În cadrul proiectului „Acceptare şi implicare dincolo de diferenţe”, la Liceul cu Program Sportiv (LPS) „Bihorul” s-au desfăşurat săptămâna trecută multiple activităţi centrate pe prietenie şi acceptare fără a ţine cont de statutul social, şcoala frecventată sau de nivelul de dezvoltare.
Foarte apreciate au fost demonstraţiile sportivilor de lupte greco-romane, judo, gimnastică şi atletism. Elevii de la Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă (CŞEI) Nr.1 Tileagd au avut ocazia să îşi vadă sportivii preferaţi faţă în faţă, să le pună întrebări şi să observe dăruirea şi profesionalismul acestora.
Iniţiaţi în lupte şi judo
Totodată, au fost extrem de încântaţi să exerseze ei înşişi câteva mişcări de lupte greco-romane şi de judo. Profesorii antrenori Pop Nelu Sandu şi Fleisz Aurelian au evidenţiat importanţa sportului în viaţa fiecăruia şi faptul că aceste sporturi nu incită la acte violente, ci dezvoltă spiritul de fairplay.
Elevii clasei a VI-a A, îndrumaţi de diriginta Ardelean Rodica, au compus scrisori către elevii CŞEI Tileagd, prin care au încercat să înnoade prietenii prin corespondenţă cu aceştia.
Elevii din Tileagd şi clasa a IV-a de la LPS „Bihorul” au participat şi la o activitate centrată pe art-terapie, care a avut drept obiectiv cunoaşterea reciprocă şi depăşirea barierelor sociale prin intermediul artei. Activitatea a fost coordonată de prof. consilier Creţu Crina (coordonator SNAC la LPS „Bihorul”), iar colaboratori au fost psihologul Creţu Alin şi profesorii Mihuţ Florica, Fingermann Marta şi Negru Emilia.
Feed-back-ul din partea elevilor a fost unul pozitiv, aceştia solicitând profesorilor realizarea unor activităţi asemănătoare şi pe viitor.
Întâlnirea elevilor din ambele şcoli a fost înlesnită de conducerile ambelor unităţi şcolare: directorul Dan Matei şi adjuncţii Bocoi Roland şi Lucian Stance de la LPS „Bihorul” respectiv directoarea Silvia Ficuţ de la CŞEI Tileagd.
Citiți principiile noastre de moderare aici!