În săptămâna inaugurării legăturii cu Sântandrei, consilierii locali au avut de votat suplimentarea bugetului pentru celălalt drum, cu peste 60.000 lei. Conform primarului comunei, Ioan Pop, exproprierile necesare pentru realizarea drumului sunt pe teritoriul comunei, dar ţin de porţiunea aferentă municipiului – drumul existent acum, neasfaltat, este limita administrativă dintre cele două localităţi.
„Noi avem doar vreo 800 de metri din acest drum, faţă de 3,3 km pe teritoriul Oradiei. Partea asta care necesită expropriere e mai interesantă – drumul e pe teritoriul Oradiei, dar terenul din jos de drum este pe teritoriul nostru. Din moment ce drumul e pe teritoriul Oradiei, nu o să plătesc eu exproprierile, aşa că s-a ajuns la această înţelegere”, explică primarul comunei.
Banii au ieşit din fondul de rezervă bugetară aflat la dispoziţia Consiliului Local şi vor ajunge la comuna vecină prin intermediul administraţiei Zonei Metropolitane Oradea.
Terenul de expropriat este o fâşie de maximum 50 cm din faţa porţilor gospodăriilor, necesară pentru amenajarea trotuarelor.
De ce se fac exproprieri când, de fapt, proiectul stă să intre în execuţie? Adrian Foghiş, directorul ZMO, spune că, de fapt, proiectul drumului Oradea – Oşorhei a fost spart în două etape. Prima etapă ar fi în faza începerii execuţiei dar, din cauza intrării în iarnă, începerea lucrărilor s-a amânat până la primăvară. A doua etapă se referă la amenajarea de trotuare şi staţii OTL pe traseul drumului, motiv pentru care e nevoie de teren în plus.
Citiți principiile noastre de moderare aici!