Cu o lungime de aproximativ 3,6 km, drumul de legătură dintre Oradea şi Oşorhei, prin Podgoria, este în lucru, pe teritoriul comunei. Pe terenul aferent oraşului, companiile care deţin reţele de utilităţi – Compania de Apă şi firmele de telecomunicaţii, lucrează la mutarea acestora astfel încât să nu fie afectate de săpături, spune viceprimarul Birta Florin.
„Pe partea aferentă Oradiei s-au făcut modificări la proiect, în ceea ce priveşte suprafeţele de teren care trebuie expropriate. Erau zone unde nu încăpeau staţiile de autobuz prevăzute în proiect şi nici gurile de scurgere. Acum, companiile îşi mută reţelele iar proprietarii îşi mută gardurile, apoi se va începe amenajarea drumului”, spune vicele.
Lucrarea constă, de fapt, din modernizarea drumului existent de legătură între Oradea – strada Podgoriei, de la zona neasfaltată – până la intersecția dintre localitățile Husasău de Criș și Fughiu, comuna Oșorhei.
După începerea execuţiei în Oşorhei, Oradea a licitat partea sa de investiţie, lucrarea revenind tot celor de la asocierea Drumuri Bihor SA, Institutul de Cercetări în Transporturi – Incetrans SA și Drum Asfalt SRL.
Drumul e menit ca o alternativă mai scurtă faţă de traseul prin DN1, de acces în Oradea, pentru cei din localităţile Husasău de Criş, Ineu, Botean, Bălaia, Burzug, Chioag.
Conform proiectului, lucrarea implică modernizarea drumului existent, realizarea canalizării pluviale – șanţuri, rigole, podeţe – și montarea sistemului de iluminat public.
În vederea atenționării participanților la trafic, se vor amplasa, în zonele trecerilor de pietoni, indicatoare „Trecere pentru pietoni” formate dintr-un ansamblu de lămpi cu LED-uri, panou fotovoltaic și stâlpi din oțel zincat. Termenul de finalizare este de 12 luni.
Exclus
În prezent, drumul este preferat de ciclişti orădeni doritori de ieşiri pe două roţi la sfârşit de săptămână, tocmai pentru că, fiind drum de pământ, viteza de deplasare a maşinilor este redusă.
Proiectul modernizării străzii nu conţine amenajarea de piste de bicicletă din cauză că spaţiul disponibii este mai degrabă înghesuit. Vicele admite că drumul nu va avea nici măcar trotuare pe ambele părţi pe toată lungimea. „Sunt porţiuni pe care trotuarele vor fi amenajate alternativ, pe o parte sau pe cealaltă, în funcţie de spaţiul disponibil”, precizează Birta.
Citiți principiile noastre de moderare aici!