Directorul Regionalei de Drumuri şi Poduri Cluj, Ion Pantelimon, a fost prezent joi pe aliniamentul Autostrăzii Transilvania. La solicitarea jurnaliştilor, Pantelimon a făcut mai multe precizări cu privire la stadiul în care se află Autostrada Braşov – Borş, chiar în preajma viaductului de 1,8 kilometri de la Suplac.
Ulterior, directorul DRDP Cluj a ezitat să dea curs invitaţiei senatorului Popa, de a fi prezent şi la semnarea declaraţiilor comune, la Suplacu de Barcau. Clujeanul Pantelimon s-a temut că evenimentul ar fi putut avea o evidentă tentă politică, aspect de nedorit în cazul şeful Regionalei Cluj. În cele din urmă însă, Pantelimon s-a arătat şi la întrunirea de la şcoala din Suplac, prezentându-le tuturor demnitarilor prezenţi situaţia şantierelor autostrăzii.
Contre
Pe teren, Cornel Popa a ţinut să spună cum în 2008 Guvernul de la acea vreme a alocat 569 milioane euro pentru autostradă. Senatorul a acuzat concentrarea lucrărilor pe judeţul Cluj, numind sectorul de autostradă finalizat între Turda şi Gilău „o potecă”. Pentru senatorul liberal firesc ar fi fost să se înceapă cu tronsonul bihorean, care leagă vestul României de Europa. „Nu vine nimeni către noi fără infrastructură de transport”, a punctat parlamentarul, ce se teme de îngheţarea lucrărilor la autostradă.
A urmat la cuvânt Ion Pantelimon, care din capul locului a ţinut să-i răspundă indirect lui Popa, spunând că încă din 2008 s-a relocat activitatea dinspre Bihor spre Cluj! „În 2009, pentru lucrările de pe secţiunea 3C Suplacu de Barcău – Borş s-au cheltuit 120 milioane euro însă s-a continuat la un nivel mai scăzut. S-a lucrat pentru finalizarea viaductului de 1,8 kilometri, astfel încât lacul de acumulare să-şi reintre în normalitate”, a spus Pantelimon.
Până acum, pe sectoarele 3C şi 3B Mihăeşti (Sălaj) – Suplac s-au cheltuit 230 milioane euro, spune Pantelimon. Pentru finalizarea celor 64 kilometri ai sectorului 3C ar mai fi necesari, conform şefului DRDP Cluj, alţi 250-270 milioane euro.
2012?!
În 2009, la autostradă s-au finalizat 42 kilometri, între Gilău (Cluj Vest) şi Turda, urmând ca în acest an să fie daţi în folosinţă alţi 12 kilometri, între Turda şi Câmpia Turzii. Tot acest tronson formează secţiunea 2B.
Iată că o dată ce în zona Cluj-Napoca autostrada e deja funcţională, Ion Pantelimon, ce de anul trecut supervizează lucrările la secţiunea 2B din judeţul Cluj, spune că de-acum tronsonul bihorean al autostrăzii devine prioritatea numărul unu: „Exproprierile sunt făcute în proporţie de 75%, descărcarea arheologică e făcută 100% iar stadiul fizic al lucrărilor e la 40%”. Conform lui, în 2012 ar trebui să circulăm pe autostradă şi în Bihor! Cât despre secţiunea sălăjeană a autostrăzii, mai încolo, poate… La fel se întâmplă şi cu sectoarele de dincolo de Câmpia Turzii, spre Târgu Mureş şi, mai apoi, Braşov. În ciuda declaraţiilor lui Pantelimon, îngrijorarea privind alocarea fondurilor persistă…
CĂLIN CORPAŞ
Tirle plange pe umarul Bechtel
Citiți principiile noastre de moderare aici!