Drumul expres ce leagă strada Bihorului de strada Făclei, pe o lungime de 3,5 kilometri, a ajuns la un grad de realizare de 75%. Termenul de finalizare a drumului executat de Selina este data de 31 octombrie 2015, însă viceprimarul Mircea Mălan speră că municipalitatea va putea obţine prelungirea termenului lucrării până la 15 decembrie.
„Toate lucrările de consolidare, piloţi, ancore sunt în întregime realizate. Toate cele 54 de grinzi de la cele două pasaje supraterane sunt montate. La pasajul de la Doja – Pasteur se lucrează la placa de suprabetonare – în proporţie de 70% este deja finalizată. Aici avem o bretea de legătură între Piatra Craiului şi Adevărului. Ea este în proporţie de 95% finalizată. Şi acolo, şi aici s-a adoptat un sistem interesant, care presupune ideea de pământ armat. Adică aceste ansambluri din beton sunt montate şi legate cu benzi polimerice. Este un sistem foarte bun”, a anunţat viceprimarul Mălan, vineri, pe şantierul drumului expres de la pasajul străzii Piatra Craiului. În privinţa problemei trotuarului de pe strada Ecaterina Teodoroiu, Mălan explică situaţia astfel: „Nu puteam darama casele de pe Teodoroiu pentru un trotuar”.
Primăria aşteaptă în continuare după avizul SNCFR, pentru ca şantierul drumului rapid (expres) din ampriza CFR să poată debuta. „Avem şi variante de rezervă. Sper sa nu fim nevoiţi să le aplicăm. În prealabil, am avut discuţii de această manieră, că ni se va permite intrarea în ampriza CFR”, afirmă vicele Mălan.
Drumul expres are menirea de a asigura o legătură cât mai bună între zonele oraşului, concomitent cu decongestionarea arterelor orașului – Bdul Ștefan cel Mare, Gen. Magheru, Dimitrie Cantemir – precum şi o ieşire mai bună spre Cluj, arată Mircea Mălan. Practic, noul drum ar urma să preia în bună măsură traficul de pe dealuri.
Presiune pe bugetul local
Întreaga investiţie de la drum costă 12,5 milioane de euro. Din această sumă, 5,5 milioane de euro sunt acoperiţi de UE, prin programul FEDR. Reabilitarea străzii Făcliei şi bretelele de acces pe drumul expres (Piatra Craiului, Graurilor, sensul giratoriu de pe Teodoroiu) sunt cheltuieli neeligibile, fiind suportate din bugetul local.
Primăria Oradea are contractat un credit cu Banca Europeană de Investiţii (BEI) pentru cofinanţarea investiţiilor din oraş aflate în şantier. De asemenea, are în vedere contractarea unui credit suplimentar de 100 de milioane de lei, pentru plata constructorilor, până la rambursarea fondurilor europene de către finanţator. „Acum suntem în discuţie pentru un credit punte. Ttrebuie să plătim consistent, în condiţiile în care rambursarea banilor de la finanţator durează 3 – 4 luni. Pentru a putea lucra susţinut, executanţii au nevoie de bani”, explică viceprimarul.
Citiți principiile noastre de moderare aici!