Noua linie de tramvai, care va lega Calea Aradului de cartierele Cantemir și Nufărul, ar urma să fie finalizată în decembrie 2021, potrivit primarului Oradei, Florin Birta.
„Vorbim despre un alt contract pe mobilitate, fonduri europene, ceea ce înseamnă un plus valoare pentru orădeni și o creștere a calității transportului în comun, dar și o legătură mult mai bună între diferite zone ale orașului în ceea ce privește transportul cu tramvaiul. Este un proiect de 11,6 milioane de euro plus TVA, în care contribuția municipalității este de 2%, diferența de 98% fiind accesată pe fonduri europene prin Programul Operațional Regional. Termenul de finalizare al lucrărilor este luna decembrie 2021 și estimăm că acestea vor fi în grafic, iar linia va fi finalizată până la termenul stabilit conform contractului”, a declarat Florin Birta în timpul unei vizite pe șantier.
Linia nouă de tramvai măsoară 3,8 km.
Ce s-a făcut din proiect
Până în prezent a fost realizată calea de rulare a tramvaielor în intersecția dintre străzile Primăriei – Decebal – Calea Aradului, în intersecția dintre străzile Aviatorilor – Calea Aradului și pe străzile Făgărașului, Ceyrat, Atelierelor și Salca precum și în depoul OTL.
[eadvert]
Au fost montați stâlpii de susținere a firului de contact și s-a montat firul de contact în zona străzilor Calea Aradului, Făgărașului, Ceyrat și în depoul OTL.
„În continuare se lucrează la montarea liniei de tramvai la intersecția străzii Salca cu strada Dimitrie Cantemir și pe podul de peste Peța din strada Dimitrie Cantemir. Totodată, au loc lucrări la înierbarea liniei de tramvai și realizarea irigațiilor necesare pentru gazon. Urmează instalarea celor două stații de redresare pentru alimentarea cu energie electrică a liniilor de tramvai, precum și finalizarea adăposturilor pentru stații”, a transmis Primăria Oradea.
Proiectarea și execuția lucrărilor este realizată de asocierea de firme SC Mari Vila Com SRL, SC Abed Nego SRL și SC Aquacons SRL. Constructorul lucra vineri la montarea liniei de tramvai în zona Cantemier.
Trimite articolul
XAdica inca 5 luni pana termina Atelierelor, ca dupa cum arata nici in jumate de an nu e gata. Ce ultima suta de metri?
-
Niste mincinosi, dom’le…
In curand raman oamenii fara serviciu nu va mai avea cine sa le foloseasca. 🙁 Extremisti si de o parte si de alta.
-
Decebal, dac liber,
Investitiile in infarastructura nu sunt facute pentru o luna sau doua, un an sau doi.
Crezi ca daca cei care au dat in folosinta publica tramvaiul din Oradea in 25.04.1906 gandeau ca tine, mai aveai azi ce sa comentezi?
Desteptule, dac liber!-
Ai dreptate biggie, de exemplu investitia in cet pe gaz s-a facut acum multi ani, iar rezultatul o sa-l vada oradenii in facturile de la iarna.
-
in timp ce inseamna ultima suta de metri, luni, ani?
Clujul isi face metrou. Ca sa vedem cat de mare e decalajul intre noi si ei.
-
Cum Dumniezo’ i-or patinat, în asemenea hal, sinapsele, lu’ “domn’ col. Bolojan”, recte “încruntatu'”, de’ nu o putut avea viziune’ pt. buzunaru’ celor ce l-or votat, așa încât, domn’ profesor Boc, ex-PDL, îi dă clasă “d-lui col.” IGB? Iar Birta, tinerelu’ nu are ambiție deloc? Chiar deloc? Nimic, nimic? “Cacu-mă-natiea lui, să aibă noroc”, mititelu’…:
-
Da, cu siguranta își vor face metrou, dar nu în viața asta! Nu au fost în stare să prelungească niste linii de troleu, dar tu vorbesti de metrou.
-
Te amagesti degeaba, isi vor face pana la rma. Si asta va fi un magnet si mai mare pt Cluj, acaparand cam totul din zona noastra, noi ramanem de caruta. Asta o sa vezi dupa 20 de ani ce decalaj va fi intre noi si Cluj, chiar Timisoara. Lasa ca s-a facut multe si in Cluj, trebuie doar facut ca vrem sa vedem, si mai cu cap, iar atragera de populatie si firme mari, salarii amri, bani la buget din salarii si nr mare de salariati se vede. Clujul e peste noi la orice capitol, cu exceptia traficului, care nu e un criteriu pt cine vrea sa gaseasca de munca si un mediu mai civilizat cu oameni scoliti, nu Oradea.
-
Niste bulagii! Termene depasite romaneste, finantare pierduta , Romania lucrului bine facut ….