De marți, accesul rutier pe șoseaua de centură, în zona girației de la Cimitirul Municipal, este restricționat la o bandă pe sens, din cauza lucrărilor la pasajul suprateran. Zona va pune probleme din punctul de vedere al traficului rutier până în jurul lunii mai 2020, când ar trebui să fie gata lucrarea.
Blocarea câte unei benzi se face din cauză că trebuie desfințat sensul giratoriu de pe centură. Acesta urmează ulterior să fie translatat spre Piața 100, pentru a face loc benzii de ocolire a pasajului care se va construi în zona cartierului Europa.
Șoferii au resimțit rapid efectele schimbării din trafic, cei care au avut treabă în zonă acuzând faptul că se circulă bară la bară, în ritm de melc. De dimineață, în zona Auchan, coada de mașini în sensul spre DN 76 ajungea până pe pasajul suprateran de peste girația de la Calea Aradului.
Executantul pasajului suprateran de la Piața 100 este Porr Construct. La debutul șantierului, firma a transmis că a fragmentat lucrarea în trei etape: prima e relocarea reţelelor de utilităţi, a doua e realizarea benzilor de ocolire a centurii, care vor prelua traficul, iar ultima va fi construirea propriu-zisă a pasajului.
Estimarea a fost că spre sfârşitul anului se va ajunge în faza forajelor pentru pasaj.
Mai urmează
Tot aici, adiacent pasajului, mai sunt încă două lucrări care vor fi începute cât mai curând, a anunțat viceprimarul Florin Birta.
Săptămâna trecută a fost termenul pentru dechiderea ofertelor la drumul de legătură dintre magazinul Leroy Merlin și Piața 100. Au fost depuse două oferte, de către Porr Construct și Asfamix.
„Sperăm să finalizăm în cel mai scurt timp și această licitație, să putem începe și acest drum cât mai repede, care cu siguranță ar fi de mare ajutor, mai ales la lucrările pasajului. Totodată, în 9 decembrie avem deschiderea de oferte la drumul de legătură dintre sensul giratoriu de la Anghel Saligny din Parcul Industrial și strada Nojoridului, pe sub pasajul care intră în cartierul Grigorescu. Toată această zonă a parcului industrial ar avea astfel asigurată o altă ieșire din zona pasajului Grigorescu, astfel încât cetățenii să nu mai fie nevoiți să intre prin girația de pe centură, mai ales pe perioada lucrărilor”, spune vicele Birta.
Trimite articolul
Xchiar nu inteleg ce se face acolo… a fost vorba ca o sa le faca ca si cum au facut cu pasajul peste Aradului si peste drumul spre Felix… se face drumul lateral spre Piata 100 unde o sa fie mutat benziile ce vin dinspre Aradului, benziile care o sa fie pantea care o sa “coboara” din centura spre noul sens giratoriu si le locul ramas in centru o sa aiba firma loc ca sa muta giratia si sa le faca pasajul propriu zis fara sa affecteze atat de mult circulatia, cum au facut acuma cu restrictia pe AMBELE parte le o singura banda…
Chiar nu inteleg de ce se face asa, sa nu veniti ca oamenii din primaria dupa ce au vazut cat de aglomerat e centura din cauza ca a fost mutat Piata Ocska – noul Piata 100 – peste centura, ca cat de aglomerat o sa fie daca taiem o banda din cele 2 pe fiecare sens…
Si va rog sa nu veniti cu “unde se lucreaza e si deranj” si cu “o sa fie bine cand se termina”, fiindca cand au facut pasasul peste Aradului au reusit sa le faca fara restrictiile astea…
Din toata presa cea profesionista din Oradea nu am reusit sa obtin informatii privind cursele OTL care trec prin zona. Ma refer la linia 30 si la linia care duce oamenii la Piata 100 (cea mai mare realizare a lui bolojan din ultimii 100 de ani, e geniala pur si simplu). Sunt modificate aceste curse, se ia din alt loc autobusul spre piata 100 (cea geniala fantastica sublima, cum am mai zis)?
Evident pe site-ul otl, otlra.ro, e liniste totala, calatorii n-au decat sa descopere singuri, fir-ar sa fie ei de calatori (otl=cu director pnl).
nu se putea muta sensul giratoriu dupa ce termina pasajul?
Tot orașul e strangulat, de lucrări! Acuma strangulați și centura! Ce mai urmează, drumul expres???
…..si nu uitati sa-l evitati pe Bolojan la urmatoarele alegeri daca vreti sa aveti un oras linistit cum a fost candva !
pt toti carcotasii
va recomand sa faceti o plimbare pina la capitala noastra faimoasa ,condusa de Firea “primarul voucher” sa vedeti cum e sa stai blocat pe marele centura 2 ora cel putin sa stai 8-9 semafoare si etc.
si va astept sa enumerati mariile realizarile a acestuia
Evităm si pe unde mergem?. Totul oradul e bloc
Bolojan e un maniac in a incepe 1000 de lucrari nu este zona nesparta fara a fi in santier nu sunt impotriva dezvoltarii modernizari etc
Dar cand in tot orasul sunt blocaje cand nu ai pe unde ocoli cand stai cu zecile de minute pe o strada ca sa iesi a spart Republici a spart intrarea pe Magheru santier in curte spitalului miltar aradului cenura mai lipseste Borsului si Stefan Cel Mare si avem o frumusete de oras complect blocat centru este si el spart efectiv zona centrala a ajuns sa fie aproape zona inchisa ca sa ajungi din Dacia in Nufarul mai bine mergi pe jos trotineta etc
Din pacate aceste lucrari le vad de o calitate indoielnica ex Ciuperca pavarile din centru si altele aici miroase urat a favoritism si spaga
Niezoooooo sa te stranguleze Bolo
O mare metropolã dacă nu are ambuteiaj nu e metropolă.
Angajez fulgi de nea.
Ce frumos este ogorul, pietonalã cu motorul.
Pentru cei care comentati ca pt cine nu place sa mearga la Bucuresti / Baia Mare, etc…
Voi ne place ca au spart Piata Ferdinand in primavara si de atunci nu ai vazut muncitori pe acolo? dupa aia Aurel Lazar.. acuma Indepedentei in fata fostei Policlinicii Mare care o sa fie in reabilitat, dar inainte facem trotuarul, ambele face aceeasi firma… de ce nu se poate face prima data una pana la sfarsit si dupa aia spargi urmatorul lucrare?
Cu podul Dacia a fost vorba ca prima data se largeste podul dupa aia incepe lucrarea la pasaj, e gata podul? nu, si acolo de maine cand se inchide si circulatia tramvaielor pt min 6 luni vrea sa fie deschis NUMAI O SINGURA BANDA…
aici la pasajul langa Piata 100 de ce nu au facut prima data benziile ocolitoare a pasajului unde muti traficul de ce inchizi o banda pe AMBELE parti, cand vrea sa muta giratia spre piata?
Cantemirul a fost vorba ca o sa fie inchisa o luna… a fost inchisa min 3 luni…
part 2.
Calea Bihorului a fost vorba ca o sa fie gata in totalitate pana la serpentinele spre Paleu in septembrie… suntem in noiembrie si nici pana la Ion Bogdan nu e gata…
continuare spre Real a drumului a fost vorba ca o sa fie gata pana la sfarsitul anului, dar nu sa fie gata nici pasajul pana in februarie, deci drumul numai in primavara…
Abed Nego n-a reusit sa faca semafoarele intr-un an in giratia la Emanuel, Malan in august a dat publicari in fiecare saptamana altfel, ca prima data se inchide circulatia in sensul de Aradului – Vladeasa, dupa aia ca se inchide podul peste Peta nu sensul… dar sa vezi ca muncitorii lui Abed Nego lucreaza si acuma in viteza melcului…
si am putea continua linistit cat de tampit se luceaza la Oradea…
nu aia e problema ca se face, problema e ca toate lucrariile se face acele 4 firme de casa in aceeasi timp, firmele n-au muncitori destule, saptamana asta sunt la Calea Bihorului, saptamana viitoare pe autostrada si lasa lucrarea acolo
partea 3.
nu asa se face intr-un oras civilizata ca se sparge in fiecare cartier 2-3 artere principale, si centura ocolitoare in aceeasi timp timp de minim un an ci faci pe bucati… daca vrei sa dai lucrari numai la acele 4 firme preferenciat pt tine, atunci asa se face… daca vrei sa faci totul la aceeasi clipa atunci sa dai lucrari la mai multe firme ca sa si poate face sincron… degeaba dai la Selina 4-5 lucrari ca n-are oameni ca oamenii se lucreaza la autostrada aia de 5 km ca sa arata ca stie sa le faca autostrada… iar despre calitatea lucrarii nu vorbesc, ca saptamana asta Selina iar repara trotuarele la drumul expres ca iar s-a crapat deja a 4-5lea oara de cand s-a facut drumul…
iar sa zici ca Bolojan face de 100x mai multe decat Filip… Bolojan ii primar din 2008, Romania a intrat in UE in 2007… cum sa obtine Filip bani UE cand nici nu a fost inca? asa se poate face foarte multe proiecte ca ai bani europeni si taxe anual marite…