Ceea ce anticipau partenerii locali din parteneriatul încheiat pentru realizarea drumului expres Arad-Oradea, respectiv lipsa de profesionalism şi de interes a celor de la CNAIR, se materializează. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a „reuşit performanţa” de a suspenda licitaţia pentru două dintre cele trei loturi, unul dintre loturi fiind chiar cel care vizează construirea autostrăzii pe raza judeţului Arad, de la Zerind la Arad.
[eadvert]
Săptămâna trecută a fost una „tumultoasă” la CNAIR. Compania de la Bucureşti, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, a suspendat licitaţia pentru două dintre cele trei loturi ale viitorului drum expres. Primul suspendat a fost lotul 1, care pleacă din Oradea spre oraşul nostru, până în zona oraşului Salonta, CNAIR amânând această licitaţie miercuri, 10 aprilie. Suspendarea procedurii de achiziție a fost făcută cu o zi înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor, care era 11 aprilie.
Compania de drumuri a luat decizia în urma unei contestaţii depuse de unul dintre participanţii la licitaţie, respectiv Strabag. Odată cu înaintarea acestei contestaţii, legea obligă contractantul, respectiv CNAIR, să suspende licitaţia până la luarea unei decizii de către Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor.
Potrivit informaţiilor celor de la Economedia, reprezentanţii Strabag s-au plâns, în respectiva contestaţie, despre faptul că termenul de finalizare a lucrării, respectiv 24 de luni, este unul prea scurt, iar gropile de împrumut care ar trebui să ofere milioane de metri cubi de pământ necesar pentru terasamentele drumului vor fi greu de găsit. Aşadar, deşi vorbim despre un drum care ar urma să fie construit strict la câmpie, fără realizarea de lucrări complexe, cum este în cazul zonelor muntoase, termenul de doi ani de zile este scurt, potrivit constructorului.
Joi, şi Aradul
A doua zi după suspendarea licitaţiei pentru lotul 1, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a suspendat şi lotul 3 al expresului Arad-Oradea. Acest lot 3 este exact cel care ar urma să fie realizat pe raza teritorială a judeţului nostru, cu plecare din Zerind şi punct final în Arad, la nodul rutier de la autostradă, aflat la ieşirea din municipiu spre Nădlac.
Însă această suspendare a procedurii este una foarte ciudată, ţinând cont de faptul că nu există niciun motiv care să ducă la amânarea licitaţiei. Mai mult decât atât, procedura a fost suspendată exact în ziua în care era termenul limită pentru depunerea ofertelor. Şi asta fără ca în sistemul de achiziţii să existe vreo contestaţie depusă de vreun participant.
Licitația pentru realizarea lotului 3 al drumului expres Arad-Oradea a fost publicată vineri, 23 februarie în SEAP. Acest lot se desfăşoară în totalitate în județul Arad, având o lungime de 47 de kilometri şi fiind cel mai lung lot de drum expres lansat în execuție în România. Lotul 3 al expresului are o valoare cuprinsă între 3,5 și 4 miliarde lei.
Potrivit caietului de sarcini, viitoarea şosea este cuprinsă între localitatea Zerind, ocolește municipiul Arad pe partea de nord-vest și intersectează DN 7 la conexiunea cu A 11. Pe traseu vor fi construite 29 de poduri și pasaje, iar cel mai lung este pasajul de 591 metri peste Magistrala 200 București-Curtici.
sursa: aradon.ro
Trimite articolul
XConstructorul zice ca doi ani e prea putin pt a construi cativa km de autostrada la campie. Bun asa, Dati-le in schimb bani cat pt constructia unei autostrazi in munti
In tot ce se intampla in Romania si sunt implicate firme austriece, scenariul e acelasi sau pot sa ne spolieze sau blocheaza orice progres si dezvoltare a romaniei pe termen nelimitat. La aceasta stare de razboi economic impotriva Romaniei si mai ales omului de rand a firmelor austriece si statului austriac, raspunsul ar trebui sa fie unul: AFARA DIN ROMANIA. Iar firmele care tot fac contestatii care se dovedesc in final neintemeiate sa nu mai poata participa la licitatii 1-2-3 ani pana le trece cheful.