In Oradea, precum in toata Romania, site-ul de socializare Facebook este in continua ascensiune avand pe zi ce trece tot mai multi utilizatori. Facebook-ul a reusit sa faca uitat Hi-5-ul, site care a facut furori de asemeni intr-o perioada. Motorul de cautare Google este de asemeni cel mai cunoscut si utilizat de oradeni.
Google este cel mai folosit motor de cautare iar Facebook-ul cel mai utilizat site de socializare. Desi aplicatiile si programele creeate de cele doua mari companii nu au legatura se pare ca lupta pentru suprematie incepe.
Este vorba despre o diferenta de filosofie: Google isi doreste ca toata informatia de pe internet sa fie gratis si disponibila – dar sponsorizata de advertiserii sai si astfel sa produca in continuare bani in timp ce Facebook-ul isi doreste sa inlocuiasca serviciile oferite de Google cu recomandari, cautari si noutati bazate pe interesele utilizatorilor oferindu-le informatia impreuna cu reclamele aferente care genereaza sume consistente.
Google il acuza pe Zuckerberg (fondatorul Facebook) ca stocheaza informatia utilizatorilor si o “captureaza” in timp ce Facebook-ul spune ca pagina de cautare Google este invechita si secretiva.
Facebook-ul lucreaza la un serviciu de mail foarte rapid cu un design atractiv si proaspat si spera sa faca uitat binecunoscutul serviciu al Google-ului, Gmail. Pe cealalta parte, Google lucreaza de asemeni la un nou proiect care sa concureze cu Facebook-ul, sub forma unei aplicatii de socializare.
“Google genereaza o tona de bani” spune analistul financiar Rob Enderle. “Facebook-ul sta bine pe hartie dar nu asa bine cand vine vorba de bani disponibili. Intr-o batalie intre cele doua, Facebook-ul este mult in spate financiar. Dar trend-ul este de partea Facebook-ului iar Google este in scadere. Daca asta nu se va schimba putem vedea o inversare a celor doua in 5 ani”.
Perdantii acestui razboi sunt chiar zecile de milioane de oameni care vor trebui sa isi schimbe comportamentul in ceea ce priveste internetul. Cum vom cauta pe internet, cum vom cumpara online sau cum vom comunica in anii urmatori, toate acestea vor fi decise de trei persoane, care au la mana datele personale a zeci de milioane de oameni.
Citiți principiile noastre de moderare aici!