Astfel, absolvenţii cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă cu specializarea „Pedagogia învăţământului primar şi preşcolar”, repartizaţi în învăţământul preuniversitar, precum şi absolvenţii cu diplomă ai liceului pedagogic (specializările educatoare, educatoare-învăţătoare sau învăţătoare-educatoare) care au finalizat cu diplomă studiile universitare de scurtă sau de lungă durată ori ciclul I de studii de licenţă sau ciclul II de studii universitare de masterat, pot deveni profesoare. Aceasta doar dacă au înscrisă pe diploma de licenţă sau de absolvire una din specializările din aria curriculară: limbă şi comunicare, matematică şi ştiinţă, tehnologii, om şi societate, arte, educaţie fizică şi sport.
Institutori
„Cei care au o altă specializare decât cea prevăzută în «Centralizatorul privind disciplinele de învăţământ, domeniile, specializările şi domeniile de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar», vor ocupa funcţia de institutor. Funcţia de institutor o îndeplinesc şi absolvenţii cu diplomă ai colegiului universitar pedagogic sau a unei şcoli echivalente liceului pedagogic repartizaţi în învăţământul preuniversitar”, a spus Ramona Bacter, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor.
Educatoarele şi învăţătoarele care se află în această situaţie trebuie să adreseze o cerere conducerii şcolii şi să prezinte actele doveditoare studiilor.
„Normarea activităţii de predare-învăţare şi de evaluare curentă a preşcolarilor şi a elevilor în clasă pentru profesorii pentru învăţământul preşcolar şi pentru profesorii pentru învăţământul primar se stabileşte pe post similar normării activităţii didactice de predare-învăţare şi de evaluare curentă a preşcolarilor şi a elevilor în clasă a educatoarelor/institutorilor din învăţământul preşcolar, învăţătorilor/institutorilor din învăţământul primar”, se arată în ordinul ministerial.
C.D.
Citiți principiile noastre de moderare aici!