BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Drum roman de aproape 2.000 de ani descoperit pe șantierul unui tronson al autostrăzii Oradea - Cluj-Napoca

Drum roman de aproape 2.000 de ani descoperit pe șantierul unui tronson al autostrăzii Oradea - Cluj-Napoca

De Bihon.ro
la 21 April 2021 15:24 Reactualizat la: 21 April 2021 15:25
40 Comentarii

Drum roman de aproape 2.000 de ani descoperit pe șantierul unui tronson al autostrăzii Oradea - Cluj-Napoca

21 April 2021 15:24 Reactualizat la: 21 April 2021 15:25
Descoperirea drumului a avut loc pe tronsonul 3B din autostrada Transilvania, Brașov - Târgu-Mureș - Cluj - Oradea.
Scris de Bihon.ro - Descoperirea drumului a avut loc pe tronsonul 3B din autostrada Transilvania, Brașov - Târgu-Mureș - Cluj - Oradea.

Trimite articolul

X

Potrivit presei din Sălaj, arheologii care desfășoară activități specifice pe tronsonul Nădășelu – Poarta Sălajului au realizat o descoperire importantă. Un drum roman foarte bine conservat a fost găsit în localitatea sălăjeană Sutoru. Tot în Sutoru se află și castrul roman Optatiana.

[eadvert]

Din păcate, drumurile descoperite, care au vechime de aproape 2.000 de ani, nu vor putea fi conservate deoarece coincid cu traseul actual al autostrăzii.

„Se înregistrează locul, se fotografiază și apoi se rade pentru a lăsa locul constructorilor autostrăzii. Conservarea unui sit arheologic situat pe locul unei viitoare șosele se face doar în cazul unei descoperiri extraordinare, de genul unei cetăți necunoscute a lui Decebal etc”, transmite monitoruldesalaj.ro

Începe șantierul unui nou lot al autostrăzii A3, între Oradea – Cluj-Napoca

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada oradea - cluj ,
drum arheologic ,
drum roman
40 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Ionut says:
    April 21, 2021 at 3:35 pm

    Nu-l putem folosi ? E vechi da ține. Că până fac ăștia autostrada…

    Reply
    • cfkmd says:
      April 21, 2021 at 10:16 pm

      Sigur va fi mai bun decat ce fac astia!

      Reply
  2. claudiu says:
    April 21, 2021 at 3:42 pm

    constructorii de azi, sa ia legatura cu cei care au facut drumul respectiv, pot invata din experienta lor, difera materialul de constructie, se vor evita explicatii penibile de genul: conditiile climatice, substratul geologic, etc
    firesc materiale utilizate azi corespund traficului actual, principul de constructie este acelasi
    oricum, frumoasa descoperire

    Reply
  3. Dani says:
    April 21, 2021 at 4:08 pm

    Acuma or sa se mai opreasca iar lucrarile vreo 2 ani ca sa aiba arheologii unde da cu pensula.
    Cred ca la acest drum se referea BIHON cand zicea in ultima perioada ca avem autostrada Turda-Bors

    Reply
    • IonutS says:
      April 21, 2021 at 4:40 pm

      Citeste pana la capat. Nu se opreste nimic, cel putin nu pentru multa vreme… E drept asta nu inseamna ca nu vor avea o scuza in plus pentru intarzierile ce cu siguranta vor fi inregistrate de acum inainte.

      Reply
    • altuss says:
      April 22, 2021 at 11:01 am

      Măcar e bine că nu se opreşte din cauza “gândacului croitor”, precum în cazul autostrăzii Sibiu-Piteşti. Poate că va fi gata în vremurile noastre, în timpul împăratului româno-german, Clavsvs Iohanivs.

      Reply
  4. Sofer says:
    April 21, 2021 at 4:43 pm

    romanii acum 2000 de ani au construit cu mult mai repede un drum decat o fac acum firmele aceptate de CNAIR dotate cu utilaje moderne dar lucreaza cu viteza melcului, care se cacaie 5-7 ani sa faca un tronson de 10-20 km de autostrada la un pret dublu sau triplu fata de vecinii nostri.

    Reply
    • Fost arhitect pensionat says:
      April 22, 2021 at 12:28 am

      Pai….
      Aia romanii aveau 20.000 de sclavi pe care ii puneau la munca 18 ore din 24 !!
      Ai nostri au vinerea scurta, week end-ul e …. al familiei, de sarbatori trei zile inainte si patru dupa, nu mai vezi o lopata sprijinita de un prost nici daca dai cu tunul!!
      Atunci ce pretentii la km de autostrafa sa mai emitem ??

      Reply
      • Serpescu says:
        April 22, 2021 at 11:06 am

        Si au X buldozere care atunci cand sapa cu cupa scoat mai mult pamant decat cei 2000 de sclavi ai romanilor la un loc 🙂

        Reply
  5. bolojanus says:
    April 21, 2021 at 4:56 pm

    Chemati-i pe romanii aceia sa ii arate lui bolojan cel vestit cum se face un mozaic sub pasajul Vulturul negru.
    Ei au pus gresie de bucatarie acolo, pentru ca nu au fost in stare sa refaca mozaicul.
    Romanii faceau mozaicuri, cladiri si drumuri care de multe ori au rezistat 2000 de ani.

    Reply
  6. adi says:
    April 21, 2021 at 5:02 pm

    Observati ca e drept si nu are gropi pe el

    Reply
  7. Burebista says:
    April 21, 2021 at 5:11 pm

    Mici daca dau de poola lui Decebal nimic nu se opreste.

    Trebe banii acuma!

    Reply
  8. Gheorghe says:
    April 21, 2021 at 6:17 pm

    Ar fi bine daca am pastra acest drum macar vom avea o portiune de autostrada durabila ! …nici dealul ,,Ciuperca nu-i gata , ce mai zice Bolojan de acolo de la judet ! Nu mai raspunde nimeni , cazul s-a prescris….iar se baga mana in buzunarul contribuabilului sa plateasca greselile lor !!!!!

    Reply
  9. Cât o parcare says:
    April 21, 2021 at 6:19 pm

    Luaţi 1-2-3 mp sã fie expuși la Muzeul Oraşului Oradea.

    Reply
  10. Era un mijloc de apãrare says:
    April 21, 2021 at 6:43 pm

    Acest drum nu era o autostradã.

    Reply
  11. Eu says:
    April 21, 2021 at 6:59 pm

    Hopa,hopa stati putin!!!!cum adica,dar nu a fost facut de Attila???????daca tin bine minte,gyuri zice ca ei au fost primii aici.

    Reply
    • sdfff says:
      April 21, 2021 at 7:06 pm

      gyuri era la cules de fructe prin padurile de dincolo de muntii urali cand a fost facut acest drum

      Reply
      • fffds says:
        April 21, 2021 at 9:32 pm

        Si tu ai fost in copaci acole sus cu famiglia ta undeva in India.

        Reply
        • sdfff says:
          April 22, 2021 at 10:34 am

          mi van magyarkam faj az igazsag?
          India, lol

          Reply
          • sdfff says:
            April 22, 2021 at 1:01 pm

            Da starmosii mei au venit din India via Albania. Acole am invatat meseria de fhutut oaie.

          • fffds says:
            April 22, 2021 at 2:48 pm

            Pai acum hotaraste-te India sau Albania? Ca se pare ca nici la geografie nu stai bine (de limba romana nici nu mai zic, “acole”, lol)

          • sdfff says:
            April 22, 2021 at 6:37 pm

            Moghiorcam? Tu esti alte nationalitati, la noi se zice simplu ciora.

    • claudiu says:
      April 21, 2021 at 7:50 pm

      Attila a fost hun (foaita diferita ), pana la unguri mai sunt 500 de ani, posibil el a facut autostrada pentru Arpad, stia ca va sa vina….

      Reply
      • Romanu' Verde de la frontiera cu voi says:
        April 22, 2021 at 12:30 am

        Da.
        A venit duoa cecsi-a facut prunci cu ma-sa ca sa isi inmulteasca neamul!

        Reply
        • claudiu says:
          April 22, 2021 at 8:27 pm

          si tu esti rezultatul, nu scrii nici romaneste nici ungureste
          mai bine stai pe butuci, si cand esti intrebat raspunzi amu stau

          Reply
      • Yr says:
        April 22, 2021 at 6:15 am

        Și totuși.e făcut de romani.asa că nu e “posibil” sa fie Arpi la mijloc

        Reply
    • taranu says:
      April 22, 2021 at 8:30 am

      nuuu… v-am zis eu ca Decebal o fost primu p-aci

      Reply
      • Prosopu says:
        April 22, 2021 at 11:11 pm

        Ai dreptate. Asa a zis si Elena Ceausescu.
        Decebal a lasat o placuta pe drum cand fugea de Traianus – scria “O iau la cur”.

        Reply
    • George says:
      April 22, 2021 at 8:36 am

      Auzi bre, e construi de imperiul roman, nu de dacii ”antici” ale caror tunele sapate din Bucegi si pana la mare o cautam dar nu-s de gasit, de fapt daca cautam bine cam nimic nu s-a gasit de la acesti daci, nici constructii,nici inscrisuri nici limba vorbita de ei nu o cunoastem… Si inainte sa sari si sa zici ca limba romana are origin dacice, cauta pe net rezultatele analizelor stiintifice… Articol principal: Teoria lui Roesler.

      Această teorie pornește de la relatările lui Eutropius (care afirmă că toți locuitorii Daciei ar fi fost transferați în sudul Dunării în momentul retragerii romanilor) și de la scrierile lui Eduard Robert Rösler care consideră că proximitatea geografică în Balcani explică de ce există cuvinte comune între limbile albaneză și română, și conclude că nucleul original al limbii române trebuie căutat în actuala Macedonie, de unde migrații ulterioare, în secolul XIII, ar fi adus « vlahii » în nordul Dunării, la chemarea regilor maghiari, pentru a popula Transilvania până atunci deșartă. În această teorie, limba aromână este cea mai apropiată de forma originală a limbii române.

      Reply
      • claudiu says:
        April 22, 2021 at 11:56 am

        lasa balta teoria respectiva, tipul ala a fost un diletant, comunitate stiintifica austriaca nu da doi bani pe el, a prins la uni

        Reply
      • lupulanu says:
        April 22, 2021 at 1:06 pm

        Limba romana oaie? Limba moderna? Incearca Scoala Ardeleana. Macar ungurii au ajutat in ceva. In rest…

        Reply
  12. Cãutaţi și bãile says:
    April 21, 2021 at 9:46 pm

    Dacii se ocupau cu culesul fustelor şi cu creșterea albinelor.
    Făceau licitaţii, dar nu dãdeau drumul la albine.

    Reply
  13. Serpescu says:
    April 22, 2021 at 11:11 am

    Ne-au facut romanii autostrada. Fundatia e gata facuta, fundatia e 99% din constul lucrarilor parca Acuma trebuie doar asfaltat (la pret de drum + fundatie) si gata avem un DN Oradia-Chluj. Mai scoate un smecher +60% din marcaje si asta e.

    Reply
  14. SRG says:
    April 22, 2021 at 4:34 pm

    Poate cu aceasta ocazie autostrada noastra moderna rezista si ea cel putin 2000 de ani :))

    Reply
  15. New Bond City says:
    April 22, 2021 at 9:03 pm

    Terminați autostrada că facem park and ride. Supertrapedalã. Biată ciupercuţã.

    Reply
  16. Pietronalã says:
    April 22, 2021 at 9:23 pm

    Sã se facã o analizã la piatrã Dacã este prea-italia s-o punem la pietronale.

    Reply
    • Betonu says:
      April 22, 2021 at 11:12 pm

      Lasa tu, vine BoloBetonuBirtin si cu asta basta.

      Reply
  17. Mera Eugen says:
    April 22, 2021 at 10:30 pm

    Oare nu se putea gasi o solutie de construire a unui pasaj suprateran pe segmentul respectiv de autostrada,astfel incat sa pastram intacte aceste vestigii romane pentru care alte tari,daca le-ar avea,sunt convins ca ar depune toate eforturile pentru a le conserva si a le pastra intacte.Numai noi gasim mereu doar solutii radicalo-distructive.

    Reply
  18. Mihai says:
    April 22, 2021 at 10:40 pm

    Cum de se permite așa ceva ? Acest sit arheologic ar trebuii păstrat , sunt multe modalități de a se pastra macar o parte din el. Și pe deasupra unii care construiesc șosele sau autostrăzi ,ar avea ce să învețe .

    Reply
  19. Alex says:
    April 23, 2021 at 12:07 am

    Prostanilor , de ce sa il radeți ? Nu mai bine faceti o elevație peste acel drum roman ???

    Reply
  20. powered by Surfing Waves

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Apel umanitar pentru Ana, o fetiță de doar 9 ani, diagnosticată cu malformație cardiacă severă
    Ana, o elevă de 9 ani și jumătate, diagnosticată cu malformație cardiacă severă, luptă pentru viața ei și are nevoie urgentă de sprijin financiar pentru cea de-a șasea operație pe cord.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Echipaje ISU din Alba și Bihor, mobilizate în sprijinul pompierilor din județul Harghita
    Echipaje ale inspectoratelor pentru situații de urgență din județele Alba și Bihor au ajuns, marți seara, în Harghita, pentru a interveni, alături de pompierii militari din județ, dacă situația o va impune.

    Anunturi intreruperi energie electrica

    IEE perioada 02.06.2025 - 06.06.2025 - PL Salonta + PL Marghita + PL Beius

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Biciclistul implicat în accidentul cu o cifă pe centura Oradea are nevoie urgentă de sânge
    Un tânăr biciclist, Borodan Radu Dumitru, a fost grav rănit într-un accident și are nevoie urgentă de sânge pentru a putea supraviețui.

    România

    Mircea Cărtărescu, despre Ilie Bolojan: „Tandemul Dan - Bolojan e, cred eu, ce ne trebuie”
    În cursul zilei de miercuri, 28 mai, Mircea Cărtărescu a scris pe rețelele de socializare că s-a întâlnit pentru prima dată cu Ilie Bolojan în urma unui eveniment literar.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Atenție călători! OTL desființează o stație de autobuz de pe Calea Aradului
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.