Început în toamna lui 2018, proiectul extinderii liniei de tramvai pe traseul Calea Aradului – malul Peței – Depoul OTL – Cartierul Cantemir a ajuns, acum, la un grad de implementare de peste 55%. Lucrarea a fost împărțită pe tronsonea și e abordată în mai multe locații. Există, însă, un blocau în curs de remediere, în zona străzii Univeristății, din cauza căruia întregul proiect este în întârziere, fără posibilitatea de a recupera.
Strada relocată
În prezent, se lucrează pe strada Făgărașului, pe două obiective. Strada existentă anterior, situată chiar pe malul Peței, se mută cu câțiva metri spre interior. Noul drum care asigură acces rutier și pietonal riveranilor a ajuns în faza anrocamentelor. Imediat lângă, se execută lucrările necesare amplasării liniilor noi de tramvai. Stâlpii pentru alimenarea tramvaielor sunt deja montați pe toată lungimea, între strada Traian Blajovici și Universității. De asemenea, se face relocarea de utilități pentru cei de la Termoficare SA, după care se va continua cu montarea șinelor, până în strada Universității.
[eadvert]
Un alt punct de lucru pe traseul liniei noi e în depoul OTL SA, pentru racordarea liniei noi cu liniile existente și funcționale în depou. Proiectul noii linii prevede că, pe strada Atelierelor, și firul 1 și firul 2, vor fi amplasate îmediat lângă șosea, pe un teren „furat” de la depou. „Din zona liniei noi se face acces în depou și dinspre cealaltă parte, acum se poate intra cu tramvaiul doar dinspre Cantemie. S-a realizat cu montarea de bucle de întoarcere în depou și acum se termină racordul acestor linii la rețea”, spune Ionuț Serac, managerul proiectului. După ce accesul din depou se va putea realiza dinspre Ceyrat în depoul OTL, ultima etapă va fi realizarea porțiunii cuprinse între depou și Cantemir. Abia după ce noul acces va fi funcțional se poate opri accesul tramvaielor prin vechea intrarare, pe durata lucrărilor, mai spune managerul proiectului. „Sigur că ar fi fost bine să se poată face mai repede această porțiune dar nu s-a putut în condițiile în care frecvența tramvaielor trebuie corelată cu cerințele speciale de pandemie, adică garniturile se succed la intervale mai scurte”, mai zice Serac.
Întârziere
Conform planurilor inițiale, întregul proiect ar fi trebuit să fie gata în vara anului viitor. Asta nu se va întâmpla pentru că lucrarea a acumulat întârzieri imposibil de recuperat. „Avem o zonă de lucrări pentru care nici nu am predat încă amplasamentul către constructor. Așa este definit, în contract, cu el, că amplasamentul se va preda doar în momentul în care poate intra să lucreze. E zone de intersecție a liniei noi cu liniile de înaltă tensiune, de la strada Universității înspre Ceyrat”, spune Serac.
Pe porțiunea aceasta, linia nouă merge aproape sub liniile de înaltă tensiune, ceea ce face imposibilă amplasarea stâlpilor de alimentare a tramvaielor. Soluția este ca Electrica să își mute liniile în subteran, lucrările au început deja și ar trebui să fie gata în această iarnă. După ce se scoate din funcțiune linia de înaltă tensiune se predă amplasamentul către executant.
Lucrările acestei investiții au început în toamna anului 2018, ele fiind executate de asocierea de firme Mari-Vila COM SRL, Abed Nego și Aquacons SRL. Finanțarea investiției se face din fonduri europene nerambursabile, disponibile în cadrul Programului Operațional Regional 2014 – 2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiție 4.1 – Mobilitate urbană durabilă, accesate prin mecanismul rambursării cheltuielilor efectuate de beneficiar din surse proprii/alte surse.
Până acum s-au decontat în jur de 55% din valoarea proiectului, adică peste 32 milioane lei.
Trimite articolul
XVai, dar cum, au crescut stalpii pentru linia de inalta tensiune peste vara … ce intarziere … pana mea, stiau de la bun inceput ca liniile sunt acolo, dar nah, ELECTRICA, i se rupe de orice …
Electrica e o piedica in calea progresului…………..
-
Nu e PSDist directorul de la Electrica? Ca iar il roaga Mang sa nu faca nimic, exact cu a facut cu drumul expres
Mobilitate din 30 în 30 minute.
Ce vorbim aici? Sunt zeci de zile in care vezi pe santier 4-5 oameni. Daca motivul intarzieri il constituie stalpii de inalta tensiune de ce in restul zonelor abia acum s-a spart? Deci cu linia asta de tramvai deja s-a defilat in doua campanii electorale (la fel cu parcarea de langa catedrala) si se va mai defila si in a treia. Vai de noi.
“Sigur că ar fi fost bine să se poată face mai repede această porțiune dar nu s-a putut în condițiile în care frecvența tramvaielor trebuie corelată cu cerințele speciale de pandemie, adică garniturile se succed la intervale mai scurte”
Stim cu totii, chiar ei au anuntat ca in timp de pandemie, tramvaiele circula dupa orarul de vacanta, adica mai rar. Minciunica!
Daca faceau proiectul astfel incat de la Auchan linia sa mearga prin fata portii cimitirului, ajungeau tot acolo in Catnemir la depoufara a mai fi nevoie sa distruga toti copacii de pe Peta, si in plus nu aveau nici treaba cu linia de inalta tensiune. Dar….
-
poate asa era mai lunga cu 100 metri, si stii cum gandea Bolo, daca e mai ieftin pt 100m mai scurt asa facem. Dar asa are motiv sa mai taie cativa zeci de copaci.
-
CATI DINTRE CUNOSCUTII VOSTRI , AI COMENTATORILOR DE PE bIHON , SUNTETI DISPONIBILI LA LOPATA , CAZMA , ROABA , LA PICAMER , SAU MACAR MECANICI PE UTILAJE ??
dE AIA NU VEDETI DECAT OCAZIONAL 4 -5 MESERIASI CARE LUCREAZA !!
CA NOI NU MAI AVEM CU CINE LUCRA IN NICI UN DOMENIU .
s
SI NU BANII SUNT PROBLEMA !
c
CI FAPTUL CA NU SE MAI DORESTE CA SA SE FACA ASTFEL DE MESERII .
t
t
TOTI SE SIMT JIGNITI CAND TREBUIE SA FOLOSEASCA O UNEALTA DE MANA .
Asa ca puteti tot sa va mirati.
O sa ajungeti sa umblati prin gropi ca nu o sa fie oameni care sa accepte sa toarne asfaltul. Ca se simt jigniti !
La pregatirea lor ….. ?!-
De aia a iesit prima mea postare asa cum ati vazut-o .
Ca scriu rezemat in coada de la tarnacop.
Sunt la intersectia dintre str. Fagarasului si podul peste Peta , cu str.aia cu nume de presedinte american.
Trec masinile pe linga mine …… de ma ia dracu!
s
Si-s singur , doar cu baiatul de pe buldoexcavator si dirigentele de santier .
Dar baiatul de pe buldo e de la 40 km de Oradea , face naveta zilnic. Meserie , IOC !!
Chiar acum isi face selfie stand in cupa excavatorului si privind cu spatele spre cimitir .
Ca se vad in spatele lui blocurile d-lui Rares de la West Resident( West Market – piata de legume ).
Zice ca si-a pus un comentariu pe fecebook la poza .
A zis ca asa arata proprietatea lui.
Cum dracu sa inainteze lucrarea cu puliflici din astia .
Ieri a sapat o groapa si a smuls cu cupa un cablu de curent . A ramas Universitatea fara energie .
Noroc ca studentii fac cursuri on -line si profesorii o lovesc in cap pe acasa platiti cu 7000-10000 de lei lunar .
Cu spor de doctorate cu tot , de minim 1000 de lei lunar !! !!
Dar el habar nu are , e mecanic utilaje . Atat .
Mai grav e ca seful de santier nu i-a zis nimic despre cabluri .
Asta in fiecare dimineata se intareste cu 200 de ceva PALINCA la intersectia de linga Parcul 22 Decembrie cu Abraham Lincoln ( mi-am adus aminte cum se numeste strada cu nume de presedinte american ) !!!
De unde sa stie el ce trece prin pamant dupa 200 de grame ?
Doar si-a obtinut diploma la Universitatea din Oradea , pe vremea cand Unchiul Maghiar le era neam la toti studentii si la toti profesorii !!
Asa ca , va doresc o seara minunata .
Ia mai manati , mai flacai !!
-
-
MINCIUNEEE.
De ce? Firma care face lucrariile e aceeasi Abed Nego care a facut praf si Ciuperca si alte lucrari unde a facut lucrariile cu multe intarziere dar primaria totdeauna vine cu scuze fiindca sotia patronui lucreaza la primarie…
1. Stalpiile de Electrica sunt LANGA calea de rulare, fix unde au pus noul gard atat langa sala de sport al universitatii cat si langa jandarmeria, deci daca asi vrea firma asi putea sa aseaza in continuare sinele, deja pana unde au asezat sinele e dupa stalpul de Electrica, NU E in cale…
2. Daca totusi e in calea sinelor stalpul, de ce nu continua firma asezarea sinelor din celalalt capat dinspre depou spre universitate? Deja in anii 1900 cand au facut linii noi de tren, tramvai au pus sinele din cele 2 capete si au intalnit in mijloc, firma asta de ce lucreaza numai dintr-o directie?
Ioaai, ca firma asta n-are mai multe muncitori si 2 saptamani lucreaza aici 2 saptamani la urmatorul santier??
Linia asta ar trebui sa fie terminata anul asta, iar au facut numai 55% si partea mai grea langa depou inca nici n-au apucat, dar hai sa venim cu scuze de ce firma asta de rahat e in intarziere uriasa, ca de obicei…
-
Noah , bine mai Oradean.
Asa exprimi in scris , parca intelegem cu unul nascut si crescut la Adoni , sau Tarcea .
Che numai pe aia trimite parintii sau bunicii ca se face iskola numai la limba maghiara .
Si toti remine cu greutati de exprimare in limbul asta romanesc.
De ce nu pui si tu un pseudo-neve de maghiar de la Oradea .
Nu …. Oradean .-
Dap daca iti zgarie urechea de vinitura graiul din Crisana sterge-o n’apoi de unde venisei ca nu-i loc pentru tine aici … Nu te a chemat nimeni, nici nu te retine nimeni ! Cei care traiesc aici sant de secole pe aceste meleaguri, romani ,maghiar, sasi, greci, italieni,etc. Nu ne invata tu cum sa graim in Crisana !
-
Horty, ala de mai sus nu “graieste in bihoreneste”, ci e chiar agramat: adica, pe intelesul tau, nu are habar de gramatica limbii romane. Este oleaca de diferenta! Faptul ca esti “indigen” nu-ti da dreptul sa fii prost, nesimtit, intolerant sau sovin. Daca traiesti in Romania, nu ai nicio scuza sa nu stii limba romana, indiferent din ce neam faci parte. Placa asta cu “viniturile” si cu voi vechii e cam in defavoarea voastra, cata vreme, vinituri din stepele Asiei sunteti voi, iar cei vechi pe pamanturile astea suntem noi, romanii.
-
Auzi bre, ia mai lasa mai moale cu pretentiile astea gramaticale,uita-te la cei care sant in Parlament si Senat, romani get pe get care isi tocesc limba materna mai rau decat un strain care n’auzit grai romanesc in viata lor ! Fa curatenie in ograda ta si abia apoi ai dreptul de a formula pretentii !!! Rade lumea de puliticienii romani si de vorbele lor in public dar tu vii cu pretentia ca etnicile sa vorbeasca limba la nivel academic … Dute si vezi-iti de treaba, invata prima data limba materna celor care sant votati sa conduca tara… Si termina cu apelativele astea naziste ca nici Antonescu n’a fost mai bun cu nimic !!!
-
-
-