Asociaţia „Pas cu Pas”, asociaţia părinţilor ai căror copii urmează cursurile de şcolarizare în cadrul programului Step by Step la Liceul Greco-Catolic Oradea, respectiv Asociaţia „Iuliu Maniu” din Oradea reclamă discriminarea copiilor care învaţă în sistemul Step by Step.
Într-o petiţie, părinţii solicită Ministerului Educaţiei să modifice Ordinul de ministru nr. 5379 din data de 7 septembrie 2022 cu privire la acordarea burselor de studiu pentru elevii de clasa a V-a. „Elevii de clasa a V-a care provin din Alternativa Educaţională Step by Step, alternativă acreditată de Ministerul Educaţiei în urmă cu aproape 30 de ani, nu pot beneficia de acest drept, întrucât ei nu primesc calificative.
În Alternativa Educaţională Step by Step, evaluarea este continuă, elevii au propriul caiet de evaluare, care cuprinde competenţele prevăzute de programa şcolară şi neachiziţionarea lor (sau achiziţionarea parţială) este consemnată textual, în spaţiul special conceput, pentru fiecare competenţă”, explică Eleonora Tiu, unul dintre iniţiatorii demersului.
Alternativa Educaţională Step by Step respectă curriculumul naţional, dar nu încurajează temele pentru acasă. Copiii nu sunt puşi în situaţia de a concura unul cu celălalt, pentru a evita efectele psihologice negative, iar evaluarea este continuă şi ţine cont de capacitatea fiecărui copil în parte. În opinia părinţilor, ordinul sub această formă duce la discriminarea copiilor.
„Ordinul de ministru, mai sus menţionat, face referire doar la elevii proveniţi din învăţământul tradiţional şi nu oferă o soluţie şi pentru elevii proveniţi din Alternativa Step by Step. În consecinţă, acest Ordin reprezintă o discriminare”. Prin Ordinul 5.379 din 7 septembrie 2022 stabileşte că „bursa de studiu se acordă elevilor care provin din familii cu un venit mediu net lunar pe membru de familie, pe ultimele 3 luni anterioare cererii, cel mult egal cu salariul minim net pe economie şi care se încadrează în cel puţin unul dintre cazurile următoare: au obţinut media anuală generală de cel puţin 7,50 şi au acumulat cel mult 20 de absenţe nemotivate în anul şcolar anterior, cu excepţia elevilor din clasele a V-a şi a IX-a; au obţinut în clasa a IV-a calificativul „foarte bine” la toate disciplinele de studiu şi au acumulat cel mult 20 de absenţe nemotivate în anul şcolar anterior, pentru elevii din clasa a V-a; au obţinut media de admitere în învăţământul liceal sau profesional de cel puţin 7,50 şi au acumulat cel mult 20 de absenţe nemotivate în anul şcolar anterior, pentru elevii din clasa a IX-a.”
[eadvert]
Citiți principiile noastre de moderare aici!