Cadre universitare, doctoranzi şi
cercetători ştiinţifici din 16
institute de învăţământ
superior din cele mai importante centre universitare
din ţară – Bucureşti,
Cluj-Napoca, Iaşi, Timişoara, Oradea,
Braşov, Piteşti, Craiova, Arad, Sibiu,
Reşiţa – dar şi din
străinătate, de la Universitatea
Panteon din Atena şi de la
Universitatea din Debreţin,
şi-au anunţat participarea la
Oradea.
„Schimbările care au avut loc
în România postdecembristă au avut un
impact important asupra domeniilor asociate cu
educaţia: familia, sistemul educaţional,
mass-media. Astfel, întregul context social
în care evoluează elevii, părinţii
şi profesorii a suferit schimbări importante.
Pe de altă parte, educaţia
însăşi este un factor de
influenţare a acestor schimbări.
Conferinţa noastră urmăreşte
să studieze relaţia reciprocă dintre
şcoală şi contextul ei
social”. Acestea sunt argumentele
organizatorilor Conferinţei
internaţionale „Educaţie şi
schimbare socială”,
găzduită de Universitatea Oradea,
Facultatea de Ştinţe Socio-Umane,
şi realizată în parteneriat cu
Casa Corpului Didactic.Conferinţa reuneşte
contribuţii teoretice şi empirice din domenii
precum sociologia educaţiei şi
adolescenţei, psihologie şcolară,
politici sociale educaţionale, studii
educaţionale, filosofia educaţiei, spune
decanul Facultăţii de
Ştiinţe Socio-Umane, Floarea Chipea.
Există şi o altă categorie de
participanţi: cercetători a
trei institute ale Academiei
Române: Institutul de Cercetare
a Calităţii Vieţii, Institutul de
Sociologie, Institutul de Istorie „George
Bariţiu” Cluj-Napoca şi
cercetători ai Institutului de Ştiinţe
ale Educaţiei din Republica Moldova.
Veronica Bursasiu
Citiți principiile noastre de moderare aici!