Prezent la Oradea, Cătălin Drulă, președintele USR și fost ministru al Transporturilor, a anunțat că licitația pentru realizarea tronsonului Chiribiș – Biharia din A3 (Autostrada Transilvania) a fost anulată, din nou, de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„Cu trei rezilieri de contracte la activ, licitația a fost reluată în acest an, însă pentru că CNAIR nu a reușit să răspundă clarificărilor cerute de constructori, a suspendat licitația”, a declarat Drulă. Reprezentanții CNAIR îl contrazic însă. „Licitația nu a fost anulată. Este suspendată pentru răspuns la clarificări. Adică este o etapă procedurală firească”, ne-a declarat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
De altfel, Cătălin Drulă a subliniat că având în vedere că Grupul Selina a contestat în instanță rezilierea contractului pentru acest tronson, chiar dacă CNAIR declară un câștigător în cadrul acestei licitații, contractul cu noul constructor nu poate fi semnat, iar lucrările nu pot începe, până când instanța nu se pronunță în procesul deschis de firmele din Grupul Selina.
[eadvert]
CNAIR a reziliat contractul încheiat cu firma Trameco pentru tronsonul Chiribiș – Biharia de pe A3 (Autostrada Transilvania) în luna mai, 2022.
Totodată, Trameco și ceilalți constructori din asocierea de firme care urmau să construiască acest tronson au primit certificat negativ, care nu le permitea participarea la licitații publice timp de 3 ani, și o penalizare de 4,6 milioane de lei. Certificatul negativ a fost suspendat însă de instanță, până la finalizarea procesului.
Tronsonul Chiribiș – Biharia avea termen de finalizare luna august 2022, însă din cauza unor neînțelegeri apărute între constructor și CNAIR, lucrările au fost blocate de mai bine de 17 luni, înainte de rezilierea contractului. Contractul pentru Chiribiș – Biharia a fost semnat pe 12 iunie 2020, urmând ca porțiunea din A3 să fie executată de o asociere de firme, sub conducerea Trameco, parte a grupului Selina. Cei 28,55 de kilometri de autostradă urmau să fie proiectați în 6 luni de la semnarea contractului și executați într-un an și jumătate. Însă, CNAIR a respins trei proiecte tehnice realizate de Trameco, pe motiv că acestea prevăd suplimentarea lucrărilor cu aproximativ 40% peste valoarea contractuală. În tot acest timp CNAIR a susținut că nu este posibilă suplimentarea lucrărilor, așa cum constructorul a cerut prin proiectul tehnic, în timp ce constructorul a spus că la modul în care a fost făcut caietul de sarcini și expertiza „autostrada nu stă în picioare”.
Reluată în august
În luna august, CNAIR a publicat anunțul de participare pentru proiectarea și execuția celor 28,55 de km ai secțiunii Chiribiș – Biharia, parte a Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea. Valoarea estimată a proiectului, reactualizată, este 877 milioane de lei, față de 326 milioane de lei plus TVA, valoarea contractului semnat în 2020 cu firmele din Grupul Selina. Întrebat de ce acum valoarea proiectului a fost ajustată cu mai bine de 500 de milioane de lei, în condițiile în care Grupul Selina a cerut suplimentarea contractului cu peste 50%, Cristian Pistol a explicat:
„Cadrul contractual și legal la momentul respectiv nu permitea ajustarea contractului cu peste 50%, așa cum a vrut Selina. În ceea ce privește noua valoare de investiție, ea este dată de creșterea prețului la materialele de construcție din ultima vreme”.
Trimite articolul
XSi in momentul cand Selina a cerut sa ajusteze pretul la contract era duble preturile la materialul de constructii, numai ca, min transportului ( d-l Drula nu la vrut pe d-l Rusu si asta cred ca va reiesi la verdictul final al procesului. Nu inteleg de ce dureaza atata! Ori se lucreaza la instanta pentru ca, Selina sa fie exclusa din context! E mai bine ca dam lucrari la Austrieci in Romania iar ei ne bareaza intrarea in Senghel.
Anularea contractului cu selina se impunea cu siguranță, dar umflarea pretului lucrarii cu aproape 300% este o excrocherie fara margini, furt calificat si sifonare de bani public, nu au crescut preturile cu aproape 300% iar valoarea materialelor nu reprezinta mai mult de 50% din valoarea totala a lucrării, nici atat. Neputinta guvernelor din ultimii 16 ani de cand a inceput aceasta autostrada arata clar incompetenta clasei politice care numesc in functii de conducere directori si ministri incompetenti, talhari, smecherasi si banditi care se preocupa doar de imbogatirea si parvenirea lor personală si a intereselor lor de gasti mafioate, interlope, sau grupuri de interese la care se adauga incompetenta justitiei care dau sentinte idioate, nelegale si netemeinice in favoarea celor care dau bani, gen selina, este inadmisibil asa ceva, iar judecatorii corupți nu sunt judecati pentru nesabuinta lor si sentintele nelegale privind licitațiile care cintribuie la stagnarea si stoparea lucrarilor cu ani de zile.
Aceasta portiune de drum nu trebuie facuta cu ori ce pret mai egzact A3 nu trebuie terminat sunt interese din afara ca acest drum sa nu se faca cu participare acestor vanzatori de tara numiti guvern cu slugile lor CNAIR samd este foarte important ca sa nu se ajunga din nord vestul Romaniei in sud decat foarte greu adic in peste 12 ore de mers asa sar ajunge in maxim 8 ore cu Bectel au manevrat cu Selina la fel si o mai fac