Autoritățile româno – maghiare au decis ca drumul expres Oradea – Arad să aibă un punct de trecere a frontierei între România și Ungaria, în zona Salonta. Acesta va fi realizat în așa fel încât ulterior să poată fi reconfigurat, după intrarea României în spațiul Schengen. Detaliile au fost discutate în cadrul întâlnirii grupului de lucru bilateral româno – maghiar, care se întrunește trimestrial.
[eadvert]
Drumul expres (DX) Oradea – Arad va avea o conexiune cu autostrada M44 din Ungaria. Joncțiunea între cele două șosele se va face în zona localității Salonta. Pe teritoriul țării noastre conexiunea dintre DX Oradea – Arad și autostrada maghiară se va face în zona localității Salonta, mai exact după trecerea de cale ferată de la ieșirea din oraș, înspre Ciumeghiu, și va avea o lungime de 7 kilometri de șosea.
„Între drumul expres Oradea – Arad și M44 va exista o conexiune la profil de drum expres. Acest drum nou care urmează să fie realizat de ambele guverne are aproximativ 50 de kilometri, dintre care 43 de kilometri sunt pe teritoriul Ungariei”, a declarat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, în luna mai, când a fost anunțat proiectul de infrastructură realizat de cele două țări. Potrivit sursei citate, drumul va lega orașele Salonta și Békéscsaba (Ungaria), prin nordul localității Méhkerék. Porțiunea de pe teritoriul României este cuprinsă în proiectul drumului expres Oradea – Arad, gestionat de Consiliile Județene Bihor și Arad și Primăriile Municipiilor Oradea și Arad, în parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Conform estimărilor, tronsonul de pe partea română ar putea fi executat până la începutul anului 2027, iar cel de pe partea maghiară ulterior acestei date. Noul punct de trecere a frontierei ar urma să fie realizat în zona orașului Salonta, după modelul PTF Borș 2, de pe Autostrada 3.
Drumul expres (DX) Oradea – Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulație pe sens. Vor fi construite 75 de pasaje supraterane și poduri peste cursuri de apă și intersecții cu alte drumuri. În județul Bihor sunt propuse patru noduri rutiere, alte patru fiind în județul Arad. Viteza de proiectare a fost stabilită la 140 de kilometri pe oră. Valoarea estimată a proiectului este de 1,38 miliarde de euro, iar perioada de execuție este de 36 de luni. Finanțarea este asigurată prin Programul Operaţional Regional.
Citiți principiile noastre de moderare aici!