Pe final de an, consilierii locali sunt chemaţi să voteze realizarea unei noi căi de acces în Cartierul Veteranilor, cu pod peste Peţa, condiţionat de exproprierea mai multor terenuri, a două case şi a unor anexe.
La aproape 3 milioane de lei este estimat costul unui drum nou, care ar lega, peste Peţa, străzile Trotuşului şi radu Enescu, din Ioşia – zona Veteranilor. Consilierii locali au de votat, azi, realizarea acestei legături rutiere dar şi culoarul de expropriere care ar face loc drumului.
O casă, două anexe…
Astfel, costul lucrării este estimat la 2 milioane lei, diferenţa de bani urmând să acopere exproprierile de teren. În capul listei de exproprieri figurează adresa Trotuşului 22B, unde Primăria se va înstăpâni peste întreaga curte, pe cele două case de locuit, una de 104mp şi una de 42 mp plus o anexă.
„Am fost la oameni acasă, am discutat, sunt informaţi despre intenţiile Primăriei. Casa aceea e chiar în mijlocul drumului, chiar nu aveam altă soluţie”, spune Cristian Popescu, adjunct în Direcţia Patrimoniului Imobiliar.
Vecinilor de pe Trotuşului 22A li se vor expropria doar anexele. Alţi vecini, inclusiv peste Peţa, vor pierde pentru acest drum doar terenuri, în diferite suprafeţe – de la 1 mp şi 2 mp, cât ia Primăria de la Raicris SRL, de pe Henrik Ibsen, până la 500 mp pătraţi, deţinuţi de un privat, pe Radu Enescu.
Nevoia de acces
Primăria justifică necesitatea amenajării acestui drum, pe relaţia Trotuşului – pod Peţa – Radu Enescu, cu argumentul că „Cartierul Veteranilor se întinde pe o suprafaţă relatic mare, accesul în cartier putându-se face doar prin strada Balogh Istvan dinspre est şi prin strada Demetri Radu dinspre sud, în partea de vest fiind mărginită de magazinul Arabesque iar în nord, de pârâul Peţa”.
Proiectul propune un pod peste Peţa şi drumul care, conform edililor, ar prelua o parte din traficul de pe Calea Aradului, DN76 şi centură, care acum sunt foarte aglomerate.
Podul ar urma să fie făcut din prefabricate de beton armat, cu o lăţime de 12,52m. Lăţimea carosabilului ar fi de 7m şi trotuarele ar avea câte 1,5m, cu spaţiu pentru pistă de biciclete. Lungimea podului ar fi de 17,28m.
Strada de legătură între Trotuşului şi Radu Enescu ar porni de la intersecţia Radu Enescu – Nicolae Firu şi ar urma să aibă, de asemenea, spaţiu pentru carosabil, trotuare, spaţiu verde şi pistă de biciclete.
Trimite articolul
Xsistem de bandit bolovan ia cat poatede pe noi
-
Pai daca vrem sa evoluam…trebuie si astea facute
-
exact asa zicea si nenorocitul de Ceusescu
-
Dar tu de unde stii cum zicea Ceausescu? Ai fost la canal?
-
-
Corect
-
…ai fost la oameni acasă… Și ce ți-au spus oamenii, deosebitule ? Au înțeles și au fost de acord, nu? Așa cum au fost și cei de pe Vlădeasa de acord… Ați dat bani de un apartament în schimb la o casă cu teren de acolo… Ca să aibă BLOCATARUL mașina (mașinile, în multe cazuri) sub nas, la scară. Asta înseamnă progres ? Proprietatea (cu actele-n mână) nesigură în fața autorităților, care, când vrea mușchii lor îl deposedează pe proprietar de munca lui și poate și a părinților, de o viață, ca să-i împingă FORȚAT sub nas o sumă derizorie, din care lipsește cu desăvârșire o parte considerabilă PENTRU DERANJ ! Proprietarul NU ARE DE ALES ! Nu are alternative ! Asta este, de fapt, exproprierea în Oradea, România …
Corect ar fi expropriere cu un schimb 1 la 1 cu ce a avut omul, plus deranjul cât cere acesta. Sau, dă-i CÂT CERE. 1000 euro mp cere, atât dă-i, PRIMARULE !!! Așa ar fi corect ! E avutul lui, garantat de Constituție !!!
Casele acelea vroia sa le distruga Ceausescu, ca sa construiasca blocuri. Nu a mai apucat pentru ca a murit. Apuca acum altii..
Distrugeti munca de o viata a unor oameni, generatii la rand. Fix pe acolo trebuie sa treaca podul? Luati case, luati anexe? Si mai departe ce se intampla cu acei oameni??? Asta inseamna dezvoltare? Bunul Dumnezeu sa va ia casele si voua, astora “mari”!