Oferit spre testare de către firma poloneză Solaris Bus&Coach în cadrul unui eveniment dedicat presei locale, care a inclus și o plimbare cu autobuzul hibrid, modelul este mai accesibil ca preț decât autobuzul electric marca Golden Dragon. Aflat la un cost în jur de 300 de mii de euro, nici acesta nu poate fi cumpărat încă de conducerea OTL, din cauza prețului. În acest moment societatea de transport derulează strategii de atragere de finanțări în vederea achiziționării a 6 autobuze hibrid.
Detalii tehnice
Cu o reducere de 20-30% a consumului de combustibil și a emisiilor de CO2, rezultate certificate de TÜV Sud și Idiada (Spania), Solaris speră să facă din versiunea Urbino 12 Hybrid una dintre opțiunile companiilor de transport public care doresc să polueze cât mai puțin.
Autobuzul este echipat cu un motor diesel Cummins de 165 kW, cu un cuplu maxim de 850 Nm, și unul electric, de 44 kW, cu un cuplu maxim de 425 Nm. Această tehnologie se bazează pe un motor electric alimentat de un sistem de stocare a energiei. Acest sistem de stocare este încărcat cu ajutorul unui generator diesel care utilizează un minim de combustibil. Autobuzul permite și utilizarea sistemelor stop-and-go, care permit oprirea motorului diesel în timpul staționarii, ajutând la pornirea de pe loc în modul cu zero-emisii.
Urbino 12 Hybrid folosește un motor electric trifazic pentru a recupera energia în timpul frânării și o depozitează în patru baterii Li-Ion, cu o capacitate de 3,6 kW/h la o tensiune de 340 V, după care este folosită în momentul accelerării. Pentru sistemul hibrid paralel Eaton a fost aleasă o cutie de viteze automată în șase trepte.
„Avem 24 de locuri pe scaune, dar atenție că sunt 2 spații speciale pentru mama și copilul sau persoane cu handicap, iar în picioare 69. În cazul în care se pun sistemele speciale pentru persoanele cu handicap, o să scădem de la locurile în picioare datorită faptului că spațiul de acolo va necesita niște cotiere, centură de siguranță și automat va scădea la 53 – 55 de locuri. Noi putem să configurăm autobuzul în funcție de ce este nevoie”, a explicat managerul Solaris, accentuând eficiența autobuzului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!