Conducerea Colegiului Național „Onisifor Ghibu”din Oradea dorește să creeze o punte între elevii digitali de astăzi și cadrele didactice care doresc să se dezvolte și să realizeze activități didactice online. Totodată, se dorește valorificarea capacității creative a elevilor de a folosi tehnologia pentru a se conecta la învățarea continuă.
[eadvert]
În acest sens, conducerea colegiului a lansat cursuri de educație digitală. Abordarea este una inovativă și atractivă.
„În această perioadă doar clasele a VIII-a și a XII-a țin cursuri online. Noi am gândit un program de perfecționare a profesorilor. Profesorii noștri sunt foarte bine pregătiți, noi ținem ore online încă din prima săptămână de pandemie, din martie 2020, pe o platformă proprie. Atunci ne-am pregătit și ne-am însușit acea platformă. Dar copiii din ziua de astăzi, elevii noștri, cresc odată cu tehnologia. Ei sunt mult mai adaptați tehnologiei, iar noi trebuie să ne pregătim, să ținem pasul cu tehnologia. Astfel, am propus în Consiliul de Administrație ca din costul standard pe elev, să plătim cursuri de formare profesională – cursuri de utilizare a calculatorului. În aceste trei săptămâni, profesorii participă la astfel de cursuri, unii fizic, în laboratoarele de informatică, alții online, în funcție de preferințele fiecăruia”, a declarat prof. Iulius Timar, directorul Colegiului Național „Onisifor Ghibu” din Oradea.
Trei module
Peste 80 de profesori ai colegiului parcurg cele trei module ale cursului. De luni până joi, ei participă la cursuri, iar vineri susțin examene pe fiecare dintre module.
„În această săptămână suntem la modulul III – de folosire a internetului. În prima săptămână au parcurs modulul I – bazele utilizării calculatorului. Săptămâna trecută, modulul II – aplicație cheie. Sunt plăcut surprins de modul în care profesorii sunt implicați în a se pregăti și a se forma în acest sens. Deși modulul II, de săptămâna trecută, a fost cel mai greu și examenul se susține online – deci nu poate să-i ajute nimeni, sunt extrem de mulțumit când am văzut că toți colegii au promovat examenul. Acest fapt denotă implicarea lor, dovedind încă o dată motivul pentru care colegiul nostru este în progres. Suntem în progres datorită extraordinarului colectiv de profesori care există în școală”, a mai spus Iulius Timar.
Părțile de teorie sunt completate de foarte multe oportunități de aplicare practică a celor învățate.
Cursurile au fost construite pentru a utiliza tehnologia la clasă în diferite forme, cât mai utile și atractive pentru procesul de învățare al elevilor cu care lucrează. În plus, aceste cursuri îi ajută pentru învățarea la distanță și online, în realitatea perioadei de pandemie cu care ne confruntăm.
„Participarea la aceste cursuri ne ajută foarte mult să ne îmbogățim cunoștințele în mânuirea calculatorului pe care îl folosim atât în plan personal, cât și în activitățile la clasă. Și pentru că suntem în perioada pandemică, acest curs a venit în ajutorul nostru pentru a ne putea îmbogăți activitatea didactică online. Învățăm să folosim platformele educaționale pentru a ne ușura activitatea în online, dar aceste cursuri ne ajută și la realizarea documentelor necesare pe parcursul unui an școlar. Mă refer aici la întocmirea planificărilor anuale, la elaborarea fișelor de lucru, precum și celelalte instrumente pe care le folosim. De multe ori, în activitățile didactice suntem nevoiți să apelăm și la proiectarea activităților la tablă. Pe parcursul orelor folosim power point-uri, descărcăm fișe de lucru sau, de cele mai multe ori, punem filmulețe în activitățile din programul Școala Altfel”, a spus prof. înv. primar Simona Stanca, de la Colegiul Național „Onisifor Ghibu” din Oradea.
Trimite articolul
XFoarte bine! Dar sa fie facut pe bune, nu doar pe foaie sa dea bine si la dosarul lor, o multime dintre ei trecuti de 50 de ani poate si mai tineri, nu prea ar mai avea ce sa caute la catedra, nu vorbim doar de actul pedagogic in sine ci si de abilitatile de informatica.