Prelungirea drumului expres cu porţiunea care iese din Calea Bihorului şi dă în giraţia de la Real, spre Biharia, a ajuns în faza primului strat de asfalt într-unul dintre capete, respectiv în disensiuni pe preţul componentelor prefabricate, la capătul celălalt.
„A inceput turnarea primului strat de asfalt pe drumul rapid care va lega strada Suişului, de la baza serpentinelor spre Paleu, de ieşirea din Oradea spre Biharia, lângă hypermarket-ul Real”, a transmis viceprimarul Florin Birta pe pagina sa de socializare.
Miercuri dimineaţă, muncitorii pregăteau turnarea unui al doilea strat de asfalt, dintre cele trei prevăzute. Cam 1,5 km de drum este, astfel, asfaltat, din totalul de peste 2,8 km.
Titualarul contractului este Drumuri Orăşeneşti, în asociere cu MBS Group şi ABED Nego.
Câte una pe zi
Între timp, pe cea mai spectaculoasă parte a lucrării, viaductul care duce drumul în vârful dealului, dinspre Real spre Oradea au apărut disensiuni între Primărie şi constructori pe tema costului materialelor.
„La capătul celălalt al drumului se lucrează la aşezarea grinzilor. De săptămâna viitoare vor începe să fie livrate, în fiecare zi va trebui să vină câte una”, spune vicele.
Primăria a primit recent două solicitări de modificare a preţului contractului din partea constructorilor, pe motiv că preţul prefabricatelor din beton care vor fi montate la viaduct au crescut faţă de momentul contractării lucrării.
„Sigur că este o piaţă restrânsă, sunt puţini care produc prefabricatele acestea şi nu le ţin pe stoc dar este riscul firmelor. Nouă nu ne raportează nici când au scăderi ale preţurilor materialelor faţă de ce au contractat, aşa că nu e acceptabilă cererea de suplimentare de acum”, spune directorul economic, Eduard Florea. Creşterea faţă de ce îşi extimase iniţial firma este de 30-40%, strict pe costul prefabricatelor.
Florea zice că legea nu prevede posibilitatea ajustării contractelor în funcţie de cum fluctuează preţul materialelor de construcţii. „Ce s-a putut ajusta şi ce a permis legea s-a modificat. Am crescut costul tuturor contractelor după OUG 114, când au crescut veniturile în construcţii dar modificarea costurilor materialelor e un risc pe care şi-l asumă constructorul. În contract, preţurile sunt ferme”, mai spune el.
Până acum, lucrarea a avansat bine, apreciază edilii. În vară, primiseră de la constructori estimarea că sunt şanse de 90% să se termine anul acesta, mai ales că deconturile s-au făcut fără întârzieri.
„Noi le-am dat punctul nostru de vedere, nu acceptăm diferenţa de cost, vor trebui să ni le livreze conform contractului”, consideră şi Birta, precizând că suplimentarea cerută de constructori e undeva la 200.000 de euro.
Trimite articolul
Xpariu, pentru comisionul potrivit ,Primăria plătește.
Era vorba parca si de o pista de biciclete in zona cumva?
de cand cu tepele date de stat si constructorii de autostrazi, umbla vorba ca producatorii nu mai accepta comenzi decat cu plata pe loc. hai sa vedem acum, ca pana la urma cat dai, atata face. iei de la Ieftineanu Company, nu te mira ca se strica dupa o luna. Bolojan s-a mai zgarcit la niste cheltuieli suplimentare si-au rezultat Ciuperca si Parcarea Independentei. acolo inca n-a murit nimeni, dar sunt curios cine va semna pentru folosirea prefabricatelor Ieftineanu in loc de Prebet Aiud, doar ca sa-i zambeasca Soarele Bihorului.
ABED NEGO , ar mai trebui niste maruntisuri?
Cotizatia pentru ciuperca !
Firma de casa, ca si rezolvata suplimentul de viteza.