BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Drumul Expres din Oradea se închide parțial pentru reparații capitale. Balastul de sub canalizare a cedat și au apărut crăpături

Drumul Expres din Oradea se închide parțial pentru reparații capitale. Balastul de sub canalizare a cedat și au apărut crăpături

De Alexandra Szabo și Ramona Pașcu
la 12 February 2025 18:00 Reactualizat la: 13 February 2025 11:35
21 Comentarii

Drumul Expres din Oradea se închide parțial pentru reparații capitale. Balastul de sub canalizare a cedat și au apărut crăpături

12 February 2025 18:00 Reactualizat la: 13 February 2025 11:35
Municipalitatea a anunțat că drumul expres va fi închis aproximativ o lună, pe perioada cât vor fi executate lucrările. Responsabilă de acest proiect este firma Drumuri Orășenești, iar lucrările vor fi executate de Drumuri Bihor, parte din grupul Selina.
Scris de Alexandra Szabo și Ramona Pașcu - Municipalitatea a anunțat că drumul expres va fi închis aproximativ o lună, pe perioada cât vor fi executate lucrările. Responsabilă de acest proiect este firma Drumuri Orășenești, iar lucrările vor fi executate de Drumuri Bihor, parte din grupul Selina.

Trimite articolul

X

În cadrul ședinței organizate în cursul zilei de marți, 11 februarie, Comisia de circulație a aprobat închiderea circulației pe strada Ecaterina Teodoroiu, pe drumul expres, pe tronsonul cuprins între strada Făcliei și Strada Graurilor începând de joi, 13 februarie, până pe data de 14 martie. Potrivit unui comunicat transmis de reprezentanții municipalității, muncitorii vor efectua „lucrări de siguranță a traficului, respectiv de refacere a carosabilului”.

Pe perioada restricțiilor, traficul va fi deviat pe strada Codrilor și Olteniei.

Pământ foarte umed

Reprezentanții Primăriei Oradea au precizat în aceeași informare că lucrările „se desfășoară corelat cu lucrările de modernizare a liniei de cale ferată, realizate de Webuild S.p.A”. Însă, potrivit surselor Bihon.ro, pământul de sub prima bandă a străzii, precum și al trotuarului aflat în apropiere de șinele de tren este mult prea umed și amestecat cu diverse materiale plastice și lemnoase.

„Sub sistemul rutier canalizarea pluvială este deteriorată, un motiv pentru care terenul de fundare al drumului este foarte umed și este în stare curgătoare. Sub canalizarea pluvială s-a găsit un teren foarte afânat și plin de materiale plastice și lemnoase”, a mai explicat un expert în domeniu pentru Bihon.ro.

Întrebat de reporterii Bihon.ro, viceprimarul Teofil Filimon nu a putut confirma acest aspect, precizând că se va putea pronunța doar după demararea lucrărilor. Filimon a mai spus că „sub trotuar este o rețea de canalizare pluvială” și că este „posibil să fi cedat balastul de sub canalizare”. Viceprimarul a adăugat că „principala problemă este la trotuar, nu la carosabil. Dar odată ce refacem trotuarul și îndreptăm stâlpii de iluminat refacem și carosabilul”.

„„Lucrările încep în forță de joi, 13 februarie. Am pregătit deja cele mai bune echipe, au tot suportul și toate echipamentele necesare. Probleme au fost încă de când s-a făcut acel drum. După execuția lucrărilor, noi am monitorizat drumul și am anunțat încă de atunci că pământul se lasă câțiva centimetri în fiecare lună”, a declarat Beniamin Rus, administratorul firmei Selina pentru Bihon.ro.

Experții consultați de Bihon.ro au mai precizat că aproximativ 1,3 kilometri sunt vizați de aspectul pământului umed, mai precis porțiunea în care municipalitatea a decis impunerea restricțiilor de trafic.

FOTO: Predare amplasament Drumul Expres pentru reabilitare 12.02.2025

Trafic deviat din vară

Deși contractorul a cerut două luni pentru finalizarea proiectului, muncitorii au la dispoziție o lună pentru efectuarea lucrărilor de decapatare a carosabilului, de înlocuit rețelele din subteran, repararea fisurilor apărute, de refacerea iluminatului public, precum și de punerea unui strat de asfalt. Costurile reparațiilor sunt suportate de Primăria Oradea din bugetul propriu.

Conform informațiilor obținute, în zonă ar urma să fie săpat până la 5 metri și refăcut terenul și stabilizat fie cu blocaj de piatră, fie cu piloți doar că aceștia ar însemna costuri mai mari. Următoarea etapă ar fi cei 30 de centimetri de balast, beton stabilizat sau piatra sparta și pe urma uzura.

„Noi am dat aviz în Comisia de Circulație pentru o lună, sperăm să terminăm într-o lună. Nu cred că e posibil, dar cât mai repede”, a mai explicat viceprimarul.

Intervenția în această zonă este datorată și faptului că municipalitatea se așteaptă ca în vară să se dea startul lucrărilor pasajelor din zona magazinului Crișul și al gării, moment în care circulația va fi deviată pe șoseaua de pe strada Ecaterina Teodoroiu.

„Având în vedere că se va închide circulația pe Magheru în vară, traficul va fi mutat pe această șosea și vrem să nu fie probleme și la vară și să fim nevoiți să închidem și aici”, a spus Filimon.

Administratorul firmei Selina, Beniamin Rus a precizat că este dificil pentru muncitori să finalizeze această lucrare în doar o lună.

„Este greu să terminăm lucrările într-o lună pentru că nu este un front de lucru bun, fiind înghesuiți în ambele părți. Este o zonă foarte aglomerată. Va trebui scoasă complet de sub trafic ca să putem lucra“, a explicat Rus.

Video Player
https://www.bihon.ro/wp-content/uploads/2025/02/9357992WhatsAppVideo20250211at152001.mp4

Media error: Format(s) not supported or source(s) not found

Download File: https://www.bihon.ro/wp-content/uploads/2025/02/9357992WhatsAppVideo20250211at152001.mp4?_=1
00:00
00:00
00:00
Use Up/Down Arrow keys to increase or decrease volume.

Inaugurat în 2015

Drumul expres a fost inaugurat în decembrie 2015, moment în care Ilie Bolojan era încă primarul Oradiei. Proiectul, realizat printr-un proiect transfrontalier împreună cu Biharkeresztes, a fost în valoare de peste 16,5 milioane de euro, din care finanțarea europeană a fost de peste 12, 5 milioane de euro, iar restul de 3,9 milioane de euro au fost cheltuieli neeligibile.

FOTO: Drumul Expres din Oradea se închide circulației 11.02.2025

 

Trimite articolul

X
Taguri:
drum expres ,
oradea ,
reparare carosabil ,
restrictii de circulatie
21 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. y says:
    February 12, 2025 at 6:31 pm

    Se poate si asa.

    Reply
  2. Gheorghe says:
    February 12, 2025 at 7:08 pm

    Moștenire lăsată împreună cu ,,dealul Ciuperca,, de președintele interimar !

    Reply
    • Dezvoltare că pe vremea lui Nea Nicu says:
      February 12, 2025 at 10:55 pm

      Ce iar nu va va place că s-au făcut pasaje , centuri ocolitoare drum expres,ce mai dezvoltare,dar și n același timp tre sa dai de lucru firmelor de partid,nu-i așa .

      Reply
    • Oradean says:
      February 13, 2025 at 11:31 am

      Lucrului bine făcut în betonul Oradea!

      Reply
    • Octavian says:
      February 13, 2025 at 4:42 pm

      Gheorghe, ai perfectă dreptate.
      Bolojan a făcut numai cum a vrut el!!
      Păcat că nu a și plătit!

      Reply
  3. Orădeanul says:
    February 13, 2025 at 7:41 am

    Unde ați văzut în Europa occidentală drumuri sau autostrăzi făcute cu fundație de balastru? Acestea sunt bani aruncați în gârlă! Am umblat în multe țări occidentale și am văzut cu se construiesc autostrăzile. Așa ceva nu sa mai văzut numai la români! Așa politicieni așa țară.

    Reply
  4. Ady says:
    February 13, 2025 at 8:46 am

    După 10 ani de trafic intens cam orice drum are nevoie de varii reparații și refaceri.

    Reply
    • sandu2100 says:
      February 13, 2025 at 10:01 am

      Drumul e facut de Filip slab calitativ, nu a consolidat dealul, de aia a alunecat Ciuperca. Tot Filip e vinovat pt tot ce e rau.

      Reply
      • KP says:
        February 13, 2025 at 11:32 am

        Reparații capitale după 8 ani de la darea completă în folosință? Asta se va întâmpla cu toate lucrărlle făcute la plezneală din ultimii 15 ani, ca forme fără fond care au înghițit sute de milioane de euroi. Să pună banii pentru reparații proiectantul în primul rând, în solidar cu constructorul, pentru că au fost avertizați de la bun început, să facă consolidări elastice pe aliniamentul dealulului Ciuperca, nu un radier general continuu din beton rigid și care se va dizloca odată cu pământul, de sus până la nivelul albiei majore a Crișului Repede, în linie cu parcul Brătianu de la pasajul Magheru până la podul Macio.

        Reply
        • Ady says:
          February 13, 2025 at 1:45 pm

          2025-2015 = 10 ani
          si da, dupa 10 un drum are nevoie de reparatii, mai mult sau mai putin capitale. Vezi E 60, vezi nationalele din Hu etc.

          Reply
          • Vlady says:
            February 13, 2025 at 5:11 pm

            Reparatii ar fi fost daca apareau ceva gauri in asfalt, etc., din pacate interventiile se vor lasa cu refacerea fundatiei si terasamentului, pentru ca da, acea zona nu prea este construibila. Practic discutam de reconstruirea acelui tronson. Repede sariti sa acoperiti si sa minimalizati urmarile aberatiilor administratiei “bine ca se face”…ech sunt doar niste reparatii normale

      • KP says:
        February 13, 2025 at 11:40 am

        Str. Ecaterina Teodoroiu se oprea jos la podul CFR, în intersecție cu Pasteur exact în canalul care împiedică trecerea către Gh.Doja. Confunzi cu Olteniei, din care se urca Adevărului. Tu nu cunoști, fiind de origine din Vadu Crișului. Tronsonul de care este vorba acum nu exista pe aliniament cu dealul Ciuperca, pentru că pânăn în 2008 edilii aveau grijă de banul public și aveau școală, citind rapoartele geodezice ale acestei zone instabile, unde erau niște interdicții de construire până în aval de o parte a străzii Olteniei.

        Reply
  5. xxx says:
    February 13, 2025 at 8:48 am

    A cedat demult, se vede pe stalpii de ilumnat cum stau inclinati de ani de zile. Lucrare marca Bolojan, ieftineala care ttebuie reparata de 10 ori mai scump

    Reply
    • Ady says:
      February 13, 2025 at 1:43 pm

      Io zic sa schimbati postura cand treceti pe drum – asa se vor inderpta si stalpii. Chiar scriem orice nu sa fie?

      Reply
      • Alexandru Ciucle says:
        February 13, 2025 at 4:08 pm

        Daca esti orb, mergi la oftalmolog, se vede de ani de zile cum stau stalpii inclinati de la cum a alunecat terenuullllllllllll, baiiiiiiiiiiiiii

        Reply
        • Ady says:
          February 13, 2025 at 5:17 pm

          Ce sa fac la oftalmolog? Io nu vad niciun stâlp, altii ii vad inclinati – twilight zone 😀!

          Reply
      • dezgustator says:
        February 13, 2025 at 4:12 pm

        Daca sunt ode si laude e ok, nu?
        Ode conducatorului iubit.

        Reply
  6. Octavian says:
    February 13, 2025 at 4:43 pm

    Gheorghe, ai perfectă dreptate.
    Bolojan a făcut numai cum a vrut el!!
    Păcat că nu a și plătit!

    Reply
  7. CT says:
    February 14, 2025 at 12:28 am

    Sa nu uitam ca drumul a fost ambitia personala a intaiului carmaci, o solutie mai ieftina la o centura adevarata prin partea de nord a orasului. Acum ca drumul expres, care numai expres nu e, si-a aratat limitele, se poate gandi si la o centura serioasa. Desigur, rebotezata simandicos, inel metropolitan. Multa joaca pe bani publici, indiferent de finantare sau cofinantare. Rezultatul final acelasi, imagine fara substanta.

    Reply
  8. iecaterinca says:
    February 14, 2025 at 7:46 am

    pe aici nu se trece .Iecaterinca teoduroiu

    Reply
  9. KP says:
    February 14, 2025 at 9:14 am

    A cedat oentru că dealul Ciuperca fuge tot timpul, acolo unde vine câte-un edil deștept foc și blochează mișcarea apelor freatice cu câte-un radier general din beton bune armat, în loc să facă consolidări elastice, așa cum se făceau cândva de proiectanții și constructorii responsabili.

    Reply
  10. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Bărbatul din Budureasa care și-a bătut concubina, iar în trecut și-a atacat fratele cu drujba a fost eliberat din arest
    Judecătoria Beiuș a dispus, joi, punerea în libertate a lui Emanuel Matei Ardelean, bărbatul de 32 de ani, din Budureasa, acuzat că și-a bătut concubina.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Adio Animawings! Compania aeriană a suspendat zborurile între Oradea și capitala României
    Compania aeriană și-a revizuit programul de zbor pentru perioada sezonului estival.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Delegație din partea Ambasadei Franței la București, în vizită în Oradea. Vezi temele abordate
    La sediul Consiliului Județean Bihor, vicepreședintele Horea Abrudan s-a întâlnit, în 22 mai, cu o delegație din partea Ambasadei Franței la București și a Institutului Cultural Francez, se menționează într-o postare pe pagina de socializare a CJ Bihor.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Sărbătoare slovacă la Borumlaca: Tradiție, identitate și solidaritate
    Comunitatea slovacă din Borumlaca a celebrat, recent, cultura și valorile sale într-un eveniment folcloric de amploare, organizat cu implicarea activă a tinerilor lideri locali și cu sprijinul autorităților.

    Bihon CSM Oradea

    „Leii roșii” își propun să tranșeze în deplasare semifinala cu CSO Voluntari. Meciul 3 are loc vineri, de la ora 19:30
    CSM CSU Oradea și CSO Voluntari se află la egalitate, 1-1, după primele două partide ale semifinalei, disputate la Oradea , încheiate cu rezultatele de 91-95, după o repriză de prelungiri, respectiv 86-61.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Grenade și elemente de muniție descoperite în Leș de muncitorii care pregătesc terenul pentru construcția DEx Oradea-Arad
    Miercuri, 21 mai, echipajul pirotehnic al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Crişana” al județului Bihor a desfăşurat o misiune de asanare a teritoriului de muniţia rămasă neexplodată, identificând 2 grenade și 3 elemente de muniție provenite din timpul celui de-al Doilea Război Mondial.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.