Pare că această controversă împarte șoferii în două tabere. Pe de o parte unii șoferi susțin că pot folosi banda a doua în cazul adaptării vitezei legale în timp ce cealaltă tabără susține că este doar pentru a depăși. Spre exemplu, viteza maximă legală pe Centura Oradea este de 70 km/h. Unii șoferi sunt de părere că este în regulă să circule cu 70 km/h fără a avea obligația de a reveni pe prima bandă.
Ce spune codul rutier despre asta? „Când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi pe sens, acestea se folosesc de către conducatorii de vehicule în funcție de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia să revină pe prima bandă ori de câte ori acest lucru este posibil, daca aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane”.
Recent a avut loc un accident în lanț pe Autostrada Soarelui produs din aceast motiv. 15 autoturisme s-au ciocnit. Patru persoane au murit iar alte 56 au fost rănite. Șoferul de la care a pornit accidentul a redus viteza până la 30 km/h circulând pe banda a doua. Acesta susține că motivul ar fi fost vizibilitatea redusă din cauza „peretelui de ceață”. Din declarațiile lui, la cinci secunde după ce a pătruns în peretele de ceață, a fost lovit de o altă mașină, care circula cu 80 km/h. Ultima mașină implicată în accident a avut kilometrajul blocat la 118 km/h.
Din nefericire astfel de accidente au loc destul de des. Șoferii sunt rugați să folosească pe cât posibil prima bandă, indiferent de viteză.
Citiți principiile noastre de moderare aici!