„Aflat la prima ediție, acesta este destinat elevilor Liceului Teoretic Petofi Sandor din clasele a IX-a si a X-a în vederea înţelegerii corecte a traseului profesional pe care trebuie să-l parcurgă de la şcoală la universitate şi în final către piaţa muncii. Scopul activităţii este antrenarea elevilor în activităţi cât mai variate şi bogate în conţinut, cultivarea interesului pentru activităţi socio-culturale, oferirea de suport pentru reuşita şcolară în ansamblul ei, fructificarea talentelor personale şi corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale”, spune profesorul Tudor Cruceru, unul dintre coordonatorii proiectului.
O mare contribuţie în dezvoltarea personalităţii copilului o au activităţile extraşcolare care susţin derularea unor proiecte, implicând în mod direct copilul prin personalitatea sa. Aplicată la clasă, metoda proiectului este acceptată cu plăcere de elevi, deoarece permite munca în echipă, unde poate contribui, potrivit înclinaţiilor individuale, la realizarea unui scop comun. Implicarea elevilor în proiectele educative, atât la nivel naţional cât şi internaţional a crescut în ultimii ani aceasta dovedind interesul crescut al elevilor faţă de unele activităţi educative. „Obiectivele acestui proiect sunt următoarele: conştientizarea de către elevi a rolului pe care proiectele educaţionale îl deţin în sfera educaţiei si dezvoltării personale, facilitarea unei viitoare inserţii a elevilor pe piaţa muncii, identificarea inclinaţiilor elevilor pentru o integrare mai bună pe piaţa forţei de muncă în viitor, dezvoltarea spiritului de responsabilitate, trezirea interesului elevilor faţă de acest tip de activităţi educative, precum şi dorinţa de a se implica în astfel de acţiuni”, explică profesorul Tudor Cruceru.
Cei 20 de elevi participanți la proiect sunt coordonați de profesorii Szabo Csilla (directoarea liceului), Cruceru Tudor și Zsisku Ioana. Proiectul este de tip județean.Impactul asupra elevilor se evidenţiează prin:progrese în sfera autocunoaşterii şi relaţionării;formarea de comportamente dezirabile; modelarea sentimentului de mândrie şi autorespect.
Proiectul are impact şi asupra cadrelor didactice urmărind îmbunătăţirea colabărării între cadrele didactice, asumarea unor responsabilităţi,implicare în activităţi de muncă în echipă (profesori – elevi);
la finalul proiectului, obiectivul este şi acela de a menţine o imagine bună a şcolii în comunitate prin derularea de proiecte, dar şiimplicarea reprezentanţilor comunităţii locale în funcţionarea cât mai bună a şcolii.
„Intenţionam să continuam acest proiect în fiecare an şcolar, pe toată durata anului, urmărind extinderea grupurilor ţintă şi la nivelul altor beneficiari precum şi paleta de activităţi”, spun profesorii coordonatori.
Alexandra Miclăuş
melani.ale_21@yahoo.com
Citiți principiile noastre de moderare aici!