De ani de zile, Consiliul Judeţean încearcă să-i confecţioneze Bihorului o imagine de judeţ turistic. Şi cu siguranţă că argumente în acest sens sunt destule. La capitolul infrastructură, însă, judeţul nostru stă prost. Pe alocuri, chiar catastrofal. Acesta este un adjectiv ce se potriveşte, din păcate, tocmai tronsonului bihorean al DN 76 Oradea – Deva. Bihorenii, şi nu numai ei, sunt invitaţi să descopere minunăţiile naturii, însă până să ajungi la Peştera Urşilor sau în Padiş rişti să-ţi rupi maşina. Gropile ameninţă să înghită cu totul asfaltul de pe drumul mai sus pomenit. Preşedintele Consiliului Judeţean, Cornel Popa, pare deznădăjduit de atitudinea colegilor săi liberali din Guvern care au tăiat finanţarea necesară reabilitării drumului. Chiar dacă sunt deja semnate contractele cu firmele executante. Lucrările începuseră, timid, în aprilie anul trecut. Curând, însă, s-a spus „stop!”.
Nedorind, parcă, să se lase mai prejos decât guvernanţii care sabotează, prin atitudinea lor, perspectivele Bihorului, inginerii silvici ai Romsilva sunt, la rândul lor, puşi pe defrişări. De-a lungul drumului naţional, dealuri întregi au fost defrişate în numele exploatării silvice, încă din zona staţiunii Băile Felix! Romsilva promite că va replanta pădurile rase. Până atunci, însă, vom respira gaze de eşapament de vom da în… gropi.
Guvernul României a stopat lucrările de reabilitare DN 76 Oradea – Deva încă de anul trecut şi nu dă semne că le-ar reporni în curând. Atitudinea membrilor Gabinetului îi provoacă migrene preşedintelui Consiliului Judeţean, Cornel Popa, pus în situaţia de a se căciuli în faţa miniştrilor liberali Fenechiu (Transporturi) şi Chiţoiu (Finanţe) pentru ca investiţia să primească, în sfârşit, undă verde. E vorba despre un drum uitat de toate guvernările anilor 2000, indiferent de coloratura lor politică. Şi indiferenţa se vede: gropile câştigă tot mai mult teren în faţa asfaltului, pe acest drum… naţional! Se credea că în 2012 lucrările vor începe, în sfârşit, cu toate motoarele, însă în cursul anului s-a intrat, din nou, în impas.
De-a lungul anilor, licitaţiile s-au făcut şi s-au refăcut, de fiecare dată când se schimba şeful la Ministerul Transporturilor. DN 76 a fost împărţit în mai multe sectoare de execuţie, astfel încât mai multe firme au putut primi de lucru… În cele din urmă, licitaţiile au fost adjudecate şi contractele semnate. Numai pe tronsonul bihorean al drumului naţional s-au semnat trei contracte, pentru trei secţiuni. Firma CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara, aceeaşi care a făcut şi podul Sovata din Oradea, a primit în sarcină porţiunea dintre Oradea şi dealurile Bitiilor. Apoi, între Bitii şi Ştei (Lunca) contractul a fost semnat cu firma spaniolă Azvi, iar între Ştei şi Vârfuri este Construct Mod.
Subiect etern al Opoziţiei
Recent, deputatul PDL Liviu Laza Matiuţa făcea din ruta Oradea – Beiuş subiect de conferinţă de presă. Parlamentarul actualei Opoziţie amintea de două accidente mortale, întâmplate recent pe DN 76 din cauza stării catastrofale a drumului, dar şi de vremurile în care Cornel Popa acuza guvernarea trecută de starea proastă a drumului, măsurând gropile de pe carosabil, la propriu! „Cu câţiva ani în urmă, actualul preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, pe atunci senator al Opoziţiei, a protestat faţă de starea deplorabilă a tronsonului Oradea – Beiuş al DN 76 invitând mass media locală la o «vizită de lucru» în teren, unde s-a lăsat filmat şi fotografiat din toate poziţiile în timp ce încercuia cu var gropile din carosabil. Astăzi, însă, ajuns la putere şi în fruntea uneia dintre cele mai puternice filiale a PNL din teritoriu, preşedintele Cornel Popa pare că a schimbat pensula cu… periuţa, spălându-se pe mâini de orice responsabilitate în urgentarea acestei lucrări”, declara, nu cu mult timp în urmă, deputatul Laza-Matiuţa.
Contactat de JB pe această problemă, preşedintele Popa s-a arătat afectat, la rându-i, de starea tot mai proastă a drumului. Mai cu seamă că şeful Judeţului se trage din zona Beiuş-Ştei. Cornel Popa ne-a transmis că nu o dată a adus în discuţie problema DN 76 în forurile de conducere ale PNL, din care fac parte şi miniştrii liberali. Preşedintele CJ şi al PNL Bihor speră că demersurile sale vor avea, până la urmă, un ecou la colegii săi din Capitală, cei care decid ce proiecte de infrastructură se finanţează şi ce se „uită”… Până atunci, însă, şoferii îşi vor rupe în continuare maşinile prin gropile ce duc spre Ţara Beiuşului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!