Acest concurs este organizat de către asociația „Nație Prin Educație” și le oferă elevilor oportunitatea de a învăța noțiuni legate de tot ceea ce înseamnă STEM (Science Technology Engineering Mathematics), dar și de a promova acest tip de educație în comunitățile locale din care fac parte.
[eadvert]
„ În acest sezon competițional sunt înscrise 167 de echipe, Modus Vivendi fiind la a patra participare. Componența echipei este una cu totul nouă, din ea făcând parte următorii elevi: Simoc David (10 F), Tóth Dominik (10 F), Chiș Corina (10 F), Nagy Robert (10 F), Durdeu Vlad (11 F), Hochhauser David (11 F), Chirilă Ioana (11 B), Pop Mihail (11 E), Fanea Larisa (10 D), Marian Vlad (9 G)”, spune prof. Amelia Stoian, coordonatoarea elevilor.
„Ultimate Goal”
Tema concursului de anul acesta este „Ultimate Goal”, echipele participante fiind provocate să construiască un robot care poate să îndeplinească diferite funcții pe parcursul meciurilor. „Un robot are o perioadă de 30 de secunde de autonomie și o perioadă de două minute în care este controlat de către driveri, cu ajutorul a două controllere. În perioada de autonomie, robotul poate să ducă două balize în zona corespunzătoare, în urma alegerii aleatorie a numărului de inele poziționate pe teren. Aceste inele sunt identificate de o cameră video, pentru a determina zona în care trebuie transportate. Tot în perioada de autonomie, robotul poate ținti către un turn poziționat în afara terenului sau către powershot-urile care pot fi lovite cu ajutorul inelelor pe care robotul le are încărcate în el, la începutul meciului. Atunci când driverii controlează robotul, sunt preluate de pe teren elementele de joc (inelele), pentru ca apoi să fie lansate către turnul-țintă, la fel ca în perioada de autonomie. În ultimele 30 de secunde ale meciului, robotul poate ținti powershot-urile, dar și să ducă cele două balize aflate peste linia de mijloc a terenului, înapoi peste peretele terenului”, explică prof. Amelia Stoian.
Datorită situației pandemice actuale, sezonul curent al BRD First Tech Challenge s-a desfășurat atipic, la distanță, fără a fi posibilă întâlnirea fizică a echipelor în cadrul competițiilor. Chiar dacă membrii echipei fac parte din colective diferite de elevi, au căutat să se apropie unii de alții, să dobândească experiență în ceea ce privește lucrul în echipă, dar și să acumuleze cunoștințe cu un puternic caracter de noutate pentru ei. Au învățat noțiuni legate de proiectarea și simularea funcționării sistemelor robotului, asamblarea acestor sisteme, tipărirea de dispozitive necesare construcției robotului cu ajutorul imprimantelor 3D, programarea robotului, dar și noțiuni legate de marketing, strângere de fonduri etc.
Etapa regională a concursului BRD First Tech Challenge a însemnat parcurgerea unor inspecții tehnice, jucarea meciurilor în sistem remote (la distanță) și participarea la interviurile cu jurații. Pentru a putea accede la această fază a concursului, echipa a avut oportunitatea de a participa la 5 competiții demonstrative, în cadrul cărora au fost testați roboții, iar participanții s-au acomodat cu noua modalitate de desfășurare a concursului. Fiecare dintre aceste concursuri a constituit un pas înainte în evoluția echipei Modus Vivendi.
„Pe lângă construcția robotului, echipa Colegiului Național «Mihai Eminescu» a căutat să promoveze educația STEM în rândul elevilor, precum și concepte precum ecologia, grija față de mediul în care trăim, dar și față de semenii noștri. Eforturile echipei au constat și în atragerea de sponsorizări, care au fost atât de necesare pentru achiziționarea materialelor folosite în construcția robotului, dar și pentru implementarea proiectelor educaționale. Le mulțumim sponsorilor noștri pentru suportul acordat anul acesta: ConnectGroup, Soliton Computers, XTB, Celestica”, spune prof. Amelia Stoian.
„Modușii”, așa cum le place membrilor echipei să-și spună, au fost recompensați de către organizatori în cadrul competiției regionale cu un binemeritat premiu „Connect Award”, locul al treilea.
Proiecte implementate de Modus Vivendi în acest sezon competițional:
– „Azi o mască, mâine o viață”, în cadrul căruia au fost tipărite cu ajutorul imprimantelor 3D aproximativ 1.000 de viziere, care au fost donate medicilor din județul nostru
– „Robots to the Rescue”, în cadrul căruia a fost proiectat un robot care să ajute la dezinfectarea instituțiilor/cabinetelor medicale
– „ECO-DAY”, în cadrul căruia membrii echipei, alături de voluntari, au ecologizat malul stâng al râului Crișul Repede
– „Provocarea Micro:BIT de la micro la macro”, în cadrul căreia elevii claselor a IX-a și a X-a de la CN „Mihai Eminescu” au învățat cum să programeze kiturile de robotică Micro:bit, în cadrul unor webinarii interactive
– „Trade 3D Knowledge” este un concurs de proiectare și printare cu ajutorul imprimantelor 3D, în cadrul căruia au participat elevi de la trei licee orădene, aceștia proiectând materiale educaționale
– „Santa’s 3D Workshop”, în cadrul căruia, cu ajutorul echipelor FTC din țară, echipa a proiectat și tipărit jucării 3D, pe care le-a dăruit, alături de mici pachete cu dulciuri, copiilor din centrele de plasament locale
Trimite articolul
XCum???!! Nu e Gojdu, și nici Doamna Oltea???!! Nu se poate așa ceva…A fost blat.
-
Robotu care iti ia locul de munca in viitor.
Bravo!-
a cui loc de munca? a lenesilor…. probabil
-
Lenesii nu au loc de munca nici acum desteptule!
-
-