ISU Crișana a prezentat joi, în jurul orei prânzului, bilanțul din primele opt luni ale anului 2020, cu două zile înainte de sărbătorirea Zilei Pompierilor din România.
[eadvert]
În primele opt luni ale anului 2020, personalul Inspecţiei de Prevenire a Inspectoratului pentru Situații de Urgență “Crișana” al județului Bihor a desfăşurat un număr de 1 072 de controale, fiind supuse activității de control 335 instituții, 712 operatori economici, 27 localități, 36 obiective de investiții, respectiv 6 obiective SEVESO. Pe timpul controalelor şi verificărilor desfăşurate, au fost depistate 6870 încălcări ale normelor care reglementează activitatea în domeniul situaţiilor de urgenţă, dintre care 1855 au fost soluţionate pe timpul controlului, iar pentru neregulile constatate au fost date 686 amenzi contravenţionale în cuantum de 1649500 lei. 10.000 de misiuni de monitorizare și gestionare a situațiilor de urgență.
În perioada ianuarie-august 2020, în zona de competenţă a Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Crişana” al judeţului Bihor s-au desfăşurat nu mai puțin de 9659 de misiuni ale subunităţilor de pompieri şi ale serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă, în medie 40 de misiuni pe zi. Din totalul celor 9659 misiuni înregistrate, 2404 au fost intervenţii pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă, 6000 intervenţii ale echipajelor SMURD, respectiv 1255 recunoaşteri în teren şi exerciţii.
Incendii, urmate de inundații
Din totalul de 2404 intervenţii, cele mai multe au fost la incendii – 625 (incendii- 340 și incendii de vegetaţie uscată şi altele – 285), la alte situaţii de urgenţă 614 (inundații, fenomene meteorologice periculoase, asanarea teritoriului de muniția rămasă neexplodată, distrugere muniție, evenimente publice de amploare care pot genera situații de urgență etc.).
De remarcat că 555 de misiuni au fost pentru gestionarea situației pandemice generată de COVID-19: instalare corturi de triaj epidemiologic, misiuni de asigurare la corturi, transportul persoanelor care au intrat în țară prin diferite puncte de trecere a frontierei către locurile de carantină de la nivelul județului, respectiv către limita de județ, misiuni de decontaminare, asigurare suport operațional și flux informațional la nivelul CJCCI, și alte misiuni conexe); asigurarea/supravegherea zonei -311 și asistenţa persoanelor – 150.
Misiuni SMURD
În această perioadă, din totalul intervenţiilor echipajelor SMURD, cele mai multe (5022) au fost înregistrate pentru acordarea ajutorului medical de urgenţă, 322 au fost pentru asistenţa persoanelor. În 41 de situaţii s-a intervenit cu echipajele specializate de descarcerare și au fost desfășurate aproape 340 de transporturi ale persoanelor confirmate cu COVID-19. Numărul total al persoanelor asistate de SMURD în primele opt luni ale anului a fost de 8425 de persoane, dintre care 7545 de adulți și 880 de copii.
În perioada analizată au fost salvate 4 persoane, 12 au fost rănite și 2 au decedat în urma producerii incendiilor. Valoarea estimată a bunurilor salvate în urma incendiilor se cifrează la circa 42 709 100 lei, în timp ce valoarea bunurilor distruse a fost de aproximativ 5 541 000 lei. Conform atribuţiilor legale, inspectoratul a monitorizat în condiţii optime fenomenele periculoase produse pe teritoriul judeţului, fiind transmise comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă şi instituţiilor cu funcţii de sprijin un număr de 38768 mesaje de înştiinţare. În perioada analizată au fost monitorizate peste 1870 transporturi de substanțe și deșeuri periculoase.
Autospeciale noi, în dotarea „ISU Crișana”
„În anul 2020, prin distribuire de la IGSU, inspectoratului i-au fost repartizate două autocamioane de intervenție, două autospeciale pentru descarcerare, un buldoexcavator și remorcă trailer pentru transportul acestuia și o autospecială de primă intervenție și comandă. De asemenea, de la Fundația pentru SMURD a fost primită o autoutilitară – Centru mobil de instruire paramedici, iar din fondurile asigurate de CJ Bihor a fost achiziționat un container tip rezervor pentru transport apă, prevăzut cu o motopompă transportabilă și tun apă”, a informat inspector șef, colonel Caba Sorin.
Demonstrație de funcționare utilaj Abroll
Cinci autospeciale noi vor deservi județul
În viitorul apropiat se dorește achiziția a încă 5 astfel de echipamente care vor deservi județul. Concret, localitățile în care ISU Crișana va distibui noile echipamente Abroll sunt Marghita, Aleșd, Salonta și două utilaje în Oradea.
„În cursul acestui an, cu sprijinul Consiliului Județean, Inspectoratul nostru a primit în dotare un echipament de tip nou. Este vorba despre o remorcă tip Abroll, care presupune un rezervor de apă de 7.000 de litri și o motopompă de mare capacitate, care permite acestui tip de echipament, amplasat pe un autocamion să devină practic o autospecială de stingere. Ca și misiuni poate avea drept rol susținerea acțiunii de intervenție prin suplimentarea în dispozitivul de stingere cu substanța de stingere transportată (apă sau spumogen), respectiv poate acționa individual, având în dotare și un tun performant care îi permite realizarea unui dispozitiv de stingere. Având în vedere faptul că din punct de vedere logistic, Inspectoratul nostru suferă la acest moment de o îmbătrânire evidentă a tehnicii de intervenție pentru stingerea incendiilor. Peste 65% din utilajele noastre depășind 30 de ani, printr-un calcul simplu și o investiție cât se poate de rezonabilă putem să realizăm pe lângă acest echipament încă patru autospeciale, având în vedere că Inspectoratul are 5 camioane în dotare, practic am mai avea nevoie de încă patru echipamente de acest tip. Ne dorim creșterea capacității de transport a agentului de stingere de la 7.000 de litri la 12.000 de litri. Acest lucru este posibil printr-o proiectare eficientă”, a mai precizat colonelul Caba.
„Utilajul s-a făcut la noi în țară. Am gândit proiectul pe baza unor idei pe care le-am întâlnit în vestul Europei și ne-am dorit să avem și noi așa ceva. Am făcut un caiet de sarcini, iar Consiliul Județean ne-a ajutat prin achiziționarea lui. Ne dorim ca acest lucru să-l facem și în perioada următoare, până vom avea cinci astfel de echipamente, pe care să le ducem în județ. Dorim să avem unul în Marghita, Aleșd, Salonta și două în Oradea”, a mai precizat colonelul Caba.
Cauza incendiului de la Piața Cetate, încă necunoscută
Întrebat dacă s-au finalizat cercetările pentru stabilirea cauzelor producerii incendiului desvastator de la Piața Mare, colonelul Caba a răspuns: „Față de momentul respectiv, informația s-a modificat, cercetarea s-a finalizat și dosarul a fost transmis către Inspectoratul Județean de Poliție, pentru a da curs cercetării în acest sens. Inspectoratul a desfășurat o activitate laborioasă, din momentul în care incendiul a fost stins. Practic au fost câteva zile de verificări în teren. După care locația a fost pusă la dispoziția Primăriei. Ulterior au fost solicitate documente, au fost verificate în teren toate aspectele care țin de această activitate de cercetare și dosarul a fost finalizat din punctul nostru de vedere”
Întrebat care este cauza izbucniri incendiului de la Piața Cetate, colonelul ISU a evitat să dea un răspuns: „Nu pot să vă spun, această informație poate fi furnizată doar de către organele de cercetare penală”.
89 de școli din Bihor nu au autorizație ISU
„Legat de unitățile de învățământ din Bihor, ca primă informație vreau să vă spun că activitatea de verificare a acestora este o activitate continuă. Având foarte multe unități de învățământ la nivel județean. Acestea sunt conectate în control începând din prima zi a anului și până la finalul acestui an. Și în această perioadă am desfășurat activități de control în 27 de localități. Aferent acestora au fost verificate toate unitățile de învățământ, în paralel de la începutul lui septembrie și până în prezent, împreună cu celălalte instituții cu abilități în verificarea unităților de învățământ am participat la un control comun pe această linie din punct de vedere al începerii noului an școlar. Acitivatea va continua și în perioada următoare, în așa fel încât, până la finele anului toate unitățile de învățământ vor fi verificate”, a mai spus colonelul.
Totodată, colonelul Caba a precizat că 89 de școli din Bihor nu au autorizație ISU.
Toate secțiile de votare vor fi verificate
„În paralel, pentru că va avea loc activitatea de organizare a alegerilor, atât în septembrie, cât și în noiembrie, de fiecare dată anterior acestei activități, toate unitățile de învățământ care sunt nominalizare a fi organite secții de votare vor fi de asemenea verificate. Începând de luni vom face acest lucru în așa fel încât până în data de 24, 25 cel târziu, toate secțiile de votare vor fi verificate de către personalul ISU”, a mai precizat colonelul.
Pompierii au fost solicitați pentru autorizare…
Întrebat dacă Primăria Oradea a obținut autorizația ISU pentru parcarea de pe strada Independenței, cololnelul Caba a răspuns: „Din ce cunosc eu, colegii noștri au fost solicitați pentru recepție și am participat la ea. Au fost solicitați și pentru autorizare”.
Vineri, 10 pompieri vor fi avansați în grad, iar 48 de pompierii vor primi plachete din partea ISU, pentru activitatea deosebită desfășurată în acest an. Totodată duminică pompierii vor depune o coroană de flori la sediul Inspectoratului.
Trimite articolul
XSunt eu, oare, prea dus cu pluta, pentru ca nu cam deslusesc deloc la ce aduce inovativ acest asa-zis nou tip de echipament ?!