De acest program a aflat, întâmplător, de pe internet.
„Am aflat de programul Honeywell Educators @ Space Academy 2008 de pe un site, pe care un profesor, ce participase în anul precedent, îşi publicase impresiile. A fost o provocare şi mi-am încercat norocul. Am aplicat fără să mă gândesc prea mult la şansele mele de a accede la acest program, fiind la acel moment chiar circumspect. Neîncrederea mi-a fost spulberată de un email în care eram anunţat că am fost acceptat în program”, îşi aminteşte Viorel Muscaş.
Pregătirea plecării a fost ca o cursă contra cronometru pentru Viorel: aprobarea conducerii şcolii, înscrierea la interviul de la Ambasada S.U.A. din Bucureşti, obţinerea vizei, achiziţionarea biletului de avion, pregătirea bagajului etc. Astfel, în luna iunie 2008, a ajuns la Huntsville (Alabama, SUA).
Aplicaţii
Viorel a participat, alături de cei peste 120 de profesori din întreaga lume, la activităţile programului (traininguri, workshopuri etc.)
„Am fost împărţiţi în şase echipe. Fiecare echipă purta un nume sugestiv: Determinare, Inspiraţie, Explorare, Unitate, Integritate, Destin şi avea doi team-leaderi. Am participat la lecţii de matematică, chimie şi ştiinţe etc. Procesul didactic este diferit de al nostru. Orice noţiune predată era însoţită de aplicaţii practice, fie că era vorba de procese sau fenomene chimice, fie de operaţii cu numere”, relatează profesorul orădean. Acesta spune că una din experienţele care l-au impresionat a fost „Aviation Challenge”, – „o sumedenie de probe fizice care au simulat scufundarea într-un submarin, lansarea cu paraşuta, recuperarea din apă, altfel spus, antrenamentele pe care le fac cei ce se pregătesc să devină astronauţi”.
Activităţi impresionante
La Huntsville, tânărul orădean, a realizat şi lansat mini-rachete, unele bazate pe apă şi presiune, altele pe diverşi catalizatori. Pentru Viorel, activitatea cea mai interesantă a fost „Misiunea spaţială”. Aici au simulat activităţile din Centrul de Comandă al Misiunii, de la Staţia Spaţială Internaţională şi a Echipajului de pilotare, care, spune el – imitau perfect pe cele de la NASA.
În prima misiune, Viorel a lucrat la Centrul de Comandă, iar la a doua a fost copilot.
Pentru Viorel Muscaş, experienţa la NASA a fost unică şi educativă. Aceasta i-a schimbat viziunea şi este convins că, în procesul didactic, trebuie să se axeze pe aspectele practice. I-ar plăcea să predea un curs opţional pe această temă.
Crina Dobocan
Citiți principiile noastre de moderare aici!