A fost inaugurat drumul expres, lung de 3,6 km între Podul Prezan şi str. Teodoroiu (în spatele Gării). Bolojan a ţinut să mute din loc elementele de semnalizare care împiedicau accesul pe drumul nou, din strada Făcliei. Drumul expres a fost dat în circulaţie ieri pe toată lungimea sa până pe strada Ecaterina Teodoroiu, excepţie cei 600 de metri din ampriza CFR, ce vor lega drumul de pasajul Theodor Neş şi strada Bihorului. Acel tronson nu a fost executat, din cauza neînţelegerilor cu CFR, însă Bolojan speră că până în mai 2016, întreg drumul să fie finalizat – inclusiv legătura cu strada Adevărului, aflată încă în lucru. Stadiul fizic al drumului realizat până în prezent este de 90,68%. Viceprimarul Mircea Mălan anunţă că anul viitor vor fi efectuate la acest drum lucrări în valoare de 940.000 de euro. Banii vor fi achitaţi din bugetul local. Valoarea totală a investiției din Oradea a fost de 16.540.862 euro, din care cheltuieli eligibile 12.587.592 euro (contract finanțare) și cheltuieli neeligibile 3.953.269 euro (Podul Prezan, str. Făcliei și proiectul de iluminat și utilități pentru zona de nord-est – Dealuri Oradea).
Constructorul Beniamin Rus s-a arătat tare mândru de lucrare, indicând-o ca fiind o lucrare de referinţă pentru firma sa, Selina, chiar peste drumul DJ 191 Marghita – Tăşnad realizat pentru CJ Bihor, ce fusese inaugurat cu o zi înainte.
Primăria a dat în folosinţă drumul din buza dealurilor Ciuperca şi Pisicii, ce va da şoferilor mai multe variante de circulaţie în oraş.
Realizat printr-un proiect transfrontalier împreună cu Biharkeresztes, drumul expres a fost dat în circulaţie marţi, între strada Făcliei şi strada Ecaterina Teodoroiu. Lung de 3,6 km, drumul are două benzi de circulaţie şi va face legătura cu DN1 spre Cluj-Napoca şi cu DN19 spre Satu Mare, legând podul Mareşal Prezan şi podul Teodor Neş. Totuşi, cei 600 de metri din ampriza CFR vor fi realizaţi abia la anul, anunţă primarul Bolojan. Tot pe 2016 a fost lăsată şi legătura drumului expres cu strada Adevărului.
Eliberează Bdul Magheru
Rolul drumului expres este acela de a scoate o parte a traficului uşor de tranzit de pe arterele principale ale oraşului, având în principal rolul de a descongestiona Bdul Magheru, dar şi de a facilita accesul dinspre zona Spitalului Judeţean şi cea de deal a Oradiei spre cartierele Rogerius şi Nufărul, respectiv pe relaţia Cluj-Napoca.
Viteza de circulaţie proiectată este de 50 km/h, accesul autovehiculelor de tonaj greu fiind interzis. Proiectul include două pasaje, în lungime de 30 m (str. Piatra Craiului) şi 162 m (str. Pasteur şi Doja) şi 3 podeţe, precum şi multe lucrări de artă şi de consolidare. Aceasta deoarece drumul este construit în buza dealurilor Ciuperca şi Pisicii.
Zona străzii Gh. Doja este racordată la drum printr-o bretea realizată pe str. Graurilor (ce urcă spre Ciuperca n.red.). De asemenea, se poate coborî de pe drumul expres prin sensul giratoriu realizat pe str. Ecaterina Teodoroiu. Dealul Ciuperca este legat direct de Parcul Bălcescu şi zona Bazinului Olimpic, printr-un pasaj pietonal luminat, realizat peste drumul expres şi calea ferată.
Mulţumiri şi laude
„La finalul acestui proiect transfrontalier, Primăria Oradea a reușit realizarea acestui drum expres, foarte important pentru municipiu, iar partenerul nostru maghiar a reabilitat mai multe drumuri în orașul Biharkeresztes. Se cuvine să îi mulțumesc d-lui Barabas Ferenc, primarul orașului Biharkeresztes, care ne-a fost partener și în proiectul realizării pistei de biciclete care leagă cele două orașe. Mulțumesc de asemenea, tuturor celor implicați în acest proiect, colegilor de la DMPFI, colegilor de la AIO, care au făcut exproprierile la acest proiect, mulțumesc consultanților noștri, diriginților de șantier, dar și asocierii de firme conduse de firma Trameco. Acum, toate străzile de aici au legătură cu drumul expres, accesul de pe deal în oraș este mult mai facil, iar datorită acestui drum rapid, din cartierul Nufărul se ajunge la Spitalul Județean în 5 minute”, a spus primarul Ilie Bolojan, chiar pe drumul expres, înainte de deschiderea circulaţiei.
„Eforturile asocierii care s-a ocupat de acest proiect au fost temeinice, însă fără condițiile climaterice pe care le-am avut, drumul expres nu era azi gata. E important faptul că am reușit să facem economii, iar unele lucrări au fost trecute de la neeligibile la eligibile. Realizarea acestui drum expres a presupus lucrări de consolidare, piloți forați la 25 m adâncime, realizarea unui sistem de pământ armat, drenuri sifon care împiedică alunecarea. Drumul poate fi utilizat începând de azi – excepție va face data de 28 decembrie, când timp de două ore se vor face probe la cele două pasaje, respectiv cel de pe Piatra Craiului și cel de pe Gh. Doja – Louis Pasteur”, a spus şi viceprimarul Mircea Mălan.
Citiți principiile noastre de moderare aici!