De la parcările neregulamentare până la lebeniţari sau vânzătorii ambulanţi de sărbători, nimic nu scapă netaxat în Oradea. Şi, poate că aşa e normal. Dar modul în care acelaşi domeniu public este profitabil pentru constructori, nu mai e chiar atât de normal.
Situaţia ne-a fost semnalată de un cititor Jb, de-a lungul drumului uzinal paralel cu şoseaua Borşului. „În primăvară am văzut că erau gata parcările şi acum le scot afară. Păi atunci când le-au amenajat, nu au ştiut că o să trebuiască spart în toamnă”, ne-a reclamat cel care s-a recomandat Moise Grigorescu.
Situaţia de la faţa locului confirmă spusele sale. Parcările au fost dalate de Selina SA, în baza contractului multianual de reparaţii străzi şi amenajări de parcări. Lucrarea a început în 2011 şi s-a termeninat în 2012, ne-a spus şeful Direcţiei Tehnice, Mircea Ghitea. Va să zică, Lucrarea predată, a fost plătită de Primărie către Selina. Zilele acestea, cu implementarea proiectului de construire a pistei de bicilete care leagă Oradea de localitatea maghiară Berettyóújfalu, pe amplasament au intrat cei de la Drumuri Orăşeneşti, cărora li s-a atribuit, prin licitaţie, lucrarea. Pe lăţimea de 2,1m, muncitorii scot dalele montate de Selina cu un an în urmă de-a lungul drumului uzinal. Aceeaşi bucată de teren, proprietatea oraşului, „produce”, acum pentru o a doua firmă de construcţii, de data asta plătită din fonduri europene.
Şeful Direcţiei Tehnice spune că pista de biciclete şi traseul face obiectul unui proiect al Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională. Traseul pistei a fost stabilit încă din din 2009, când s-a depus proiectul pentru finanţare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!