Cu ocazia sărbătoririi a 83 de ani de la înființarea subunității de pompieri din Oradea, duminică 1 septembrie, în intervalul orar 10:00 – 15:00 la sediul Detașamentului 1 de Pompieri Oradea de pe strada Avram Iancu nr.9, va fi organizată „Ziua Porților Deschise”.
„Legea pentru organizarea pompierilor” promulgată prin Înaltul Decret nr. 815 din 3 aprilie 1936 şi publicată în Monitorul Oficial nr. 80 din data de 4 aprilie a aceluiaşi an, a permis încadrarea într-un sistem unitar a tuturor serviciilor de pompieri din România.
La Oradea, după acordul Preşedintelui Consiliului Interimar, doctor Vasile Blendea, Compania de Pompieri Militari a fost înfiinţată prin „Ordinul de Zi nr. 104”, care stipula următoarele: ”Pe data de 1 Septembrie 1936 se înfiinţează Compania de Pompieri Oradea cu un efectiv de: 1 Căpitan Comandant, 2 Subofiţeri instructori și 20 Oameni de trupă.”.
Pompierii militari din cadrul Detașamentului 1 Oradea își desfășoară misiunile de protejare a vieții și bunurilor în raionul de intervenţie cu o suprafaţă de aproximativ 564 kilometri pătraţi, format din 31 de localităţi şi o populaţie de circa 228 650 locuitori.
„De la începutul anului până în prezent, echipajele de pompieri militari ale acestei subunități au desfăşurat peste 1100 de misiuni, din care 78 de operaţiuni de stingere a incendiilor, 34 de misiuni de salvare a persoanelor cu diferite probleme de sănătate, rămase blocate în locuințe, 30 de intervenţii pentru înlăturarea efectelor fenomenelor meteorologice periculoase, peste 600 de misiuni de ajutor medical de urgenţă şi de descarcerare, 9 operațiuni de salvări de animale, 148 de exerciții și misiuni de recunoaștere în teren, precum și alte misiuni specifice.
În urma misiunilor desfășurate în acest an, pompierii Detașamentului 1 Oradea au salvat 14 persoane și bunuri în valoare de aproximativ 9. 550 000 lei”, transmite purtătorul de cuvânt al ISU Bihor, maior Camelia Roșca.
Trimite articolul
XCinste voua sunteti singurii din acest sistem infect in care mai avem incredere. Va multumesc pentru munca voastra.