Cu acest prilej, Şcoala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” a demarat pe 2 decembrie, un amplu proiect tematic denumit „Dizabilitate-egalitate-normalitate-diversitate”, în cadrul căruia a fost explicat conceptul de dizabilitate, precum şi termenii de handicap şi deficienţă.
Proiectul a fost iniţiat şi coordonat de profesor de religie Diana Simona Nichita, având aportul conducerii unităţii reprezentată de prof. Viorica Popa şi prof. Bauman Maria.
Invitat la activitate a fost psihologul Alin Creţu. Activitatea a avut un rol important în schimbarea mentalităţii elevilor faţă de colegii lor cu anumite dizabilităţi.
„Obiectivele activităţii au fost promovarea unor informaţii corecte despre deficienţe, cunoaşterea şi înţelegerea felului în care o deficienţă poate afecta copii/persoanele în cauză; sensibilizarea copiilor pentru ca ei să devină mai îngăduitori, mai deschişi în eventualitatea că vor întâlni deficienţe; sensibilizarea cadrelor didactice în relaţia de integrare cu elevii şcolii cu diferite deficienţe; dezvoltarea abilităţii la copii de a vedea «persoana» şi nu aspectele fizice cauzate de deficienţă; buna relaţionare socială în colectivul clasei de elevi; informare corectă, utilă în viaţă”, a spus prof. Diana Nichita. Potrivit acesteia, valorile cele mai importante pe care şcoala le poate oferi unui copil cu cerinţe educative speciale sunt ridicarea gradului de autonomie şi socializarea.
Citiți principiile noastre de moderare aici!