Pe scurt: Marcel Iures. Peste 400 de bihoreni au avut privilegiu de a-l vedea pe scena Teatrului Arcadia pe Marcel Iures în piesa „Acasă la tata”. Evenimentul a fost oferit de CEC Bank cu ocazia inaugurării biroului de fonduri europene. A fost o lecţie de arta actorului la care rar poţi să asişti. Directorul CEC Bank Bihor, Dan Maier a mizat pe farmecul şi talentul actorului de excepţie, Marcel Iures, dar şi a întregii echipe a Teatrului Act prezentă miercuri seara la Oradea.
Dan Maier a adresat unui public avizat format din oameni de cultură, reprezentanţi ai patronatelor, notari, capi de instituţii, primari, clienţi şi potenţiali clienţi ai instituţiei bancare invitaţia de a zâmbi şi a se emoţiona în egală măsură la reprezentaţia specială a spectacolului „Acasă la tata” în regia lui Mimi Brănescu, un autor favorit al Teatrului Act, unde i se mai joacă două piese (Dumnezeul de a doua zi şi Flori, fete, filme sau băieţi).
Marcel Iures in “Acasa la tata”
Mimi Brănescu s-a impus în ultimii ani cu texte foarte vii, inspirate din realitatea imediată, ce se pretează spaţiilor de joc de dimensiuni reduse, cu adresabilitate către publicul de orice vârstă. A fost şi cazul reprezentaţiei de pe scena Teatrului Arcadia. Acasă la tata este unul dintre succesele absolute ale Teatrului Act, o piese despre care criticii de teatru au avut doar aprecieri: „Spectacolul Acasă la tata vorbeşte cu mult umor despre vizita făcută tatălui din provincie de fiul rătăcitor prin capitală. Tatăl, deşi om simplu (Marcel Iures face un joc magistral), are o percepţie realistă, pigmentată cu mici răutăţi, asupra vieţii fiului său, Robert (Gavril Pătru, cu un joc foarte bun).
Acesta este nemulţumit de viaţa la Bucureşti: fără locuinţă, fără bani, cu o iubită însărcinată şi cu câteva poezii publicate pe banii proprii într-un volum colectiv. Venit în vizită şi pus în faţa unor întrebări incomode, se vede obligat să tacă, să rostească jumătăţi de adevăr ori chiar să mintă. În schimb, Petrică, vechiul coleg şi prieten, rămas în provincie (Şerban Pavlu, foarte convingător), edulcorează imaginea lui Robert, crezându-l realizat profesional şi material. Aceeaşi părere o împărtăşeşte şi fostul lor profesor (Constantin Drăgănescu).Foarte veridice şi captivante prin colorit sunt rolurile feminine: Iuliana, femeia care a luat cumva locul mamei lui Robert (Gabriela Popescu), Mia, soţia supusă şi muncitoare a lui Petrică (Mihaela Sîrbu) şi Paula, cu o dragoste veche pentru Robert, dar devenită din interes amanta lui Petrică (Ada Simionică)”.
Asteptaţi la Oradea
După spectacol, profitind de prietenia dintre marele actor Marcel Iures şi gazda evenimentului, Marius Aron, managerul Teatrului Arcadia, J.b a intrat în culise. Actorii de la Teatrul Art era la curent cu frământările prin care trec instituţiile teatrale din Oradea şi s-au arătat dezamăgiţi de jocurile şi interesele mici care produc cicatrici actului de cultură.
Totodată aceştia au apreciat publicul orădean pentru modul în care a reacţionat cu personajele de pe scenă. Lui Marius Aron i-a revenit rolul de a „smulge” lui Marcel Iures promisiunea de a reveni cât mai curând pe scenele din Oradea. Aceasta în condiţiile în care actorul este extrem de ocupat: imediat după ce a ieşit din pielea personajului din „Acasă la tata”, Marcel Iures a început să pună la punct detaliile din distribuţia la „Ivan Turbincă” .
Veronica Bursaşiu
Citiți principiile noastre de moderare aici!