Consiliul Județean Bihor urmează să exproprieze aproape 300.000 de metri pătrați de teren în jurul aeroportului, valoarea despăgubirilor, conform raportului întocmit de evaluatori, fiind de 5,7 milioane de lei. Proiectul pentru care se fac exproprierile prevede: extinderea pistei de decolare/aterizare, extinderea platformei de debarcare/îmbarcare, împrejmuirea incintei, realizarea unui drum de securitate și achiziția echipamentelor necesare pentru desfășurarea activităților de întreținere și mentenanță. Aleșii județeni au votat miercuri, în ședință extraordinară, demararea exproprierilor.
„Prelungirea pistei de decolare/aterizare cu 400 de metri spre sud (adică spre Nojorid), ajungând la 2.500 de metri, va avea ca efect creșterea capacității operaționale a aeroportului. În prezent, companiile aeriene impun restricții de greutate pentru decolare (îmbarcă mai puțini pasageri și încarcă mai puțin combustibil în aeronave). După prelungirea pistei de aterizare/decolare, operatorii de zbor vor putea utiliza aeronavele de tip Boeing 737 seria 800 și Airbus A320 la capacitate maximă și vor putea opera curse pe distanțe mai mari”, a transmis CJ Bihor, printr-un comunicat de presă.
Modernizarea infrastructurii
În același proiect, este prevăzută achiziția și instalarea instrumentelor de aterizare de precizie și a unui sistem de balizaj luminos la capătul pistei dinspre Nojorid.
„Cu ajutorul acestui echipament, se va degreva spațiul aerian de deasupra orașului Oradea de survolul aeronavelor, întrucât direcția de aterizare nu va mai fi dinspre nord, ci dinspre sud. În plus, acest lucru va reduce semnificativ gazele cu efect de seră și poluarea fonică generate de aeronave deasupra Oradiei”, se mai arată în comunicat.
Totodată, platforma de debarcare/îmbarcare va fi extinsă cu 32.000 de metri pătrați, suplimentând astfel numărul de locuri pentru staționarea aeronavelor mari de tip Boeing 737 și Airbus A320. Ca urmare, vor putea fi operate simultan mai multe aeronave, în special în intervalele orelor de vârf, potrivit sursei citate. În prezent, Aeroportul Oradea dispune de doar două poziții de acest fel, celelalte patru poziții fiind destinate unor aeronave mai mici, precum ATR 42 sau ATR 72.
Valoarea totală a proiectului de dezvoltare și modernizare a infrastructurii aeroportului este de peste 132 milioane de lei. Finanțarea va fi asigurată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Trimite articolul
XNu pot sa nu remarc lipsa de viziune. Pista este prea mica! Trebuie profitat de ocazie pentru a realiza o modernizare care sa permita si operarea cu Airbus A 380. Chiar daca nu se mai produce, sunt in exploatare 251 de aeronave de acest tip. In paralel, un nou terminal de pasageri, care sa gestioneze fluxul suplimentar. Ma gandesc ca dupa 5-6 ani de profit, Air Birtin va lua in leasing un numar de A 380, pt a face fata cererii de zboruri transatlantice, pe care vizionarul a ingnorat-o (de fapt vina este a lui drop, ca nu i-a semnalat-o, intre 2 ode de slava).
-
Unde scrie de Airbus A380?
-
Prostul nu e prost destul daca nu e si fudul.
Daca nu iti convine faptul ca se doreste dezvoltarea zonei, de ce nu iti cauti locul in alta parte. Vezi Caracal de exmplu, e perfect pentru gica-contra ca tine.
Direcţia spre aterizare este dupã direcţia vântului atmosferic ( nu altul) şi aceastã direcţie de survol nu este dupã asfalt ( nu porfir).
da, de aia nu zboară nimeni la oradea, că o are mică aeroportul, nu pentru că oradea e locul unde și-a înțărcat mutul iapa. auziți, dacă expropriați și extindeți încă vreo 40 de kilometri, iese autostradă până la salonta. nu e mai frumos așa?
-
Tin sa te anunt ca si de la Cluj am fost informat ca s-au anulat o gramada de zboruri.
Ca sa nu mai tot te frece grija zborurilor de pe Aeroportul din Oradea.
Spre exemplu, am venit dela Bari pe 22decembrie cu zbor direct pe Aeroportul din Oradea.
Am vrut sa plec inapoi pe 06 sau 07 ianuarie.
Dar am fost informat ca s-a renuntat la ruta aceea directa dupa 01 ianuarie.
Asa ca m-am interesatcum as putea sa imi iau bilet din Cluj.
Si …
Surpriza !!
Am gasit un unic zbor pe 03 ianuarie!!
Si nu mi-am mai permis sa mai stau acasa la Oradea.
A trebuit sa plec, riscam sa nu mai gasesc un alt zbor.
La aeroport m-am interesat, sa aflu ce se intampla.
Mi s-a spus clar ca din cauza diverselor restrictii impuse datorita scenariilor rosii pandemice, se renunta la aceste curse bisaptamanale pina in luna martie!!!!
Cand ?
Nu se stie.
Se va comunica ulterior, in functie de evolutia pandemica.
Si-i cred.
Doar nu vor umbla cu avioanele goalesi fara pasageri, daca aia impun fel de fel de conditii de intrare si iesire din tara sau diverse
restrictii.
Asa ca nu-i Bolojan de vina ptr.anulari de zboruri sau curse regulate.
Si la altii, in alte orase mai mari, e la fel.
Doar ca va place barfa si sa provocati mizerii in scris.-
auzi, poate e ca la curtea de argeș. hai să îți punem căluș în gură și să te zidim în fundația pistei prelungite. și așa rezista aeroportul, și mai scăpăm și de tine. și nici tu nu mai lucrezi în pulă. deci e un câștig pentru toți.
-
Debrecen care e cat Oradea, are pista de 2500m. Au zeci de curse aeriene.
Aici la noi, gunoaiele comuniste de fosti primari si presedinte de CJ s-au opus dezvoltarii orasului cu toata puterea.
Doar ca sa is faca ei mendrele si sa poata fura cat vor.
iar voi toti care va opuneti sunte ca si cainii care urla la luna. Numa galagia e de voi.
Puneti mana si faceti ceva pentru comunitate, ca de gargara voastra ne-am saturat.
Zona trebuie sa se dezvolte chiar daca voi vreti sa ramaneti la epoca de piatra.
-
Se face terminal Cargo.
Foarte bine.
Pe ordinari ii deranjeaza.
Daca nu pot povesti altceva, se leaga de lungimea sau latimea pistei.
Aradul areterminal cargo de cativa ani, opereaza acolo avioanele unei companii.
Pista are 2000 m lungime si 45 metri latime.
Avioanele alea o utilizeaza fara probleme.
La noi pe aeroport ce li s-ar intampla daca ar ateriza si decola?
Intreb ca fapt divers, interesat de un raspuns dat de cei ce se tot leaga de dimensiunilesi orientarea pistei.
Care nu credeti, informati-va pe Wikipedia sa vedeti care e situatia la Arad, oras similar ca marime si cu aeroportaproximativ la fel cu cel al nostru.
Terminalul Cargo si avioanele ce-l deservesc se pot vedea din trafic, trecand cu masina pe soseaua in regim de autostrada ce ocoleste prin dreapta orasul.
Deci eu consider ca sunteti o gramada de rauvoitori si comentatori negativisti care aveti un țel dina denigra Oradea, Primaria, Consiliul Local, Consiliul Judetean si pe cei ce le conduc.
Niste povestitori barfitori.-
M-am exprimat gresit in comentariul anterior. Eu ma refeream la cei doi care au distrus Oradea inainte de Bolojan (flip si kiss)
-
A320 are nevoie de 2050 m pentru decolare cu masa maxima.
Aeroportul din Oradea are distanta de decolare 1800 m fix plus zonele displaced threshold – de abia asa ajunge la 2100 m! -
Ai dreptate ca esti un navetist care a trecut de citeva ori linga un aeroport cu un trafic minimal deci unul care vede lucrurile din exterior exact ca bolovanul.Proiectul terminalui cargo arata ca un spatiu de depozitare individual,nu exista terminal cargo cu o singura cale de acces trebuie sa fie minimum 2 cai pt.avioane,degeaba se prelungeste pista daca tot apropierea pt.aterizare se executa deasupra unei localitati.Cei care conduc C.J.B. si P.M.O. trebuie sa respecte legislatia in constructii si sa reprezinte interesele de cine au fosti alesii cu investitii in interesul alegatorilor si nu a proprilor interese si buzunar.
-
BIne ca macar stim lucru: pista va fi mai lunga decat lata ! 🙂
cine naiba sa zboare la oradea?orasul este prea mic pentru aeroport international,se fura ca in codru iar,se imbogatesc cacatii pe spatele pulimii.
-
foarte buna remarca, doar ca unii nu accepta acest adevar din pura aroganta . Au oradenii bani de aruncat cacalau 🙁
O sa ne laudam ca o avem cea mai mare si mai lunga