„A fost o ediție foarte grea și foarte lungă a Turului României, dar sunt bucuros că s-a reușit organizarea competiției în acest an dificil. Vreau să mulțumesc pe această cale organizatorilor, Federației Române de Ciclism și partenerilor săi, care au făcut posibilă această ediție. Conform planurilor inițiale, eu nu aș fi putut să termin concursul, însă am muncit zi de zi pentru că îmi doream victoria și tricoul galben a venit după prima etapă. Fiind un sprinter, prima și cea de a doua etapă erau cele pe care le vizam, însă, după a treia, pe care ar fi trebuit să o părăsesc, aveam încă tricoul galben. Exista posibilitatea să îl mențin și după etapa de pe Transfăgărășan, cu toate că era o cățărare la mijloc, dar datorită sacrificiului lui Serghei Țvetcov am reușit să înving. Sunt foarte bucuros că am câștigat două etape și că am purtat tricoul galben pe parcursul întregii competiții, clasându-mă permanent în primii 3. Vreau să mulțumesc și antrenorului echipei naționale, Georgios Georgiadis, echipei CSA Steaua București și echipei Olimpic Torpedo Zărnești, pentru că s-au sacrificat în fiecare etapă pentru a mă proteja și pentru a proteja tricoul galben. Sunt foarte bucuros că toți acești sportivi au reușit să facă față cu brio unui pluton profesionist și să mă aducă în cele mai bune condiții la București. Mi-aș fi dorit să ridic mâinile sus și în ultima etapă, dar am fost cu gândul mai mult la clasamentul general, iar pe final am făcut o mică greșeală, declanșând sprintul mult prea devreme. Toate acestea fac însă parte din joc și sunt foarte bucuros că am reușit să câștig clasamentul general”, a declarat Eduard Grosu, câștigătorul Turului României.
Pe locul doi în ierarhia generală s-a situat HOLLER Nikodemus, de la echipa germană Bike Aid, iar pe locul trei polonezul KRAWCZYK Szymon (CCC Development Team). Rutierii Serghei Țvetcov, component al echipei naționale, și Emil Dima (Giotti Victoria – Savini Due) s-au clasat pe locurile 5, respectiv 7.
Astfel, câștigătorii ultimei etape din Turul României sunt:
1. GUARDINI Andrea (Giotti Victoria – Savini Due)
[eadvert]
2. GROSU Eduard-Michael (Naționala României)
3. KRAWCZYK Szymon (CCC Development Team)
Pentru a patra etapă consecutiv, tricoul galben, pentru ocuparea poziției de lider în clasamentul general, precum și cel albastru, pentru cel mai bun român din competiție, au rămas la Eduard Grosu. NIKITIN Matvey (Vino Astana Motors) a îmbrăcat tricoul roșu, pentru cel mai bun sprinter. Tricoul verde, pentru cel mai bun cățărător, a rămas după ultima etapă tot la OVSYANNIKOV Alexandr (Vino Astana Motors), iar tricoul alb, acordat celui mai bun rutier sub 23 de ani, a fost acordat polonezului KRAWCZYK Szymon (CCC Development Team).
Primele cinci poziții în clasamentul pe echipe sunt ocupate după cum urmează:
1. Bike Aid
2. Giotti Victoria – Savini Due
3. CCC Development Team
4. Vino Astana Motors
5. Echipa Națională a României
Primii 3 sprinteri după etapa a V-a sunt:
1. NIKITIN Matvey (Vino Astana Motors)
2. OVSYANNIKOV Alexandr (Vino Astana Motors)
3. GROSU Eduard-Michael (Naționala României)
În ceea ce privește clasamentul tinerilor sub 23 de ani, primele trei poziții sunt ocupate de:
1. KRAWCZYK Szymon (CCC Development Team)
2. BERGSTRÖM FRISK Erik (Bike Aid)
3. BRUSSENSKIY Gleb (Vino Astana Motors)
Turul României 2020 a fost organizat de Federația Română de Ciclism alături de partenerii principali Auchan Retail România și Ministerul Tineretului și Sportului. Competiția a debutat pe 8 septembrie cu o cursă prolog la Timișoara, iar ulterior caravana ciclistă a parcurs 5 etape pe rutele: Timișoara-Oradea, Oradea – Cluj-Napoca, Târgu Mureș – Lacul Sf.Ana, Cârțișoara-Transfăgărășan-Curtea de Argeș și, nu în ultimul rând, circuitul de la București. În total, Turul României a parcurs anul acesta peste 700 km prin țară alături de 11 echipe din 6 țări.
Despre Turul României
Turul României sau „Mica Buclă” este cea mai importantă competiție ciclistă din România. Prima ediție a Turului, câștigată de echipa Bulgariei, a avut loc în 1934, pe o distanță de 1026 de kilometri, având 7 etape. Originile Turului datează însă de la începutul secolului trecut. În august 1910, inspirată de Turul Franței, publicația „Revista Automobila” a organizat Circuitul Munteniei, la care au participat 18 concurenți, pe ruta București-Sinaia-Târgoviște-Butimanu-București. Odată cu venirea Primului Război Mondial, competiția s-a oprit. În 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a organizat prima ediție a Turului României, țara noastră devenind a șasea din lume cu propriul tur național. Din 1950 până în 1974, Turul României a fost organizat cu regularitate, urmat de o perioadă de pauză până în 1983. Din 1984, a fost reluată organizarea Turului. Cea mai rapidă cursă parcursă în cadrul Turului României a fost în 1974, între Pitești și București, când cei 109 kilometri au fost parcurși cu o medie de 52,516 km/h. Mircea Romașcanu și Constantin Dumitrescu, două legende ale ciclismului românesc, au câștigat fiecare de 3 ori Turului României, fiind cel mai mare număr de victorii individuale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!