Proiectul prezentat în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR) depus de România la Bruxelles vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (Magistrala feroviară 300, Bucureşti – Braşov – Teiuş – Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor), cu o lungime actuală de 165,85 km, şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h.
„Din punct de vedere al profilului transversal, calea ferată de pe tronsonul vizat de proiect va fi dispusă în rambleu şi în debleu, cu excepţia platformei staţiei de cale ferată Oradea, care se va desfăşura pe un profil mixt”, se arată în document.
Prin implementarea proiectului, linia de cale ferată va fi realizată în conformitate cu parametrii tehnici ceruţi de standardele şi legislaţia europeană în vigoare.Marile investiții din sistemul de transportvor fi susținute și de reforma sistemului de taxare – taxare verde, un nou sistem de taxare a drumurilor și promovarea transportului cu zero emisii de carbon.
[eadvert]
Sunt cuprinse și porțiuni din Autostrda Transilvania: Sectiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsectiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului
(km 13+260 – km 25+500)”; Subsectiunea 3B5: Nusfalau-Suplacu de Barcau, km 66+500 – km 80+054; Sectiunea 3C, Subsectiunea 3C2: Chiribis – Biharia (km 30+550 – km 59+100).
Pe rutier, ținta e de 434 de km noi de autostradă doar din PNRR, separat de ce va fi finanțat din clasicele fonduri europene ce vor fi la dispoziție României în continuare.
Prin lucrările proiectate se urmărește:
• Electrificarea pe toată lungimea tronsonului;
• Sistematizarea staţiilor în vederea realizării condiţiilor impuse de electrificare;
• Lucrări noi de linie de contact şi substaţie de tracţiune electrică, inclusiv sistem de teleconducere SCADA, care va integra şi sistemul de telegestiune energie electrică;
• Eliminarea deficienţelor tehnice şi îmbunătăţirea condiţiilor de trafic, inclusiv cele legate de siguranţa circulaţiei de pe întreg tronsonul de cale ferată;
• Înlocuire/reparare poduri, podeţe, pasaje denivelate, consolidări, apărări de maluri, reabilitarea sistemului de drenaj, îmbunatăţirea calităţii terasamentelor;
• Se vor realiza construcţiile aferente activităţii de întreţinere, revizie şi reparaţii a instalaţiilor fixe de tracţiune electrică şi a liniei de contact constând din două districte LC + EA + ELF în staţiile Ciucea şi Oradea;
• Modernizarea staţiilor CF şi haltelor de mişcare pe intervalul Cluj – Oradea – Episcopia Bihor;
• Eliminarea zonelor cu risc la inundaţii, înzăpezire, alunecări;
• Modernizarea echipamentului de telecomunicaţii;
• Dublarea liniei în următoarele locaţii: H.M. Lacul Crişului (în zona km pr. 579+650 – km pr. 580+750), H.M. Butan (în zona km pr. 612+000 – km 613+000) şi între P.O. Telechiu şi Staţia CF Oşorhei (în zona km pr. 626+416 – km pr. 643 + 315). Astfel, lungimea liniei CF duble va ajunge la 109,65 km (de la 90,56 km).
Proiectul-mamut CF Oradea – Cluj, în faza “slalomului” printre avize
Trimite articolul
XAsta inainte sau dupa comasarea judetelor?
Marele comasatori de la PNL. Bravo.
-
Cu certitudine, va fi gata în anul 2525.
-
Cât timp există UDMR nu va fi nici o comasare sau regionalizare.
-
PNL,PSD sau USR există pentru că există UDMR.
Toți ăștia mănâncă cu UDMR.
Chiar și Vadim Tudor, Doamne iată-l, mânca la masă cu UDMR.-
Foarte corect! Inclusiv Vaccin Tudor păpa din aceași farfurie cu udmr!
-
-
acum 45 de ani speram sa o faca Ceasca! Nici bastarzii lui din fsn-psd nu au facut nimic pana azi!
De 30 de ani se tot vorbeste de electrificarea cai ferate Oradea-Cluj si nu s-a facut nimic pana acum.
Ce se preconizează este ceva normal pentru o zonă secundară și țară, exceptând partea de management și semnalizare. Vitezele maxime sunt pentru secolul trecut. Unde e marea viteza de conectare a Clujului cu Debrecen și cu Vestul? Nu ne apropiem nici macar de 200 km/ora. Unde și cât înseamnă tronsoanele de 160 km/ora. Chiar, cate locomotive are CFR Călători alte de 160 km/ ora? Si vagoanele disponibile… Tipii cu reforma feroviară au achiziționat maxim hârtie igienica(pentru ei) nu pentru sistem. A calculat cineva, domnule ministru Drula, cât a costat și cât a produs aceasta entitate zisă de reforma feroviară? Vanare de vant si alte abureli…Pe doamnă directoare de transporturi feroviare n-o intreaba nimeni, sa-i vedem fata, sa-i auzim vocea și micuta competență după o duzină de fraze standard, pentru că toți stau tupilati în minister , orbiți de strălucirea să, domnul ministru Derula! Mai lasati-le să vorbească și să se pronunțe și doamnele directoare, așa e politicos, să vedem de au de spus, dacă au, conform fișei postului, de.