[eadvert]
Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respinge contestația depusă la soluția comisiei de evaluare din cadrul licitației pentru Centura Beiuș, potrivit unui comunicat al Consiliului Județean Bihor. Ca urmare, câștigătoarea licitației rămâne Asocierea Drum Asfalt (leader), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt. Valoarea ofertei câștigătoare este de 269.464.711,29 lei fără TVA. Durata de execuție a lucrărilor la proiectul de investiție „Varianta ocolitoare a Municipiului Beiuș” este, potrivit anunțului publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, de 18 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.
„O lucrare foarte grea, mai grea decât lotul Biharia – Chiribiș (n.red. Autostrada 3)”, a spus pentru Jurnal bihorean Beniamin Rus, proprietarul firmei Drum Asfalt.
„Din păcate, procedura de licitație s-a lungit foarte mult din cauza contestațiilor, de la prima adjudecare din iunie până astăzi. Mă bucur că, în sfârșit, suntem în măsură să semnăm contractul. Ne propunem ca la sfârșitul săptămânii viitoare să semnăm contractul cu firma câștigătoare, iar după ce aceasta constituie garanția de participare, să dăm ordinul de începere a lucrărilor, cel mai târziu la jumătatea lunii februarie”, a declarat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.
Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracterisitici: lățimea părții carosabile – 7 metri + supralărgiri, lățimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului – 2 x1,70 metri.
Proiectul tehnic pentru Centura Beiuș este realizat și se va trece direct la execuția lucrărilor, care presupun construirea a 2 viaducte și 3 pasaje supraterane și lucrări în albia Crișului Negru. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Licitație începută acum un an
Deschiderea ofertelor pentru execuția lucrărilor la centura Beiuș a avut loc pe 19 ianuarie, 2021. 5 firme și asocieri de firme au depus oferte: (1) PORR Construct, (2) Todini Construzioni Generali SPA, (3) Asociere – Drum Asfalt (leader), Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi, Obras Publicas y Regadios, OPR Asfalt, (4) Asociere – Construcții Erbașu (leader), Váhostav – sk, Procons Group, Drumuri Orășenești și (5) Asociere – Dimex-2000 Company, Industrial Construct Ardeal, T Dancor Romconstruct, Dacia Faber. Potrivit anunțului pentru licitație, valoarea estimată a proiectului era cuprinsă între 316.930.989,34 și 329.622.308,91 lei. Finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Câștigătorul a fost desemnat în iunie, 2022. Însă rezultatul licitației a fost contestat la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC), iar începerea lucrărilor la șoseaua ocolitoare a Beiușului este întârziată din acest motiv.
„Din luna iunie avem procese privitoare la stabilirea constructorului care ar urma să execute lucrarea. Comisia de licitație a stabilit un constructor, un altul a contestat această soluție, CNSC a invalidat soluția dată de CJ Bihor, am ajuns la Curtea de Apel unde ne-a menținut soluția inițială, dar netrasând în totalitate proiectul, a dat posibilitatea unei noi evaluări. Am făcut o nouă evaluare, am dat o nouă soluție, și din luna decembrie, deși am predat noua soluție și s-a depus contestație, CNSC deși trebuia să se pronunțe la începutul lui, nu s-a pronunțat, deși am făcut demersuri scrise și telefonice”, a explicat președintele CJ Bihor, miercuri, într-o conferință de presă.
Potrivit sursei citate, foarte probabil, indiferent de soluția dată de CNSC, se va ajunge din nou la Curtea de Apel „datorită litigiilor dintre constructori”, dar de data asta nu se va putea ataca decizia instanței.
„Problema cea mai neplăcută este că avem finanțare până la sfârșitul acestui an”, a subliniat președintele CJ Bihor, care a adăugat că „va trebui să găsim formule pentru a vedea cum închidem această lucrare, să găsim formule să continuăm finanțarea”.
Trimite articolul
XInseamna ca la fel o va termina si pe asta. Mai are voie asta sa lucreze cu statul?
Normal ca e grea, ca trebuia facuta pe partea cealalta a orasului.