Materialul a vizat adaptarea proiectului la normele și legislația în vigoare, condițiile de trafic actuale și viitoare, dar și conectarea la infrastructura rutieră din Ungaria, în zona municipiului Salonta.
„În cursul săptămânii viitoare se va promova a doua hotărâre de Guvern privind exproprierea terenurilor afectate de proiect. După perioada de 10 zile de transparență decizională, această hotărâre ar putea fi aprobată în prima jumătate a lunii decembrie. În paralel, se derulează auditul de siguranță rutieră la proiectul tehnic. La jumătatea lunii decembrie, PT-ul ar urma sa intre în Comisia Tehnico-Economică a CNAIR pentru aprobarea finală. După aceasă etapă, se poate derula procedura de licitație pentru selectarea constructorilor”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Drumul expres Arad – Oradea va avea o lungime 120,1 km, cu patru benzi de circulație, la care se adaugă legăturile cu principalele orașe de pe traseu. În județul Bihor, proiectul prevede trei noduri importante: nodul rutier din Oradea, drumul de legătură cu orașul Salonta (județul Bihor), de 5 km, și drumul de legătură cu punctul de trecere a frontierei cu Ungaria (Salonta – Békéscsaba), de 9,85 km.
[eadvert]
Lungimea totală a noului drum, inclusiv cu legătura din Arad de aproximativ 3 kilometri, va fi de 138 de kilometri. Traseul va cuprinde 86 de poduri și pasaje, pentru a se respecta regulile de biodiversitate din zona Salonta – Chișineu Criș.
Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea – Salonta, Salonta – Chișineu Criș și Chișineu Criș – Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform studiului de fezabilitate, este de 11,7 miliarde de lei, inclusiv TVA, iar durata de execuție propusă este de 24 de luni.
Finanțarea proiectului se va realiza din fonduri externe nerambursabile – – (Programul Transport 2021-2027) și de la bugetul de stat, conform programelor de investiții publice aprobate de lege.
Trimite articolul
XFelicitări domnului președinte Bolojan! Domnul Bolojan ar mai avea nevoie de cel puțin încă două mandate. A făcut treabă bună la Primăria Oradea și face lucruri excelente și la Consiliul Județean.
-
ca nimeni altul, asemenea politicieni trebuie alesi ca primari , consilieri, presedinti cj si celelalte , dar din pacate plebea needucata de multe ori alege aiurea smecherasi, hotomani, fraudatori, sifonari.
Felicitări domnului Bolojan! Omul sfințește locul.
Pe mine ma intereseaza durata lucrarilor, oare 24 de luni si nu in ultimul rand d-lui Bolojan si echipei, ca doar n-o lucra singur singurel.
Scuze, am uitat sa trec felicitarile de rigoare d-lui Bolojan si echipei dansului.
Da va fi realizat ca reparațiile pe DJ 709, la limita de județ cu Aradul, va fi o realizare mare. La ieșirea din județ, spre Arad, are Consiliul Județean o porțiune de 1, 800 km, pe intinderea căruia există vreo 300 de metri liniari de gropi, reparate de CJ Bihor de două ori anul acesta, în mai și în noiembrie. Gropile reapar. Terminat, plătit, dat în folosință, de fiecare dată a ținut două săptămâni. Acum din nou apar gropi, se macina asfaltul. Eu stiam ca si pe porțiunea asta de drum e tot administrațoa Bolojan, dar poate aici nu are angajat un inginer de drumuri și poduri. Vă sugerez să angajați unul, sau măcar să închiriați unul care să poată să găsească problema apariției gropilor. Că doar nu sunt gropi veșnice, nici portaluri către cosmos. Bănuiesc că sunt doar gropi mâncătoare de bani publici. Dar sunt si banii noștri și bani voștri, nicidecum ai lor. Următoarea reparație în mai 2024. Pana atunci drumul expres va fi desenat și pe teren. Atâta timp cât se intră în județul Bihor pe un drum județean, plin de gropi, rușinea e a CJ-ului local, nicidecum a vecinilor. Da ce să-i faci? De ani de zile betonul merge tot in Oradea, care e betonată la greu, aici în capătul județului nu ajunge nici măcar o cifă. E la 62 de km de Oradea, dar tot județul Bihor este. Așa că urmează o tranșă nouă de astupat gropi, anul viitor. Până atunci, o dat Domnul ploaie, drumul e la nivel, la boloboc. Așa că… realizari marețe pentru oamenii mici.
iara betoane domle. asta ne trebuie noua? infrastructura? sa dea bani la saraci mai bine fa. Putin 2024!