În cadrul ședinței organizate în cursul zilei de marți, 11 februarie, Comisia de circulație a aprobat închiderea circulației pe strada Ecaterina Teodoroiu, pe drumul expres, pe tronsonul cuprins între strada Făcliei și Strada Graurilor începând de joi, 13 februarie, până pe data de 14 martie. Potrivit unui comunicat transmis de reprezentanții municipalității, muncitorii vor efectua „lucrări de siguranță a traficului, respectiv de refacere a carosabilului”.
Pe perioada restricțiilor, traficul va fi deviat pe strada Codrilor și Olteniei.
Pământ foarte umed
Reprezentanții Primăriei Oradea au precizat în aceeași informare că lucrările „se desfășoară corelat cu lucrările de modernizare a liniei de cale ferată, realizate de Webuild S.p.A”. Însă, potrivit surselor Bihon.ro, pământul de sub prima bandă a străzii, precum și al trotuarului aflat în apropiere de șinele de tren este mult prea umed și amestecat cu diverse materiale plastice și lemnoase.
„Sub sistemul rutier canalizarea pluvială este deteriorată, un motiv pentru care terenul de fundare al drumului este foarte umed și este în stare curgătoare. Sub canalizarea pluvială s-a găsit un teren foarte afânat și plin de materiale plastice și lemnoase”, a mai explicat un expert în domeniu pentru Bihon.ro.
Întrebat de reporterii Bihon.ro, viceprimarul Teofil Filimon nu a putut confirma acest aspect, precizând că se va putea pronunța doar după demararea lucrărilor. Filimon a mai spus că „sub trotuar este o rețea de canalizare pluvială” și că este „posibil să fi cedat balastul de sub canalizare”. Viceprimarul a adăugat că „principala problemă este la trotuar, nu la carosabil. Dar odată ce refacem trotuarul și îndreptăm stâlpii de iluminat refacem și carosabilul”.
„„Lucrările încep în forță de joi, 13 februarie. Am pregătit deja cele mai bune echipe, au tot suportul și toate echipamentele necesare. Probleme au fost încă de când s-a făcut acel drum. După execuția lucrărilor, noi am monitorizat drumul și am anunțat încă de atunci că pământul se lasă câțiva centimetri în fiecare lună”, a declarat Beniamin Rus, administratorul firmei Selina pentru Bihon.ro.
Experții consultați de Bihon.ro au mai precizat că aproximativ 1,3 kilometri sunt vizați de aspectul pământului umed, mai precis porțiunea în care municipalitatea a decis impunerea restricțiilor de trafic.
Trafic deviat din vară
Deși contractorul a cerut două luni pentru finalizarea proiectului, muncitorii au la dispoziție o lună pentru efectuarea lucrărilor de decapatare a carosabilului, de înlocuit rețelele din subteran, repararea fisurilor apărute, de refacerea iluminatului public, precum și de punerea unui strat de asfalt. Costurile reparațiilor sunt suportate de Primăria Oradea din bugetul propriu.
Conform informațiilor obținute, în zonă ar urma să fie săpat până la 5 metri și refăcut terenul și stabilizat fie cu blocaj de piatră, fie cu piloți doar că aceștia ar însemna costuri mai mari. Următoarea etapă ar fi cei 30 de centimetri de balast, beton stabilizat sau piatra sparta și pe urma uzura.
„Noi am dat aviz în Comisia de Circulație pentru o lună, sperăm să terminăm într-o lună. Nu cred că e posibil, dar cât mai repede”, a mai explicat viceprimarul.
Intervenția în această zonă este datorată și faptului că municipalitatea se așteaptă ca în vară să se dea startul lucrărilor pasajelor din zona magazinului Crișul și al gării, moment în care circulația va fi deviată pe șoseaua de pe strada Ecaterina Teodoroiu.
„Având în vedere că se va închide circulația pe Magheru în vară, traficul va fi mutat pe această șosea și vrem să nu fie probleme și la vară și să fim nevoiți să închidem și aici”, a spus Filimon.
Administratorul firmei Selina, Beniamin Rus a precizat că este dificil pentru muncitori să finalizeze această lucrare în doar o lună.
„Este greu să terminăm lucrările într-o lună pentru că nu este un front de lucru bun, fiind înghesuiți în ambele părți. Este o zonă foarte aglomerată. Va trebui scoasă complet de sub trafic ca să putem lucra“, a explicat Rus.
Inaugurat în 2015
Drumul expres a fost inaugurat în decembrie 2015, moment în care Ilie Bolojan era încă primarul Oradiei. Proiectul, realizat printr-un proiect transfrontalier împreună cu Biharkeresztes, a fost în valoare de peste 16,5 milioane de euro, din care finanțarea europeană a fost de peste 12, 5 milioane de euro, iar restul de 3,9 milioane de euro au fost cheltuieli neeligibile.
Trimite articolul
XSe poate si asa.
Moștenire lăsată împreună cu ,,dealul Ciuperca,, de președintele interimar !
-
Ce iar nu va va place că s-au făcut pasaje , centuri ocolitoare drum expres,ce mai dezvoltare,dar și n același timp tre sa dai de lucru firmelor de partid,nu-i așa .
-
Lucrului bine făcut în betonul Oradea!
-
Gheorghe, ai perfectă dreptate.
Bolojan a făcut numai cum a vrut el!!
Păcat că nu a și plătit!
Unde ați văzut în Europa occidentală drumuri sau autostrăzi făcute cu fundație de balastru? Acestea sunt bani aruncați în gârlă! Am umblat în multe țări occidentale și am văzut cu se construiesc autostrăzile. Așa ceva nu sa mai văzut numai la români! Așa politicieni așa țară.
După 10 ani de trafic intens cam orice drum are nevoie de varii reparații și refaceri.
-
Drumul e facut de Filip slab calitativ, nu a consolidat dealul, de aia a alunecat Ciuperca. Tot Filip e vinovat pt tot ce e rau.
-
Reparații capitale după 8 ani de la darea completă în folosință? Asta se va întâmpla cu toate lucrărlle făcute la plezneală din ultimii 15 ani, ca forme fără fond care au înghițit sute de milioane de euroi. Să pună banii pentru reparații proiectantul în primul rând, în solidar cu constructorul, pentru că au fost avertizați de la bun început, să facă consolidări elastice pe aliniamentul dealulului Ciuperca, nu un radier general continuu din beton rigid și care se va dizloca odată cu pământul, de sus până la nivelul albiei majore a Crișului Repede, în linie cu parcul Brătianu de la pasajul Magheru până la podul Macio.
-
2025-2015 = 10 ani
si da, dupa 10 un drum are nevoie de reparatii, mai mult sau mai putin capitale. Vezi E 60, vezi nationalele din Hu etc.-
Reparatii ar fi fost daca apareau ceva gauri in asfalt, etc., din pacate interventiile se vor lasa cu refacerea fundatiei si terasamentului, pentru ca da, acea zona nu prea este construibila. Practic discutam de reconstruirea acelui tronson. Repede sariti sa acoperiti si sa minimalizati urmarile aberatiilor administratiei “bine ca se face”…ech sunt doar niste reparatii normale
-
-
-
Str. Ecaterina Teodoroiu se oprea jos la podul CFR, în intersecție cu Pasteur exact în canalul care împiedică trecerea către Gh.Doja. Confunzi cu Olteniei, din care se urca Adevărului. Tu nu cunoști, fiind de origine din Vadu Crișului. Tronsonul de care este vorba acum nu exista pe aliniament cu dealul Ciuperca, pentru că pânăn în 2008 edilii aveau grijă de banul public și aveau școală, citind rapoartele geodezice ale acestei zone instabile, unde erau niște interdicții de construire până în aval de o parte a străzii Olteniei.
-
A cedat demult, se vede pe stalpii de ilumnat cum stau inclinati de ani de zile. Lucrare marca Bolojan, ieftineala care ttebuie reparata de 10 ori mai scump
-
Io zic sa schimbati postura cand treceti pe drum – asa se vor inderpta si stalpii. Chiar scriem orice nu sa fie?
-
Daca esti orb, mergi la oftalmolog, se vede de ani de zile cum stau stalpii inclinati de la cum a alunecat terenuullllllllllll, baiiiiiiiiiiiiii
-
Ce sa fac la oftalmolog? Io nu vad niciun stâlp, altii ii vad inclinati – twilight zone
!
-
-
Daca sunt ode si laude e ok, nu?
Ode conducatorului iubit.
-
Gheorghe, ai perfectă dreptate.
Bolojan a făcut numai cum a vrut el!!
Păcat că nu a și plătit!
Sa nu uitam ca drumul a fost ambitia personala a intaiului carmaci, o solutie mai ieftina la o centura adevarata prin partea de nord a orasului. Acum ca drumul expres, care numai expres nu e, si-a aratat limitele, se poate gandi si la o centura serioasa. Desigur, rebotezata simandicos, inel metropolitan. Multa joaca pe bani publici, indiferent de finantare sau cofinantare. Rezultatul final acelasi, imagine fara substanta.
pe aici nu se trece .Iecaterinca teoduroiu
A cedat oentru că dealul Ciuperca fuge tot timpul, acolo unde vine câte-un edil deștept foc și blochează mișcarea apelor freatice cu câte-un radier general din beton bune armat, în loc să facă consolidări elastice, așa cum se făceau cândva de proiectanții și constructorii responsabili.