Conform aceluiaşi studiu, 87,3% dintre persoanele din mediul urban intenționează să cumpere cadouri de Moș Nicolae pentru cei dragi. De-a lungul ultimilor patru ani (2015-2018), procentul celor care sunt darnici cu ocazia primului moș din decembrie este constant.
Suma medie pe care respondenții o vor aloca pentru cadourile de Moș Nicolae este de 345,26 lei. Și, cu toate că anul 2018 a adus creșteri salariale, în special în sectorul public, suma medie alocată cadourilor pe care le va aduce Moș Nicolae nu a crescut față de anul trecut (345,26 lei în 2018 versus 340,92 în 2017.
În ceea ce priveşte suma cheltuită pentru această ocazie, 43,9% dintre respondenţi spun că vor cheltui între 100 şi 250 de lei, 32,8% între 251 şi 500 de lei, 16,8% peste 500 de lei şi 6,5% mai puţin de 100 de lei.
Studiul a fost realizat online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 23 – 29 noiembrie 2018.
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 812 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,30%.
Citiți principiile noastre de moderare aici!