În conferinţa de presă susţinută miercuri, alături de partenerii elveţieni, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Bihor şi-a început cuvântarea cu problema infrastructurii turistice rutiere. „În ultimii ani am fost preocupaţi de îmbunătăţirea infrastructurii de transport şi infrastructurii turistice. Mă gândesc că şi Bucureştiul va încerca să ţină pasul cu noi. Dacă nu ne ajută Bucureştiul trebuie să ne ajutăm noi”, a declarat Cornel Popa, amintind şi de drumul modernizat spre Padiş.
În context, l-am întrebat pe preşedintele CJ Bihor care e stadiul celor două proiecte rutiere montane, îndeosebi a drumului Stâna de Vale, Coada Lacului – DN1, despre care nu s-a mai auzit nimic de un an şi jumătate.
CJ trebuie să achite SF-ul
„Proiectul e depus pe programul POR la ADR Nord Vest în urma acordului dintre şase Consilii Judeţene. Mereu ni se cere să îl completăm, fiindcă e agreat ca proiect de traseu prioritar. O dezamăgire e faptul că în ciuda promisiunilor iniţiale, va trebui să facem noi rost de circa un milion de euro pentru studiul de fezabilitate al proiectului. Dar cumva ne vom descurca întrucât eu cred în acest proiect şi în posibilităţile de dezvoltare a regiunilor pe care le leagă, îndeosebi a bazinelor superioare ale Crişului Negru şi Crişului Repede”, ne-a răspuns, ieri, Cornel Popa.
Reamintim că CJ Bihor şi-a înregistrat proiectele rutiere finanţabile prin Programul Operaţional Regional pe domeniul Transporturi, încă din octombrie 2013, la ADR Nord Vest din Cluj.
Drumurile modernizabile prin POR sunt cele care leagă zone din cel puţin două judeţe de drumuri naţionale intrate în reţeaua europeană TEN-T (Trans European Network Transport).
Iar ca drumuri cu potenţial turistic montan s-au remacat rutele Şuştiu – Moneasa (19 km), care leagă Bihorul şi Aradul de autostrada din sudul Ungariei şi de DN76 prin Beiuş precum şi DJ 108 J (43,5 km): Budureasa, Stâna de Vale – Coada Lacului – Remeţi – Lunca Vişagului (Cluj) – DN1.
Citiți principiile noastre de moderare aici!