După ce „Parcul de jocuri populare” s-a bucurat, în weekendul trecut, de succes, Târgul de Paşti le propune orădenilor de toate vârstele să se implice împreună cu copiii în noi activităţi distractive. Miercuri, de la ora 15:00, la Căsuţa „ţara Beiuşului” se organizează un atelier de încondeiat ouă, iar de la ora 16:00, la aceeaşi căsuţă este anunţată o demonstraţie de bătut toaca. Participarea copiilor e gratuită.
Teatru de păpuşi
Cei mici vor putea asista şi la două piese de teatru, jucate pe scena amplasată în Piaţa Unirii, lângă staţia de tramvai. Miercuri, de la ora 17:00, trupa Lilliput va susţine, în limba maghiară, spectacolul intitulat „Copacul care se înalţă până la cer” (Az égig érő fa), iar joi, 13 aprilie, de la ora 17:00, trupa Arcadia va pune în scenă spectacolul „Poveşti populare ruseşti”. Accesul copiilor şi al părinţilor este gratuit.
Concurs pe clase
Sâmbătă, în 15 aprilie, Asociaţia pentru elevi Oradea organizează „Concursul oului uriaş de Paşte”.
Competiţia se adresează claselor de limbă maghiară şi română din şcolile orădene. „Scopul acestei activităţi este acela de a da elevilor posibilitatea să cunoască îndeaproape tradiţiile de Paşti. Oul care participă la concurs trebuie să fie făcut de o clasă, la realizarea lui trebuind să participe toţi copiii. Oul de Paşti se poate face din orice material (ţesături, hârtie, polistiren, lemn, burete, frunze uscate etc.). Mărimea oului trebuie să fie de minimum 1 m lungime şi 70 cm lăţime. O clasă poate concura cu un singur ou uriaş. Fiecare clasă va transporta oul la şi de la locul evenimentului şi va avea grijă de acesta până la finalul concursului”, sunt regulile concursului, stabilite de organizatori.
În cadrul concursului vor fi amenajate două mese mari: una cu obiecte tradiţionale româneşti, iar cealaltă cu obiecte tradiţionale ungureşti, astfel încât vizitatorii şi turiştii să poată cunoaşte obiceiurile de Paşti ale celor două popoare. Taxa de înscriere la concurs este de 20 lei/clasă.
Această primă ediţie a Târgului de Paşte din Oradea este organizată de Primărie, prin APTOR, în colaborare cu Consiliul Judeţean Bihor care şi-a asumat rolul de a coordona câteva programe pentru copii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!