Aceasta deşi asocierea CCCF Timişoara DP – SCT SA Bucureşti a oferit mai puţin cu 2,5 milioane euro. Iar SC Dafora SA Mediaş şi SC Selina Oradea au avut şi ele oferte Oradea mai mici decât MBS Group Turda.
Dealtfel, SC Selina nu pierde pentru prima oară o licitaţie importantă pentru lucrări a căror beneficiar este CJ Bihor. Anul trecut, Selina chiar a acţionat CJ Bihor în instanţă după ce a pierdut licitaţia pentru tronsoanele Ianoşda – Bicaci – DN 79 cu o ofertă de 12 milioane RON în timp ce SC Asfamixt a câştigat lucrarea la un preţ de 16 milioane RON.
De asemenea, şi SC Dafora SA Mediaş, firmă cu un portofoliu notabil şi cotaţie pe Bursa de Valori, se arată contrariată de evaluarea CJ Bihor.
Maxim 5% majorare
„Analizăm motivaţia raportului de adjudecare. Dar nu credem că s-a licitat normal în Bihor. E prima dată în acest an când ni se respinge o ofertă mai avantajoasă. Nu aveam cum să subevaluaăm lucrarea. E vorba de bani europeni şi ştim că nu putem vei note de suplimentare. Legislaţia europeană e mult mai strictă în acest sens.
Pentru orice decont în plus poţi să ajungi DNA. Pentru proiecte finanţate de autorităţile române legea permite ca valoarea iniţială a contractului să crească cu până la 50%. Dar pentru proiecte europene nu se admit suplimentări ale contractului mai mari de 5%”, a precizat Mircea Liancă, director adjunct al firmei Dafora Mediaş.
Dumitru Voloşeniuc, vicepreşedinte al CJ Bihor, a explicat decizia comisiei arătând că „Primele trei oferte Oradea au fost subevaluate, situându-se între 62 şi 75% faţă de devizul general, iar oferta firmei câştigătoare a fost de 82%. Sigur că ne aşteptăm la contestaţii”. Potrivit anunţului de licitaţie, drumul de 28,5 km trebuie refăcut în termen de doi ani de la semnarea contractului.
Cristian Horgoş
Citiți principiile noastre de moderare aici!