Oradea și privim la DEx16 cât e de frumos.
Nu ații plătit nici exproprierile la inelul metropolitan.. Si deja se circulă pe el.. Este ok că se construiesc drumuri dar nu așa Ceaușescu PCR