BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Drumul unui tânăr antreprenor: Povestea lui Sebastian Vaida și succesul în broderia bisericească

Drumul unui tânăr antreprenor: Povestea lui Sebastian Vaida și succesul în broderia bisericească

De Ramona Pașcu
la 2 February 2025 07:00 Reactualizat la: 2 February 2025 07:57
1 Comentarii

Drumul unui tânăr antreprenor: Povestea lui Sebastian Vaida și succesul în broderia bisericească

Foto: Ramona Pașcu
2 February 2025 07:00 Reactualizat la: 2 February 2025 07:57
Sebastian Vaida, un tânăr antreprenor din Oradea, povestește despre cum a transformat o simplă joacă de adolescenți într-o afacere prosperă care produce veșminte brodate pentru biserici din întreaga lume.
Scris de Ramona Pașcu - Sebastian Vaida, un tânăr antreprenor din Oradea, povestește despre cum a transformat o simplă joacă de adolescenți într-o afacere prosperă care produce veșminte brodate pentru biserici din întreaga lume.

Trimite articolul

X

Într-un interviu sincer și plin de învățăminte acordat Jurnalului bihorean și Bihon.ro, acesta reflectă asupra începuturilor sale modeste, dificultăților întâmpinate și succeselor obținute de-a lungul celor peste 10 ani de activitate.

Sebastian Vaida a ales să urmeze Facultatea de Teologie Ortodoxă din Oradea după absolvirea Seminarului Teologic Ortodox, dorind să devină preot. Pe parcursul studiilor, a continuat să dezvolte o afacere și a început colaborarea cu Filarmonica de Stat, experiențe care i-au lărgit orizonturile.

Preoția rămâne o dorință a sa și spune că nu este niciodată prea târziu să urmeze acest drum. În prezent, câștigă din afacerea sa cu broderie bisericească și din activitatea muzicală, iar preoția ar fi pentru el mai degrabă un rol spiritual, ajutându-i pe ceilalți cu un sfat, o rugăciune sau o vorbă bună.

Începuturi dintr-o joacă adolescentină

Totul a început în 2008, când Sebastian avea doar 16 ani și era elev la seminar.

„Eram în clasa a X-a, la internat, cu colegii mei, și într-o zi ne-am gândit să ne jucăm de-a preoții, să facem slujbe. Și am realizat că avem nevoie de veșminte”, povestește Sebastian.

Așa că a cumpărat o față de masă din piață și a început să cosească de mână, fără a avea vreun plan concret, doar din dorința de a recrea atmosfera religioasă din seminar.

Povestea lui Sebastian Vaida și succesul în broderia bisericească, 02.02.2025 FOTO: RAMONA PAȘCU

„Am realizat că primul veșmânt pe care l-am făcut a ieșit bine, iar unchiul meu mi-a cumpărat prima mașină de cusut”, adaugă Vaida. Astfel, pas cu pas, a învățat meșteșugul și a început să vândă primele veșminte. După ce a obținut primele venituri, Vaida nu s-a mulțumit cu puțin. „Am vândut primul veșmânt cu 400 de lei, dar banii i-am reinvestit în materiale și am făcut alte două veșminte. Și tot așa a continuat”.

Cu timpul, afacerea a început să crească, iar în 2015, un moment crucial a venit sub forma unui concurs de planuri de afaceri organizat de Universitatea Vasile Goldiș din Arad.

„Am susținut proiectul și am fost singurul care a câștigat din județul Bihor. Cu acești bani, am înființat firma și am intrat în legalitate,” povestește el despre momentul care a marcat începutul unei noi etape în afacerea sa. Cu ajutorul celor 18.000 € câștigați, Vaida a reușit să cumpere echipamente profesionale și să se lanseze pe piață legal.

Acum, poate să producă orice model de broderie, veșminte preoțești complete, dar și obiecte de cult necesare în Sfântul Altar și în ritualul religios.

Provocările și lecțiile învățate

La început, Sebastian nu s-a concentrat prea mult pe promovarea afacerii sale.

„Clientela s-a format mai mult din vorbă în vorbă, prin recomandări”, spune el. Cu toate acestea, rețelele sociale, în special Facebook, au avut un impact semnificativ asupra creșterii afacerii, ajutându-l să ajungă la clienți din alte județe și chiar din afaceri internaționale, precum Italia.

În 2016, a primit prima comandă din afaceri externe, iar afacerea sa a început să se extindă și pe plan internațional. Deși a întâmpinat și momente dificile, cum ar fi un incident cu un preot care nu a plătit la timp,

„Am decis că nu mai fac comenzi fără avans”, a spus el, subliniind importanța lecțiilor învățate. Afacerea a continuat să crească, cu comenzi din Statele Unite și colaborări internaționale.

Sebastian Vaida a început să construiască o casă în Paleu, lângă Oradea, adaptată pentru a include și un atelier de producție. În timpul pandemiei, când afacerea cu broderie pentru biserici a avut de suferit din cauza închiderii bisericilor, a reușit să se redirecționeze rapid și să producă măști de protecție, având vânzări mari datorită calității produselor. În 2020, a cumpărat terenul și, cu ajutorul unui împrumut bancar, a construit un spațiu care să combine locuința și atelierul. Pentru a crește producția, a achiziționat un utilaj scump, pentru care a obținut bani prin refinanțarea creditului și împrumuturi de la prieteni și clienți. Cu sprijinul celor din jur și al încrederii clienților săi, a reușit să plătească utilajul și să-l aducă în România, unde a continuat să-și dezvolte afacerea.

Diversificarea afacerii

Pentru a obține cele mai bune materiale, Vaida colaborează cu furnizori din întreaga lume, inclusiv din Germania, Grecia, Siria și Turcia. „Am început să copiez de la cei mai buni,” recunoaște el, explicând că prețul produselor poate varia semnificativ în funcție de calitatea materialelor. De exemplu, un veșmânt din Grecia poate ajunge să coste 3000 de euro în timp ce el reușește să creeze același tip de produs la un preț mult mai mic, de 800-1000 de euro.

Video Player
https://www.bihon.ro/wp-content/uploads/2025/01/8242758WhatsAppVideo20250127at1304261.mp4

Media error: Format(s) not supported or source(s) not found

Download File: https://www.bihon.ro/wp-content/uploads/2025/01/8242758WhatsAppVideo20250127at1304261.mp4?_=1
00:00
00:00
00:00
Use Up/Down Arrow keys to increase or decrease volume.
Video Player
https://www.bihon.ro/wp-content/uploads/2025/01/8242758WhatsAppVideo20250127at130426.mp4

Media error: Format(s) not supported or source(s) not found

Download File: https://www.bihon.ro/wp-content/uploads/2025/01/8242758WhatsAppVideo20250127at130426.mp4?_=2
00:00
00:00
00:00
Use Up/Down Arrow keys to increase or decrease volume.

De asemenea, alături de echipa sa, folosește software-uri specializate pentru crearea matrițelor, un proces care poate implica cheltuieli semnificative pentru achiziționarea de icoane și modele complexe. În ciuda faptului că principalul său domeniu de activitate este broderia pentru biserici, tânărul a avut și comenzi din alte sectoare.

„Am realizat costume populare pentru ansambluri folclorice și am brodat uniforme pentru diferite firme”, spune el, subliniind că aceste provocări l-au ajutat să își diversifice abilitățile și portofoliul.

Oportunități și visuri pentru viitor

Deși afacerea sa a cunoscut un succes considerabil, Sebastian nu se oprește aici. „Vreau să continui să dezvolt afacerea, dar în același timp să am grijă și de viața personală,” explică el. Printre planurile sale viitoare se numără colaborarea cu parteneri din Statele Unite și posibilitatea de a înființa o firmă 50/50 cu un partener american.

De asemenea, din 2014 este angajat al Filarmonicii de Stat din Oradea, fiind și singurul fără studii de specialitate în muzică.

Foto: arhivă personală

„Am fost în turneu cu maestrul Ennio Morricone și am cântat în fața a 50.000 de spectatori. A fost o experiență extraordinară,” povestește el cu mândrie despre realizările sale din domeniul muzical.

În ceea ce privește visurile sale, Sebastian nu le limitează doar la afaceri.

„Visul meu a fost să călătoresc mai mult, iar acum am oportunitatea să colaborez cu parteneri din Statele Unite ale Americii,” spune el cu entuziasm. La fel ca în cazul afacerii sale, va continua să își urmeze pasiunile și să ajute comunitatea din care face parte.

Foto: Ramona Pașcu

În ciuda succesului de care se bucură, Sebastian rămâne un om modest, recunoscător pentru sprijinul primit de la cei din jur. La cei 33 de ani, Sebi este un exemplu de cum pasiunea, munca asiduă și sprijinul celor din jur pot transforma un vis din adolescență într-o afacere de succes, care continuă să crească și să evolueze pe piața internațională.

„Afacerea noastră este profitabilă, dar am început de jos, iar drumul a fost greu. Totuși, sunt foarte mulțumit de ce am realizat până acum,” încheie el, lăsându-ne o lecție de perseverență și dedicare.

Trimite articolul

X
Taguri:
antreprenor ,
biserica ,
broderie bisericească ,
drum ,
filarmonica de stat ,
poveste de succes ,
Sebastian Vaida
1 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Paina Gabriela says:
    February 2, 2025 at 10:05 am

    Te felicit Sebi pentru reușita ta. Îți doresc mult succes. Cu respect, Gabriela Paina.

    Reply
  2. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    VIDEO
    Formația orădeană de stoner psihedelic Zen Mf îşi lanseză, pe 23 mai, albumul de debut
    Albumul care poartă numele trupei cuprinde piesele pe care le-au cântat în concerte de ani de zile.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Adio! Sinteza Oradea se retrage din proiectul cu Lockheed Martin prin care urma să construiască o fabrică de baterii la Oradea
    Anunțul a fost făcut de Sinteza Oradea.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    AD HOC, expoziţie de artă contemporană în Galerii de Artă – Reperaj. Expun membrii UAP, Filiala Oradea
    Expoziția reunește lucrări care reflectă realități simultane, opunându-se idealului unei arte perfecte și finisate.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de apă

    România

    Mai mulți români din diaspora s-au filmat în timp ce își tăiau pașapoartele. „Mi-e rușine că sunt româncă”
    Mai mulți români plecați în străinătate au făcut publice pe TikTok mai multe filmări în care aceștia sunt surprinși că își taie pașapoartele românești în semn de protest față de rezultatul alegerilor prezidențiale din 18 mai. 5

    România

    George Simion cere anularea alegerilor la CCR: „eu ca și competitor electoral, voi scrie CCR și voi cere anularea alegerilor”
    Președintele AUR, George Simion, a anunțat, marți, că va contesta la Curtea Constituțională rezultatul alegerilor prezidențiale din 18 mai.

    Bihon CSM Oradea

    A fost stabilit programul turneului de baraj pentru menținerea/promovarea în Liga Națională de handbal masculin
    CSM Oradea va participa, la fel ca în sezonul precedent, la turneul de baraj pentru menținerea/promovarea în Liga Zimbrilor. La turneu vor participa patru echipe:
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.